15 Λόγοι για τους οποίους χρειάζεστε έναν ειδικό στα Social Media

Γιατί χρειάζεστε έναν ειδικό στα Social Media?

Φυσικά οταν λέμε «ειδικός στα social media” είναι μια έννοια αρκετά παρεξηγημένη, πολλοί την χρησιμοποιούν, λίγοι την αντιπροσωπεύουν και πολλοί δεν αντιλαμβάνονται πλήρως το εύρος των ικανοτήτων που απαιτεί ώστε να φέρνει αποτελέσματα.

Όταν λοιπόν λέμε ειδικός στα Social Media, αναφερόμαστε σε κάποιον επαγγελματία του Μάρκετινγκ ο οποίος έχει στοιχειώδη εμπειρία (πέρα απο σπουδές) έχοντας αρκετές παραστάσεις απο διαφορετικά projects σε διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών.

Πάμε να δούμε 15 λόγους για τους οποιούς η επιχείρησή σας χρειάζεται έναν ειδικό στα Social Media.

 

  1. Πωλήσεις/ Leads.

Ο απώτερος σκοπός μιας στρατηγικής Μάρκετινγκ και social media είναι φυσικά να πουλήσουμε. Δεν θα πρέπει να είναι ο πρωταρχικός αλλά σίγουρα χρειάζεται να είναι ο μακροπρόθεσμος.

Οι ειδικοί social media είναι εκπαιδευμένοι να μετατρέπουν σταδιακά τους followers στα social media, σε πελάτες.

75% των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν social media για την προώθηση των προϊόντων ή υπηρεσιών τους, ανέφεραν μια αύξηση στις πωλήσεις τους μέσα σε ένα διάστημα 12 μηνών.

Επιπλέον αυτού, 74% των καταναλωτών χρησιμοποίησαν τα social media με κάποιον τρόπο ώστε να πάρουν αγοραστικές αποφάσεις.

  1. Μέτρηση και Ανάλυση

Πριν αποκτήσουμε πελάτες, χρειαζόμαστε τρόπους να μετρήσουμε.

Ένας ειδκός στα Social Media μπορεί να τρέξει A-B split testing, να εγκασταστήσει το Facebook pixel για το website σας, τα conversion tracking codes, να δημιουργήσει τα κοινά που χρειάζεστε για remarketing αλλά και να βελτιστοποιήσει το κοινό στόχο σας, ερμηνεύοντας συνεχώς τα αποτελέσματα που κάθε διαφήμιση φέρνει.

Αυτό θα βοηθήσει να καταλάβετε πως το κοινό σας λειτουργεί, στο «ταξίδι» του προς την αγορά (Marketing Funnel).

Απο την στιγμή της θέασης δηλαδή μιας δημοσίευσης, στην επίσκεψη στο website σας, στο να προσθέσει το προϊόν στο καλάθι και τελικά στην αγορά του.

  1. Ποιότητα και Συνέπεια Δημοσιεύσεων

Προκειμένου να έχετε το κοινό που σας ακολουθεί στα social media engaged, θα χρειαστείτε κάτι παραπάνω απο απλές εικόνες και μερικές διαφημίσεις στο Facebook και στο Instagram.

Ένας ειδικός social media σχεδιάζει μια στρατηγική δημοσιεύσεων που αυξάνουν την αλληλεπίδραση του κοινού μακροπρόθεσμα, επιλέγοντας θεματολογία, σχεδιαστικό στύλ και τα κατάλληλα κείμενα που μιλούν την γλώσσα του.

Επιπλέον οι κινήσεις μας στα Social Media χρειάζεται να ακολουθούν πιστά ένα πρόγραμμα.

Να δείχνουμε επαγγελματισμό, συνέπεια στη συχνότητα και να μην λειτουργούμε σπαροδικά ή όποτε βρίσκουμε χρόνο.

  1. Διαδικασία Μάθησης.

Τα Social Μedia είναι απο τα πιο δυναμικά μέσα της εποχής μας. Οι αλλαγές που συντελούνται είναι συνεχείς και ραγδαίες.

Προκειμένου να εκμεταλευόμαστε στο έπακρο τα εργαλεία που μας προσφέρουν, είναι απαραίτητο να μένουμε απόλυτα ενημερωμένοι.

Ένας ειδικός Social Media είναι εκπαιδευμένος στην αναζήτηση διαρκής μάθησης και σχετικής ενημέρωσης.

 

  1. Χτίσιμο Αναγώρισης και αξιοπιστίας.

Είπαμε και παραπάνω οτι τα Social Media της επιχείρησής μας έχουν απώτερο σκοπό τις πωλήσεις, αλλά οχι μονο αυτό. Η παρουσία μας σε αυτά χτίζει την προϊοντική μας ταυτότητα, την εικόνα, την αξιοπιστία.

Ένας ειδικός Social Media μπορεί να βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση σχεδιάζοντας μια μακροπρόθεσμη στρατηγική ώστε να καθιερώσει το προϊόν μας με τον πλέον επαγγελματικό τρόπο.

Στην εποχή αυτή κανένας δεν εμπιστέυεται πλέον μια επιχείρηση χωρίς παρουσία στα social media και πόσο μάλλον μια συνεπή και επαγγελματική εικόνα.

 

  1. Δημιουργία μακροχρόνιου δεσίματος με το κοινό μας.

Το Μάρκετινγκ σε αντίθεση με οτι πιστεύουν πολλοί δεν είναι μια διαδικασία άμεσης πώλησης. (Φυσικά πάντα μπορεί να φέρει και άμεσα αποτελέσματα).

Το χτίσιμο ενός κοινού που μας γνωρίζει σταδιακά, μας εμπιστεύεται και μας προτείνει και σε άλλους είναι η απόλυτη επιτυχία ενός πλάνου Μάρκετινγκ.

Κάτι τέτοιο χρειάζεται χρόνο, επαγγελματικό πλάνο και γνώση απο ειδικούς στα social media.

Έχοντας πετύχει κάτι τέτοιο, είναι πλέον πολύ πιο εύκολο να πουλήσουμε, χωρίς να χρειάζεται καν να διαφημιστούμε τις περισσότερες φορές.

Image result for long term marketing quotes

  1. Στόχευση

Οι ειδικοί Social Media οφείλουν να γνωρίζουν τα δημογραφικά κάθε πλατφόρμας που επιλέγουν, τις online συνήθειες του κοινού που μας ενδιαφέρει, την καταναλωτική του συμπεριφορά ή τις ιδιαιτερότητές του.

Με την πληροφορία αυτή, μπορούν πλέον να δημιουργήσουν στοχευμένα κοινά που ταιριάζουν απόλυτα στο προϊόν ή την υπηρεσία μας, με αποτέλεσμα να αυξάνεται κατα πολύ η αποδοτικότητα των διαφημίσεων μας.

Image result for demographics targeting facebook

  1. Αύξηση των επισκέψεων στο Website μας.

Ελπίζουμε οτι για να διαβάζετε το άρθρο αυτό , θα έχετε καταλάβει οτι δεν αρκεί να έχουμε ένα website και να ελπίζουμε οτι το κοινό που μας ενδιαφέρει, απλά θα το βρεί και θα μπεί να αγοράσει.

Χρειάζεται να το οδηγήσουμε εκεί και μάλιστα αρκετές φορές πριν τελικά αγοράσει.

Οι ειδικόι Social Media βελτιστοποιούν το περιεχόμενο των δημοσιεύσεων και των διαφημίσεων, ώστε να πετύχουν αυτό ακριβως. Ταυτόχρονα προτείνουν αλλαγές στο website του πελάτη ώστε να είναι πιο αποδοτική η κάθε επίσκεψη του κοινού μας σε αυτήν.

  1. Εξοικονόμηση Χρημάτων.

Όλοι θέλουν να δουν αποτέσματα με το λιγότερο δυνατό κόστος. Αν γίνει σωστά, στην περίπτωση των Social Media, αυτό μπορεί πραγματικά να επιτευχθεί.

Όχι μόνο είναι πιο αποτελεσματική η διαφήμιση μέσω social media, αλλά με τις κατάλληλες ενέργειες και συνεχή βελτιστοποίηση των παραμέτρων, είναι πολύ πιο οικονομική απο άλλους τρόπους πρώθησης.

Μέσο κόστος απήχησης σε 1000 άτομα ανα διαφημιστικό μέσο
  1. Ανάλυση Αποτελεσμάτων

Πολλές φορές έχουμε δοκιμάσει κάποιες ενέργειες αλλά δεν μπορούμε να κρίνουμε τα αποτελέσματα απόλυτα αν δεν υπάρχουν πωλήσεις.

Ένας ειδικός στα social media μπορεί να κατανοήσει τα αποτελέσματα, να κάνει διορθώσεις στη στρατηγική, στις ενέργειες που επιλέχθηκαν και να ερμηνεύσει τη συμπεριφορά του κοινού μας κοιτώντας κάποια νούμερα και μόνο.

Οι επισκέπτες του website σας, δεν αγόρασαν τελικά? Τα promoted posts που κάνατε στο Facebook, δεν είχαν τα αποτελέσματα που θέλατε? Ένας ειδικός social media θα αναλύσει αυτά τα αποτελέσματα και θα προτείνει λύσεις, άμεσα.

 

  1. Eξατομίκευση

Λίγες διαφημιστικές πλατφόρμες προσφέρουν το επίπεδο εξατομίκευσης που προσφέρουν τα social media σήμερα.

Το Geo-Targeting, η επισύμανστη και αναζήτηση δηλαδή μέσω τοποθεσίας, η στόχευση βάση ενδιαφερόντων, η δυνατότητα επαναστόχευσης (retargeting) επισκεπτών που γνωρίζουν ήδη το website μας αλλά δεν έχουν αγοράσει κάτι, η επιλογή να στοχεύσουμε κοινό που αλληλεπιδρά με ανταγωνιστικά προϊόντα.

Όλες αυτές οι επιλογές ειναι διαθέσιμες και είναι σημαντικό να αξιοποιούνται σε μόνιμη βάση.

 

  1. Εξοικονόμηση Χρόνου

Ένα απο τα βασικά στοιχεία που πρέπει να έχει ένας επιχειρηματίας, είναι η αναγνώριση των κομματιών αυτών στα οποία έχει εξειδίκευση και εκείνων στα οποία χρειάζεται βοήθεια.

Είναι σημαντικό να επικεντρωθείτε στα θέματα εκείνα που γνωρίζετε άριστα, αφήνοντας τη διαχείριση των Social Media στους ειδικούς.

Όπως έχετε ίσως ήδη καταλάβει, η διαδικασία αυτή είναι αρκετά χρονοβόρα σε καθημερινή βάση, χωρίς να επιφέρει πάντα τα αποτελέσματα που περιμένετε.

Παρόλο που ίσως φαίνεται ακριβό για πολλούς το να προσλάβουν εναν ειδικό για να διαχειριστεί αυτό το κομμάτι, αυτό που δεν υπολογίζουν είναι οτι το κόστος της δικής τους ενασχόλησης με κάτι που δεν γνωρίζουν είναι τελικά πολυ μεγαλύτερο. Χάνετε δηλαδή και χρήματα και χρόνο.

 

  1. Ανάλυση Ανταγωνισμού

Η δουλειά ενός ειδικού στα Social Media είναι, εκτός απο το να αναλύσει τα δικά σας accounts να κάνει το ίδιο και για τον ανταγωνισμό σε μόνιμη βάση.

Σκοπός τους είναι να δουν τις τακτικές που χρησιμοποιούν, την στρατηγική τους και τις αδυναμίες τους που μπορούν να αποτελέσουν πλεονεκτήματα για εσάς.

  1. Storytelling

Μια απο τις ικανότητες ενός ειδικού στα Social Media είναι το να μπορεί να πει μια ιστορία. Το κοινό στις ημέρες μας, δεν ταυτίζεται πλέον με προϊόντα, αλλά με ιστορίες.

Κάτι που περιγράφει τον λόγο ύπαρξης μας. Την μοναδικότητα και τις αξίες μας.

Αυτό ακριβώς χρειάζεται και στα social media. Η ικανότητα να μπορείς να διατυπώσεις σε ένα post χρησιμοποιώντας το πολυ 140 χαρακτήρες (όσο ένα tweet δηλαδή), το μήνυμα που θα γοητεύσει το κοινό σου.

Το να είσαι καλός στο γραπτό λόγο δεν είναι αρκετό.

Είναι απαραίτητο να μιλάμε την ίδια γλώσσα με το κοινό μας, είτε πρόκειται για ένα Instagram post ή μια δημοσίευση στο Facebook.

 

  1. Όροι χρήσης προϋποθέσεις χρήσης

Έχετε ποτέ διαβάσει τα terms & conditions του Facebook ή του Instagram? Μάλλον όχι.

Ένα απο τα κομμάτια της δουλειάς των ειδικών στα social media είναι να τα διαβάζουν. Και βεβαιώνονται οτι, οτιδήποτε κάνουν είναι συμβατό με αυτά, ώστε οι σελίδες σας να μην έχουν ποτέ κάποιο πρόβλημα παραβίασης που μπορεί να οδηγήσουν μέχρι και στο μπλοκάρισμα τους.

Για παράδειγμα, γνωρίζατε οτι το Facebook δεν επιτρέπει στις διαφημίσεις να υπάρχει κείμενο που ξεπερνάει το 20% της συνολικής επιφάνειας της εικόνας?

Συμπέρασμα:

Οι περισσότερες Ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ακόμα και σήμερα υποβαθμίζουν την σημασία που έχουν τα social media όσον αφορά το χτίσιμο της εικόνας τους.

Θεωρούν οτι επειδή δεν φέρνουν άμεσα πωλήσεις, είναι απλά μια απαραίτητη διαδικασία, πολλές φορές αναγκαίο κακό και έτσι μπορούν να τα χειρίζονται τα παιδιά τους, ένας φίλος που γνωρίζει, οι ίδιοι όποτε ευκαιρούν.

Η αλήθεια είναι τα Social Media ταυτίζονται με την εικόνα της επιχείρησής σας είτε το θέλετε είτε όχι.

Ο περισσότερος κόσμος απο τους υποψήφιους πελάτες σας, διαμορφώνουν γνώμη και αποφασίζουν τι θα αγοράσουν πολλές φορές κάνοντας μια έρευνα μέσω των Social Media.

Επομένως η διαχείρισή τους απαιτεί τον δεόντα επαγγελματισμό και προσοχή.

Θα χαρούμε να διαβάσουμε τις ερωτήσεις σας στα σχόλια.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *