Διαφήμιση στο Facebook – 5 Λόγοι που το 70% απουγχάνει!

Διαφήμιση στο Facebook – Γιατί το 70% αποτυγχάνει?

Η διαφήμιση στο Facebook είναι ένα απο τα σημαντικότερα εργαλεία για οποιαδήποτε επιχείρηση με υψηλή δυνατότητα απόδοσης ακόμα και με πολύ μικρά ποσά. Παρόλαυτα, πάνω απο το 70% των ανθρώπων που τρέχουν διαφημίσεις μέσω αυτού, δηλώνουν οτι αποτυγχάνουν να δουν τα αποτελέσματα που περιμένουν ή οτι οι διαφημίσεις μέσω Facebook δεν δεν δουλεύουν για εκείνους. Αν είσαι ένας απο αυτόυς, τότε το βίντεο αυτό είναι για σένα.

Αυτή τη στιγμή που μιλάμε το Facebook έχει πάνω απο 2,2 δις χρήστες.

Επί της ουσίας όλος ο πλανήτης βρίσκεται σε αυτό και επομένως όλες οι επιχειρήσεις στον κόσμο επενδύουν απο πολύ μικρά μέχρι τεράστια ποσά κάθε μήνα, ακόμα και μεταφέροντας διαφημιστικά budget απο παραδοσιακά μέσα όπως η τηλεόραση και το ραδιόφωνο.

Η διαφήμιση στο Facebook παραμένει κατα πολυ φθηνότερη όσον αφορά την απήχηση που μπορεί κάποιος να πετύχει, συγκρινόμενη με άλλα διαφημιστικά μέσα. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στατιστικά (statistica.com) το μέσο κόστος για να απηχήσουμε σε ένα κοινό 1000 ατόμων κυμαίνεται μεταξύ 1 και 3 ευρώ ανάλογα με τη χώρα και την ανταγωνιστικότητα της κατηγορίας που επιλέγουμε.

Παρά αυτά τα πλεονεκτήματα, πολλοί επαγγελματίες αδυνατούν να αξιοποιήσουν το συγκεκριμένο μέσο, κάνοντας συγκεκριμένα λάθη. Πάμε να δούμε ποια!

  1. Άγνοια για το πως λειτουργεί το Marketing Funnel

To πρόβλημα φυσικά δεν είναι τα Facebook ads, αλλά πως τα χρησιμοποιούμε.

Όπως και σχεδόν σε οτιδήποτε άλλο στη ζωή μας, το συναίσθημα της αποτυχίας προέρχεται απο λάθος προσδοκίες!

Αν περιμένεις οτι θα πουλήσεις το προιον ή την υπηρεσία σου σε κάποιον που μόλις έμαθε για σένα, επειδή έτρεξες μια πολύ ωραία διαφήμιση στο Facebook, με μια ωραία εικόνα, είναι σχεδόν σίγουρο οτι θα απογοητευτείς.

Βάλε τον εαυτό σου στη θέση του χρήστη που επιθυμείς να στοχεύσεις με τις διαφημίσεις σου. Πόσες φορές έχεις αγοράσει κάτι που βλέπεις για πρώτη φορά απο έναν άγνωστο διαφημιζόμενο, ο οποίος εμφανίστηκε στον τοίχο σου όσο εσύ έψαχνες να δεις τι έκαναν το Σαββατοκύριακο οι φίλοι σου? Εγω προσωπικά καμία!

Εκεί λοιπόν έρχεται η έννοια του Marketing Funnel, το οποίο είναι ουσιαστικά το ηλεκτρονικό καταναλωτικό ταξίδι που ξεκινάει απο την ανακάλυψη (awareness) περνάει απο την αρέσκεια και τελικά καταλήγει στην εμπιστοσύνη και αγορά! (conversion). Προκειμένου να φτάσεις το κοινό σου στον τελικό αυτόν προορισμό, χρειάζεται χρόνος, χρηματική επένδυση διαφορετικές καμπάνιες με διαφορετικούς στόχους.

Σε αυτο στατιστικά θα φτάσει περίπου το 2% των ανθρώπων που με κάποιο τρόπο θα επισκεφθεί το website σου.

Το συγκεκριμένο αυτό Funnel αποτυπώνεται ακόμα και στους στόχους των Facebook campaigns που θα βρείς μέσα στο Facebook Ads Manager.

  1. Μη ύπαρξη στρατηγικής, πλάνου ή μετρήσης των αποτελεσμάτων

Tι σημαίνει επιτυχία για εσένα για τις διαφημίσεις που τρέχεις στο Facebook? Το έχεις οριοθετήσει ή σχεδιάσει? Ο Περισσότερος κόσμος δεν το κάνει.

Ένας τέτοιος στόχος μπορεί να είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας σε ένα website, ή το να δεχτείς τηλεφωνήματα και μηνύματα απο υποψήφιους πελάτες, να γνωστοποιήσεις την ύπαρξη του προίοντος η υπηρεσίας σου στο κοινό που σε ενδιαφέρει ή και να αυξήσεις τα views ένός βίντεο που δημιούργησες.

Φυσικά μπορεί να έχεις παραπάνω απο έναν και όλοι οι παραπάνω να είναι επιμέρους στόχοι προκειμένου να αυξήσεις τελικά τις πωλήσεις σου.

Γνωρίζεις πόσο κοστίζει κάθε επίσκεψη στο website σου ή ένας νέος πελάτης προκειμένου να αποφασίσεις πόσο θα επενδύσεις?

Επίσης κόσμος αγονεί την ύπαρξη custom audiences, δηλαδή την δημιουργία κοινών ανάλογα με την συμπεριφορά τους σε προηγούμενες διαφημίσεις μας. Γιατί να συνεχίσω να προβάλλω τη διαφήμιση μου σε κάποιον που συστηματικά την αγνοεί, όταν μπορώ να μην το κάνω?

Δημιούργησε μια θεματολογία, επένδυσε χρόνο και χρήμα στη δημιουργία καλού και χρήσιμου περιεχομένου, φτιάξε ένα πλάνο με συγκεκριμένους στόχους , τέσταρε διαφορετικού τύπου διαφημίσεις και μέτρησε την πρόοδό σου κάθε εβδομάδα μέσα απο τα insights του facebook κατανοόντας τα βασικά metrics.

  1. Δεν επενδύεις αρκετό χρόνο

Σχεδόν το 60% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ξοδεύουν αρκετά λιγότερο απο 1 ώρα την εβδομάδα στις προσπάθειες τους να προωθήσουν την επιχείρησή τους μέσω Facebook. Τόσο όσον αφορά τη δημιουργία περιεχομένου και posts όσο και την ενασχόλησή τους με τη διαφήμιση στο facebook.

Είναι δεδομένο οτι αν δεν ασχοληθείς συστηματικά (η λέξει κλειδί εδώ είναι το συστηματικά!) με τη δημιουργία περιεχομένου και τη διανομή του μέσω τουλάχιστον μιας δημοσίευσης την ημέρα και διαφημίσεων, δεν θα δεις τα αποτελέσματα που επιθυμείς.

Βάση στατιστικών μια δημοσίευση θα μείνει στην επικαιρότητα του news feed των χρηστών που στοχεύουμε περίπου για 5 ώρες.  Συγκεκριμένα το 75% του engagement συμβαίνει μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα. Οπότε καταλαβαίνεις οτι χωρίς διαφήμιση ή συχνές δημοσιεύσεις χρήσιμου περιεχομένου, ο λογαριασμός σου μένει σιωπηλός προς το κοινό του ειδικά μέσα στο αμέτρητο πλήθος περιεχομένου που δημιουργείται ανα δευτερόλεπτο στο Facebook.

Όσον αφορά τις διαφημίσεις, στόχευσε σε 3 με 8 εμφανίσεις αν άτομο για όσο καιρό τρέχει η διαφήμισή σου, προκειμένου να βεβαιωθείς οτι έχει «γράψει» στο μυαλό του κοινού σου.

  1. Δεν επενδύεις αρκετά χρήματα

To 80% των επιχειρήσεων (μικρομεσαίων ή μη) έχουν ξοδέχει συνολικά κάτω απο 100 ευρώ σε διαφήμιση στο Facebook γενικά όσο καιρό έχουν σελίδα, και πάνω απο τους μισούς δεν έχουν καν τρέξει ποτέ διαφήμιση.

Υπάρχει κόσμος που περιμένει οτι με 5 και 10 ευρώ διαφήμιση θα πουλάει δεκάδες προΪόντα ή υπηρεσείς που κοστίζουν εκατοντάδες ευρώ. Σίγουρα αυτό δεν είναι ρεαλιστικό.

Την ίδια ώρα το 25% των πιο επιτυχημένων διαφημιζόμενων μέσω Facebook ανεξαρτήτως χώρας η κλάδου, επενδύουν πολύ μεγάλα ποσοστά του συνολικού τους budget στο content marketing και φυσικά στη διαφήμιση μέσω Facebook.

Αυτό δεν σημαίνει φυσικά οτι πρέπει να αρχίζεις να ξοδεύεις αλόγιστα χωρίς πλάνο ή λόγο, αλλα σίγουρα μπορείς να αρχίσεις να πειραματίζεσαι με μικρά ποσά συστηματικά (κάθε εβδομάδα) επιλέγωντας το Post αυτό που είχε οργανικά την μεγαλύτερη απήχηση. Δηλαδή αυτό το post που χωρίς να το διαφημίσεις πηγε αρκετά καλύτερα απο τα υπόλοιπα. Αυτό είναί πάντα μια καλή ένδειξη οτι διαθέτει πολλές πιθανότητες να πάει ακόμα καλύτερα διαφημίζοντάς το.

Την ίδια ώρα η οργανική απήχηση του Facebook έχει πέσει κατα πολύ, με αποτέλεσμα ακόμα να μας βλέπουν 2-5% των ακόλουθών μας! Αυτό σημαίνει μεγάλη απώλεια αλληλεπίδρασης με ανθρώπους που ήδη έχουν δείξει ενδιαφέρον για τη σελίδα μας στο παρελθόν.

  1. Λάθος στόχευση κοινού.

Ίσως να σε χαροποιεί όταν βλέπεις οτι πολύς κόσμος είδε μια δημοσίευση σου αλλά έχει σημασία τελικά? Προφανώς αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να δει αυστηρά το κοινό που μας ενδιαφέρει τη δημοσίευση μας ακόμα και αν δεν προχωρήσουν σε κάποια ενέργεια άμεσα. Θυμήσου τι είπαμε και πριν.

Το Marketing είναι ένα καταναλωτικό ταξίδι. Ακόμα και η πρώτη γνωριμία είναι νίκη για μια καμπάνια.

Οι δυνατότητες στόχευσης στο Facebook είναι πάρα πολλές όπως και το εύρος τους. Αλλά πάντα για κάθε περίπτωση είναι διαφορετικό το κοινό που ενδιαφέρει. Φυσικά δεν αρκεί να στοχεύσουμε βάση ηλικίας, γεωγραφικής περιοχής και φύλλου, ούτε να επιλέξουμε όλα τα ενδιαφέροντα που υπάρχουν, επιλέγοντας τελικά εκατομμύρια κόσμο.

Γι’αυτό πριν απο οτιδήποτε χρειάζεται να γνωρίζουμε εμείς απόλυτα και σε λεπτομέρεια το κοινό μας. Να το καθορίσουμε και στην συνέχεια να αρχίσουμε να πειραματιζόμαστε με διαφορετικά κοινά, να συγκεντρώσουμε τα πρώτα απολέσματα και στην πορεία να φτιάξουμε τα custom audiences που είναι συγκεκριμένα και στοχεύον κοινό που έχει αλληλεπιδράσει στο παρελθόν μαζί μας, είτε έχει επισκεφθεί το website μας. Για να το κάνεις αυτό θα πρέπει να εγκασταστήσεις το Facebook pixel στο website σου με τη βοήθεια του developer σου.

Πως καταλαβαίνουμε την σωστή στόχευση μέσω Facebook? Βλέποντας το relevance score στο Ads Manager.

Συνοψίζοντας

Οι διαφημίσεις του Facebook δουλεύουν και γιαύτο έχουν κάνει το Facebook τη σύγχρονη τηλεόραση οσον αφορά την διαφημιστική επένδυση!

Mια καλή σελίδα στο Facebook αποτελείταi απο ένα mix περιεχομένου που κάνει το κοινό της να νιώθει καλά, πληροφορίας που είναι χρήσιμη και ένα μικρό μέρος μόνο διαφήμιση. Αν θες μια σελίδα απλά για να επικοινωνείς τιμές, προσφορές και να πουλάς, χάνεις το χρόνο σου στο Facebook.

Αν θες να δουλέψουν και για σένα, χρειάζεται να τις κατανοήσεις, να επενδύσεις χρόνο και χρήμα ,να δοκιμάσεις διαφορετικά πράγματα και φυσικά να ζητήσεις βοήθεια αν δεν μπορείς ο ίδιος να κάνεις αυτό το commitment.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *