Ecommerce coversion rate – Πόσοι θα αγοράσουν?

Ecommerce Conversion Rate – Οδηγός 2017

Στο ηλεκτρονικό εμπόριο ο όρος Conversion Rate αναφέρεται στην αναλογία ανάμεσα στον αριθμό επισκέψεων σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop) και στον αριθμό των αγορών που γίνονται σε ένα ορισμένο χρονικό διάστημα.

Πόσοι απο τους παθητικούς επισκέπτες θα γίνουν άμεσα ή σύντομα αγοραστές των υπηρεσιών ή προϊόντων μας.

Conversion Rate = Number of Sales / Number of Visits

Ηλίου φαεινότερο έτσι?

Aυτό δεν ψάχνουμε όλοι όταν δημιουργούμε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα?

Έτσι δεν θα ποσοτικοποιήσουμε την επιτυχία μας ή οχι?

Γι΄αυτό λοιπόν και η συγκεκριμένη αναλογία θεωρείται η πιο σημαντική μέτρηση για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.

Πάμε να δούμε ένα απλό παράδειγμα για να βεβαιθωθούμε οτι το καταλάβαμε.

Αν το e-shop μας τον τελευταίο μήνα είχε 1000 επισκέψεις και πραγματοποιήθηκαν τελικά 10 πωλήσεις, το converstion rate μας, το ποσοστό δηλαδή μετατροπής μας είναι 1%.

ecommerce-conversion-rate-simplydigital

Ξεκάθαρο έτσι?

Αν είστε ιδιοκτήτης ενός e-shop, λογικά έχετε ήδη πιάσει κομπιουτεράκι και υπολογίζετε αυτή την στιγμή το δικό σας conversion rate. Πόσο βρήκατε αλήθεια?

Φυσικά να σημειώσουμε ότι για να μπορούμε να ανατρέχουμε στα στατιστικά του website ή e-shop μας, χρειάζεται να γνωρίζουμε και να μπορούμε να εξάγουμε αυτά τα στοιχεία, απο τα google analytics μας.

Θα αναρωτιέστε εύλογα τώρα φυσικά τι συμβαίνει εκεί έξω.

Πόσο είναι ένα καλό, ένα μέτριο και πόσο ένα προβληματικό conversion rate.

Κοιτώντας τα στοιχεία απο έρευνες του 2016 που έχει ολοκληρωθεί, βλέπουμε οτι αναλύοντας ένα σύνολο 13 δις € συναλλαγών σε διάφορων κατηγοριών e-shops, τα στατιστικά που εξάγονται είναι τα εξής.

 

Το μέσο conversion rate για ένα e-shop είναι 1,33%.

Nαι μόλις 1,33%

Αν έχετε οτιδήποτε πάνω απο 2,5%, βρίσκεστε στα κορυφαία σε conversion rate e-shops παγκοσμίως. Οπότε Good job!

Αν δεν είστε όμως ούτε κοντά στο 1% μην απελπίζεστε. Το Conversion rate δεν λέει πάντα όλη την αλήθεια.

Πάμε να δούμε όμως λιγο καλύτερα τα στοιχεία της έρευνας.

Τα patterns που βλέπουμε στον παρακάτω πίνακα, ο οποίος περιγράφει απο που προέρχονται όλοι αυτοί που τελικά αγόρασαν απο τα e-shops της έρευνας, έχουν αρκετό ενδιαφέρον:

  • Στα e-shops με υψηλό conversion rate, τα Google Ads είναι πιο αποτελεσματικά απο τα Facebook Ads.
  • Για τα μέτρια σε conversion rate e-shops, Τα Facebook Ads και τα Google Ads εμφανίζουν παρόμοια απόδοση
  • Ανάμεσα στα μέτρια σε conversion rate e-shops, η οργανική αναζήτηση ήταν απο τα λιγότερο αποτελεσματικά κανάλια
  • Για τα e-shops με την μεγαλύτερη απόδοση σε conversion rate, η οργανική αναζήτηση είναι απο τα πιο απτελεσματικά κανάλια
  • Το Email παραμένει σταθερά ένα πολύ αποτελεσματικό κανάλι για κάθε e-shop, με τα καλύτερα e-shops να πετυχαίνουν μέχρι και ποσοστό conversion 10%
Overall Organic Direct Google Ads Facebook Ads Emails
Average CVR
in ecommerce
1.33% 1.18% 1.46% 1.55% 1.56% 3.84%
AVG CVR of stores
in the top 10%
3.65% 3.70% 3.98% 3.77% 2.49% 9.89%

Το πρόβλημα της γενίκευσης των Conversion Rates

Οι καταναλωτές μπορεί να έχουν τελείως διαφορετική συμπεριφορά, ανάλογα με τον τύπο προϊόντος η υπηρεσίας που αγοράζουν, απο που αγοράζουν και απο που προέρχονται.

Όλοι αυτοί οι παράγοντες επηρεάζουν το conversion rate σημαντικά.

Για παράδειγμα το μέσο conversion rate στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι γύρω στο 4,5% ενώ στην Ελλάδα ίσως και λιγότερο απο 1%.

Οι άνθρωποι που ψάχνουν ένα προϊόν ομορφίας για παράδειγμα, δεν θα έχουν την ίδια online συμπεριφορά που θα έχει κάποιος που αναζητεί να αγοράσει ένα ηλεκτρονικό αντικείμενο.

Επίσης γνωστά προϊόντα και καταστήματα όπως η Amazon, δεδομένα έχουν υψηλότερα conversion rates, λόγω της εξοικείωσης των καταναλωτών με το brand name τους.

Τέλος δεν θα μπορούσε να έχει μικρή σημασία ο παράγοντας τιμή.

Τα ακριβά προϊόντα έχουν πιο σύνθετη διαδικασία αγοράς απο οτι ένα πιο οικονομικό προϊόν.

Σκεφτείτε απλά, πόσα άλλα eshops και φυσικά καταστήματα επισκέπτεστε εσείς οι ίδιοι πριν αγοράσετε μία τηλεόραση ή έναν υπολογιστή. Φυσικά και η διαδικασία αυτή θα διαφέρει αρκετά απο την αγορά ενός t-shirt.

Ποιό είναι ένα καλό Conversion Rate για το e-shop μου?

Πόσο είναι ένα καλό Conversion Rate για το κατάστημά μου?

Eίναι εύλογο να αναρωτιέστε ποιό είναι το ιδανικό coverstion rate για εσάς ανάλογα με την κατηγορία σας, το μέγεθος της επιχείρησης σας, τον τύπο προϊόντων ή υπηρεσιών σας.

Σαφέστατα όπως και για κάθε άλλη αξιολόγηση μετρήσεων επισκεψιμότητας και συμπεριφοράς των επισκεπτών μας, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι πάντα ο βασικότερος όλων των παραγόντων είναι το προϊόν μας και το e-shop μας.

Ένα μέτριο προϊόν ή ένα καθόλου φιλικό στον χρήστη e-shop ενδεχομένως να έχει και μηδενικά coversion rates.

Επίσης η στόχευσή μας παίζει τεράστιο ρόλο.

Αν οι επισκέπτες του e-shop σας που έρχονται είτε οργανικά είτε μέσω διαφημίσεων δεν είναι το target group που μας ενδιαφέρει, τα ποσοστά του conversion rate θα είναι πολύ χαμηλά.

Kλέιστε μαζί μας σήμερα ένα συμβουλευτικό session για να αναλύσουμε την δική σας περίπτωση και να μάθετε πώς μπορείτε να βελτιώσετε τα δικά σας conversion rates.

conversion-rate-eshops-simplydigital

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *