Αλγόριθμος Instagram – Όλα όσα χρειάζεται να ξέρεις

Πως θα σε βλέπει περισσότερος κόσμος στο Instagram?

Πως δουλεύει ο Αλγόριθμος του Instagram? Οι 6 παράγοντες που πρέπει να γνωρίζεις!

Έχεις αναρωτηθεί γιατί δεν βλέπεις κάποιες δημοσιεύσεις απο αυτές που αυτούς που ακολουθείς? Ή γιατί συνεχώς και λιγότεροι απο το κοινό που σε ακολουθεί βλέπουν και αλληλεπιδρούν με αυτά που ανεβάζεις στο Instagram?

O αλγόριθμος του Instagram όπως και αυτός του facebook δημιουργήθηκε για να προσφέρει σε κάθε χρήστη το πιο σχετικό και ενδιαφέρον για αυτόν περιεχόμενο, ανεξάρτητα απο πόσους λογαριασμούς ακολουθεί.  Κατα μέσο όρο βάση στατιστικών ένας λογαριασμός Instagram ακολουθεί περίπου 900 άλλους. Οπότε όπως φαντάζεσαι είναι αδύνατον να δεις δημοσιεύσεις και απο τους 900 κάθε μέρα. Επίσης  το Instagram με τον αλγόριθμό του θέλει να προστατεύει το newsfeed του καθένα μας απο spam δημοσιεύσεις και απο ενημερώσεις με τις οποιες δεν έχουμε εμφανίσει ενδιαφέρον στο παρελθόν.

Πάμε να δούμε τους 6 σημαντικότερους παράγοντες που ο Αλγόριθμος του Instagram χρησιμοποιεί και είναι καλό να γνωρίζουμε!

  1. Ενδιαφέρον του χρήστη!

Η σειρά που εμφανίζονται τα βίντεο και οι φωτοραφίες απο τους λογαριασμούς που ακολουθούμε, καθορίζεται απο την πιθανότητα να δείξουμε ενδιαφέρον στο συγκεκριμένο περιεχόμενο, βάση της πρόσφατης συμπεριφοράς μας προς τους λογαριασμούς αυτούς.

Αυτο αναγνωρίζεται απο τη συχνότητα αλληλεπίδρασης (comment, like, χρονος παραμονής σε έναν λογαριασμό ή messaging) με κάποιο account αλλά και με τη βοήθεια της εικονικής αναγνώρισης δημοσιεύσεων που το Instagram μπορεί και κανει (image recognition). Έτσι μπορεί και αναγνωρίζει τις κατηγορίες δημοσιεύσεων που μας ενδιαφέρουν περισσότερο (π.χ ταξίδια, αθλητισμός, φαγητο ή μόδα).

  1. Χρονικός παράγοντας

Το επόμενο στοιχείο του αλγορίθμου έχει να κάνει με την επικαιρότητα κάποιας δημοσίευσης.

Το Instagram επιθυμεί φυσικά να μας εμφανίζει τις δημοσιεύσεις αυτές που είναι πιο πρόσφατες ακόμα και αν δεν έχουμε μπεί για αρκετές μέρες στον λογαριασμό μας και έχουμε χάσει δημοσιεύσεις απο χρήστες που μας ενδιαφέρει να δούμε. Πολλές φορές θα δούμε οτι αν επισκφθούμε πάλι το newsfeed μας μετά απο μεγάλη αποχή και αφού έχουμε δεί τις πιο πρόσφατες δημοσιεύσεις, είναι πολύ πιθανό να εμφανιστούν και παλιότερες δημοσιεύσεις (ακόμα και πριν 2-3 ημέρες) σε περίπτωση που δεν τις έχουμε δει ακόμα.

  1. Παράγοντας συσχέτιση λογαριασμών

Όπως και στο Facebook, το Instagram θέτει σαν προτεραιότητα το να βλέπουε πρώτα τις δημοσιεύσεις των φίλων μας και της οικογένειας μας. Και πως αλήθεια καταλαβαίνει ο αλγόριθμος του Instagram ποιοί είναι οι φίλοι μας και η οικογένεια μας?

Το αντιλαμβάνεται βλέπoντας τους ανθρώπους που έχεις κάνει tag στο παρελθόν, μιλάς μέσω μηνυμάτων μαζί τους, τους αναζητείς στο search  και σχεδόν πάντα αλληλεπιδράς με τις δημοσιεύσεις τους! Ειδικά η αναζήτηση ενός profile είναι ένδειξη για το Instagram οτι το συγκεκριμένο account πρέπει να εμφανιστεί σε σένα πιο ψηλά στο news feed σου. Αυτό είναι και μια πολύ καλή ευκαιρία για επιχειρήσεις, προκειμένου να δώσουν το κίνητρο στους χρήστες τους να τους αναζητούν στο search. Π.χ όταν δουν πολλούς χρήστες να αναφέρουν το όνομα τους.

  1. Συχνότητα χρήσης του Instagram

Κάθε φορά που κάποιος ανοίγει το Instagram ο αλγόριθμος προσπαθεί να εμφανίσει τις νέες σχετικότερες δημοσιεύσεις σε σχέση με την τελευταία επίσκεψη. Αυτό θα το δείς ακόμα και αν κάνεις refresh στο feed σου κάνοντας scroll down την οθόνη. Γιαυτό και πολύς κόσμος αναρωτιέται γιατί δεν βλέπω τη δημοσίευση που είδα την τελευταία φορα?

Γιατί ακριβώς ο αλγόριθμος δεν θέλει να σου δείχνει τα ίδια αλλά να σου σερβίρει αυτά που δεν θέλει να χάσεις!

  1. Αριθμός λογαριασμών που ακολουθείς

Όταν κάποιος ακολουθεί χιλιάδες λογαριασμούς στο Instagram, ο αλγόριθμος του χρειάζεται να »σορτάρει» πολύ περισσότερο περιεχόμενο για να αποφασίσει ποιές δημοσιεύσεις θα δείξει πρώτες με το που ανοίγει κάποιος την εφαρμογή.

Αυτο σημαίνει οτι όσο περισσότερους λογαριασμούς ακολουθεί κάποιος προφανώς είναι και πιο λογικό να χάνουν δημοσιεύσεις που ίσως τους ενδιαφέρουν περισσότερο.

  1. Ο χρόνος χρήσης του Instagram

Απο όσα είπαμε ήδη θα έχεις καταλάβει λογικά οτι όσο περισσότερο χρόνο (ανα επίσκεψη και συνολικά) ξοδεύει ένας χρήστης στο Instagram αλλά και στο λογαριασμό σου, επηρεάζει κατα πολύ, το τι τελικά δείχνει ο αλγόριθμος στο newsfeed του.

Οι λογαριασμοί, που καταφέρνουν να κρατούν τον χρήστη περισσότερη ώρα στης δημοσιεύσεις τους (με βίντεο, ή μέσω Instagram TV ή μεγάλα κείμενα στο caption της δημοσίευσης) αυξάνουν και τις πιθανότητες να προσελκύουν περισσότερο κοινό και να αυξάνουν και την απήχηση των posts τους. Αυτό γιατί όταν κάποιος ακόλουθός σου περνάει περισσότερη ώρα σε κάποια δημοσίευση σου, και κάνει μετά browse σε άλλα post, ουσιαστικά αποτελεί ένδειξη για το Instagram οτι ο συγκεκριμένος χρειάζεται να βλέπει τις δημοσιεύσεις σου πιο συχνά.

Τι πρέπει να κάνει μια επιχείρηση βάση αυτών των πληροφοριών?

  1. Συστηματικό και προσεγμένο περιεχόμενο, που εκπαιδεύει τους followers της σελίδας σε μια θεματολογία.
  2. Αποφεύγουμε να ξεπερνάμε τις 2 δημοσιεύσεις την ημέρα, καθώς η οργανική μας απήχηση θα πέσει αρκέτα σε σχέση με λιγότερες και προσεκτικότερες δημοσιεύσεις
  3. Κάλεσε τους χρήστες σου να ενεργοποιήσουν τα notification οταν ποστάρεις. Για να το κάνεις αυτό θα πρέπει να βρείς ένα κίνητρο για αυτούς. Τι κερδίζουν οι πρώτοι που θα κάνουν comment ή like? Με τον τρόπο αυτό κάθε φορά που δημοσιεύεις κάτι ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων θα δέχονται προσωπική ειδοποίηση.
  4. Αξιοποίησε περισσότερο τα βίντεο και γράψε περισσότερη χρήσιμη πληροφορία με κάθε δημοσίευση στο κείμενο της. Έτσι θα κρατάς για περισσότερη ώρα κάθε follower που έρχεται σε αλληλεπίδραση με την επόμενη σου δημοσίευση.

Ελπίζουμε να σε βοηθήσαμε και αυτή την εβδομάδα. Αν έχεις οποιαδήποτε ερώτηση ή κάποιο σχόλιο επικοινώνησε μαζί μας!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *