15 έννοιες του Digital Marketing που θέλεις να γνωρίζεις!

15 Βασικές έννοιες του Digital Marketing!

Τις ακούς συχνά, ίσως καθημερινά, ειδικά αν έχεις αρχίσει να ασχολέισαι με την online προώθηση της επιχείρησής σου, ή κάνεις τα πρώτα σου βήματα σε αυτό που ονομάζουμε ψηφιακό Μάρκετινγκ. Παρόλαυτα δεν είσαι σίγουρος οτι καταλαβαίνεις απόλυτα τι ακριβώς είναι κάθε έννοια που ακούς, σε τι σε αφορά και πως μπορείς μαθαίνοντας για αυτήν να πάρεις καλύτερες αποφάσεις!

Πάμε να δούμε λοιπόν 15 έννοιες που πρέπει να γνωρίζεις:

 

 

CTR – Click-Through Rate

Ίσως η πιό γνωστή έννοια στο Digital Marketing. Αναφέρεται στο ποσοστό των ανθρώπων που τελικά κάνουν κλικ σε κάποιο link που μοιραζόμαστε μαζί τους, είτε μέσω e-mail (π.χ σε ένα ένα newsletter), είτε μέσω κάποιας διαφήμισης στα social, οπότε και θέλουμε να προκαλέσουμε με κάποια καμπάνια την επίσκεψη του κοινού που μας ενδιαφέρει στο website μας, είτε σε κάποιο συγκεκριμένο link (σε μια σελίδα π.χ προϊόντος αν έχουμε e-shop). Φυσικά το ποσοστό αυτό είναι πολύ μικρότερο πάντα απο τον συνολικό αριθμό ανθρώπων που είδαν είτε το e-mail μας είτε την καμπάνια μας. Στόχος είναι με έξυπνους τρόπους να προσπαθούμε συνεχώς να αυξάνουμε το ποσοστό αυτό.

2. CPC – Cost per Click

Toν συγκεκριμένο όρο τον συναντάμε σε διαφημιστικές καμπάνιες που τρέχουμε και μας δίνει προφανώς το ποσό που η εκάστοτε πλατφόρμα μας χρεώνει κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ και οδηγείται στο website μας ή σε κάποιο landing page που έχουμε εμείς ορίσει. Το συγκεκριμένο κόστος αλλάζει ανάλογα με τον ανταγωνισμό της κατηγορίας που επιλέγουμε και είναι σημαντικό να καθορίζουμε ποιό είναι το μέγιστο ποσό που εμείς θέλουμε να δίνουμε προκειμένου ο επισκέπτης να οδηγηθεί εκεί που επιθυμούμε.

3. CPM

Το CPM είναι το κόστος ανα χίλιες εμφανίσεις της διαφήμισής μας. Ανεξάρτητα απο το κατά πόσο το κοινό που στοχεύουμε έδειξε ενδιαφέρον, έκανε κλικ ή απλά engage με την συγκεκριμένη καμπάνια. Είναι η πιο συνηθισμένη μορφή χρέωση εμφάνισης διαφημίσεων, που συνήθως επιλέγεται όταν επιθυμούμε κυρίως να αυξήσουμε το awareness. Την προβολή και γνωστοποίηση δηλαδή του μηνύματός μας, σε όσο το δυνατό περισσότερο κόσμο.

4. Conversion

To conversion ή στα Ελληνικά μετατροπή είναι ουσιαστικά όταν ο χρήστης που στοχεύουμε οδηγείται στην επιθυμητή ενέργεια.

Αυτό μπορεί να είναι η αγορά, η εγγραφή σε ένα newsletter, το να μας καλέσει στο τηλέφωνο, ή να κατεβάσει κάποιο αρχείο που εμείς έχουμε ορίσει (π.χ e-book). Όπως έχουμε ξαναπεί το conversion συνήθως απαιτεί χρόνο και στατιστικά ένα 2-3% το πολύ απο το σύνολο των επισκεπτών του website μας θα κάνει τελικά convert.

5. Impressions

Ο συγκεκριμένος όρος περιγράφει τον αριθμό εμφανίσεων μια διαφήμισης (π.χ ένα banner ή ένα post στο Facebook) στο κοινό στόχο που έχουμε ορίσει. Επίσης αναφέρεται και σε συνολικές εμφανίσεις κάποιας ιστοσελίδας. Έτσι αν ένας επισκέπτης μπει σε 5 σελίδες της ιστοσελίδας μας αυτό είναι 5 impressions, ενώ αν 2 μπούν σε 5 σελίδες, αυτό θα είναι 10, κτλ.

6. Keywords

Keywords, είναι οι ουσιαστικά αναζητήσεις που όλοι μας κάνουμε στις μηχανές αναζήτησης. Οποιαδήποτε αναζήτηση συμβαίνει αποτελέι keyword. Basic ή long tail (πιο μαρκοσκελές δηλαδή). Aν για παράδειγμα έχεις ένα ανθοπωλείο, το αγορά online λουλουδιών, αποτελεί ένα βασικό keyword για την δική σου περίπτωση. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τι ψάχνει ακριβλως το κοινό που μας ενδιαφέρει, όταν αναζητεί υπηρεσίες ή προϊόντα σαν τα δικά μας, προκειμένου να εμφανιστούμε σταδιακά σε αυτές τις αναζητήσεις.

7. Organic Traffic

Οργανική επισκεψιμότητα σε ένα website είναι η επισκεψιμότητα που προκαλείται απο τις μηχανές αναζήτησης. Φυσικά είναι η καλύτερη μορφή επισκεψιμότητας καθώς αυτό σημαίνει οτι ο κόσμος ανακαλύπτει την ιστοσελίδα μας κάθε φορά που αναζητεί κάτι σχετικό στις μηχανές αναζήτησης και φυσικά είναι εντελώς δωρεάν! Είναι επισκεψιμότητα που την κερδίζουμε με τακτικές SEO και blogging.

8. Domain Authority

To Domain Authority, είναι η ιεαρχία/ το ranking της σελίδας μας στην κλίμακα εμπιστοσύνης των μηχανών αναζήτησης.
Η συγκεκριμένη κλίμακα έχει εύρος τιμών απο το 1-100, με το 1 να είναι το χαμηλότερο σημείο και το 100 το υψηλότερο.
Αυτό πρακτικά σημαίνει οτι το 1 είναι το Domain Authority που έχουμε όταν δημιουργούμε μια νεα σελίδα, ενώ σελίδες όπως το Facebook & η Google έχουν Domain Authority 99. Όσο ανεβαίνουμε στην κλίμακα, τόσο περισσότερο οι μηχανές αναζήτησης μας εμπιστεύονται. Παράγοντες που επηρεάζουν τον συγκεκριμένο δείκτη είναι, τα χρόνια παρουσίας μας, το traffic μας, οι αναφορές που έχουμε απο έμπιστες πηγές, η ποιότητα του περιεχομένου μας.

9. Paid Traffic

Σε αντίθεση με την οργανική επισκεψιμότητα, η πληρωμένη είναι αυτή φυσικά που αποκτούμε μέσω διαφημίσεων στην Google, κάνοντας bid για συγκεκριμένα keywords που μας ενδιαφέρουν ή στα Social Media στοχεύοντας στην επίσκεψη στο website μας ή σε κάποιο landing page. Σε αντίθεση με την οργανική που χρειάζεται αρκετό έως πολύ χρόνο για να κερδιθεί, η πληρωμένη επισκεψιμότητα συμβαίνει άμεσα, την επόμενη ώρα πχ, αλλά κοστίζει! Σίγουρα βέβαια, αν μας φέρνει κέρδη, είναι πάντα μια πολύ καλή επιλογή!

10. SEO – Search Engine Optimization

Είναι το optimization, η βελτιστοποίηση δηλαδή των επιμέρους σελίδων του website μας ώστε να βοηθήσουμε τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν τι ακριβώς πραγματευόμαστε και να μας εμφανίσουν στις οργανικές τους αναζητήσεις. Keywords, κατάλληλες περιγραφές, συγκεκριμένη δομή των σελίδων και έκταση, μαζί με ένα συνεχώς αυξανόμενο Domain Authority είναι απο τα βασικά συστατικά επιτυχίας στο SEO.

11. Backlinks

Είναι τα links που βρίσκονται σε άλλα websites και οδηγούν στη σελίδα μας. Αναφορές άλλων δηλαδή για την ιστοσελίδα μας. Το να κερδίζουμε ποιοτικά backlinks από websites υψηλού Domain Authority είναι πολυ βασικό για το SEO αλλά και να για να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα, εκμεταλευόμενοι αυτήν άλλων ήδη δημοφιλών websites.

12. META Description

Πρόκειται για την επεξηγηματική πληροφορία που εμφανίζεται στις μηχανές αναζήτησης μαζί με τα αντίστοιχα αποτελέσματα και μετά το Title Tag, που είναι η επικεφαλίδα/ βασική σύντομη περιγραφή ενός αποτελέσματος.
Είναι πολύ βασικό για κάθε σελίδα μας στο website μας, απο άρθρα που γράφουμε μέχρι τις σελίδες των προϊόντων ή υπηρεσιών μας, να αφιερώνουμε χρόνο να περιγράφουμε με τρόπο που δίνει ξεκάθαρα στον υποψήφιο επισκέπτη μας τι ακριβώς θα βρεί στην συγκεκριμένη σελίδα και γιατί αξίζει να την επισκεφθεί!

Ειδικά όταν τρέχουμε διαφημίσεις μέσω Google Search, είναι ίσως το πιο σημαντικό γιατί μπορεί να αποκλείσει επισκέπτες που δεν ενδιαφέρονται πραγματικά για αυτό που κάνουμε.

13. Landing Page

Η σελίδα προσγείωσης αν την μεταφράσουμε κατα λέξη, είναι ουσιαστικά η πρώτη σελίδα που οδηγούμε τον επισκέπτη του website μας, συνήθως απο μια καμπάνια, ένα social media post, ή ένα email.

Μπορεί να είναι η αρχική μας σελίδα, το HOME page δηλαδή, είτε όχι. Ειδικά για εκείνους που μας γνωρίζουν ήδη, landing page θα μπορούσε να είναι μια σελίδα προϊόντος, ή ένα νέο άρθρο. Είναι σημαντικό πριν οδηγήσουμε οποιονδήποτε στη σελίδα που έχουμε επιλέξει ως Landing Page, να την έχουμε κάνει optimize προκειμένου να αυξήσουμε τον χρόνο παραμονής του επισκέπτη στην ιστοσελίδα μας, αλλά και να τον οδηγήσουμε σε περισσότερες σελίδες που θέλουμε προκειμένου να μειώσουμε και το bounce rate. Το ποσοστό εγκατάλειψεις δηλαδή του website μας.

14. Viral Marketing

Το viral Marketing είναι αυτό που ενθαρρύνει το κοινό να μοιραστεί το περιεχόμενο που δημιουργούμε. Είτε με κάποιο κίνητρο, είτε επειδή το περιεχόμενο είναι τέτοιο που ωθεί έτσι κ αλλιώς το κοινό να το κάνει απο μόνο του. (π.χ κάτι χιουμοριστικό, η εκπαιδευτικό, ή κάτι που ξαφνιάζει!).

15. Bounce Rate

Είναι το ποσοστό εγκατάλειψης του website απο τον επισκέπτη που μόλις το ανακάλυψε. Αν δηλαδή αφού βρεθώ σε αυτό κάνω κλικ στο χ της σελίδας ή το back button, χωρίς να επισκεφθώ κάποια άλλη, έχω κάνει bounce απο το συγκεκριμένο website.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *