Κατασκευή ιστοσελίδας για εστιατόρια [ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΕΧΕΙ]

ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΤΕ ΣΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ WEBSITE ΓΙΑ ΤΟ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ΣΑΣ

Το άρθρο αυτό αφορά επιχειρηματίες του χώρου της εστίασης όπως ιδιοκτήτες εστιατορίων και managers που θέλουν να αποφασίσουν σχετικά με την δημιουργία ιστοσελίδας για το εστιατόριο τους.

Το website ενός εστιατορίου είναι μέρος της συνολικής εικόνας και στρατηγικής της επιχείρησης και θα πρέπει να περιλαμβάνει κάποιες βασικές κατηγορίες / ενότητες .

Κάνοντας μια έρευνα στα κορυφαία websites εστιατορίων παγκοσμίως, καταλήξαμε ότι τα στοιχεία που δεν πρέπει να λείπουν από την ιστοσελίδα ενός εστιατορίου είναι τα εξής:

Τοποθεσία Εστιατορίου

Σκοπός του website ενός εστιατορίου είναι να φέρει τον κόσμο στον χώρο του. Σε ορατό σημείο του website θα πρέπει να βρίσκεται η ακριβής διεύθυνση της επιχείρησης. Συνήθως η διεύθυνση εμφανίζεται στο πάνω σημείο του site (website header), στο κάτω σημείο του site (website footer) καθώς και στην σελίδα επικοινωνίας.

Μάλιστα στη σελίδα της επικοινωνίας όπου υπάρχει και μεγαλύτερος διαθέσιμος χώρος, θα πρέπει να μπει και χάρτης Google ώστε να φαίνεται ακριβώς πού βρίσκεται το εστιατόριο σε περιβάλλον Google map.

Η ενσωμάτωση ενός google χάρτη σε website είναι εξαιρετικά εύκολη – απλά είναι απαραίτητο προηγουμένως να βρίσκεται καταχωρημένη η επιχείρηση στους google χάρτες και να είναι verified.

kataskevi-istoselidas-gymnastirio

Τηλέφωνο Επικοινωνίας Εστιατορίου

Το τηλέφωνο πρέπει να βρίσκεται στο κάτω μέρος του website (footer) αλλά και στον header. Πρέπει να είναι ορατό σε όλη την περιήγηση του χρήστη στην ιστοσελίδα του εστιατορίου. Το τηλέφωνο τις περισσότερες φορές είναι το μέσο που θα χρησιμοποιήσει κάποιος ώστε να προβεί σε κράτηση τραπεζιού η θέλει να κάνει κάποια ερώτηση.

Επίσης σημαντικό είναι να εμφανίζεται το τηλέφωνο στο mobile version του website του εστιατόριο, καθώς είναι πολύ πιθανό ο χρήστης να χρησιμοποιεί το κινητό του. Εδώ ιδανικά θα πρέπει να εμφανίζεται above the fold δηλαδή να φαίνεται το τηλέφωνο με την πρώτη ματιά χωρίς να χρειαστεί ο χρήστης να το ψάξει η να κάνει scroll down. Πολλές φορές ο μόνος λόγος να επισκεφτεί κάποιος την σελίδα ενός εστιατορίου είναι απλά για να δει το τηλέφωνο ή τη διεύθυνση.

Μενού και φωτογραφίες πιάτων

Σίγουρα στην ιστοσελίδα του εστιατορίου, θα πρέπει να βρίσκεται το μενού και πληροφορίες για τις διαθέσιμες επιλογές πιάτων. Το θέμα της εμφάνισης των τιμών (εάν θα εμφανίζονται δλδ ή μή) είναι στη διακριτική ευχέρεια του εκάστοτε επιχειρηματία ή manager. Η εμπειρία του χρήστη είναι σαφώς πιο ολοκληρωμένη όταν στο menu υπάρχουν και φωτογραφίες από τα πιάτα που προσφέρει το εστιατόριο. Μια επαγγελματική φωτογράφιση εδώ κρίνεται απολύτως απαραίτητη καθώς ο σωστός φωτισμός και γωνίες φωτογράφισης που οι επαγγελματίες φωτογράφοι γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιήσουν ,έχουν ως αποτέλεσμα να φαίνονται τα πιάτα θελκτικά και να συνεισφέρουν θετικά στη συνολική εικόνα του website.

Οι φωτογραφίες επίσης θα πρέπει να είναι εύκολο να γίνουν share στα Social media (ιδανικά instagram & pinterest).

kataskevi-istoselidas-estiatorio

Φωτογραφίες του χώρου και του προσωπικού

Ένας προσεγμένος και καθαρός χώρος, είναι σημαντικό να εμφανίζεται και στην ιστοσελίδα του εστιατορίου. Μια gallery από φωτογραφίες των εσωτερικών χώρων, των τραπεζιών, αλλά και ιδιαίτερων σημείων του εστιατορίου πχ έπιπλα η σκεύη μαγειρικής που να δίνει μια εικόνα για την αισθητική της επιχείρηση, θα πρέπει να είναι μια από τις βασικές ενότητες του website.

Στις gallery αυτές μπορούν να προστεθούν και φωτογραφίες του προσωπικού εν ώρα εργασίας, για παράδειγμα κατά τη διάρκεια προετοιμασίας των πιάτων στην κουζίνα.

Σχετικά με την εμφάνιση των φωτογραφιών μια διαφορετική προσέγγιση είναι προβάλλεται το Instagram feed του εστιατορίου. Με αυτόν τον τρόπο

  1. Δε χρειάζεται να ανανεώνεται η gallery κάθε φορά από το διαχειρηστή της ιστοσελίδας, καθώς αυτόματα εμφανίζονται οι φωτογραφίες του Instagram.
  2. Γίνεται γνωστός ο Instagram λογαριασμός του εστιατορίου και οι χρήστες μπορούν να κάνουν follow.

Δείτε εδώ τον απόλυτο οδηγό Instagram για την επιχείρησή σας.

Απλή Φόρμα Εγγραφής Newsletter

Εάν το εστιατόριο διοργανώνει κάποιες εκδηλώσεις ή events ( πχ ζωντανή μουσική) ή ακόμα και αν έχει στην στρατηγική του κάποιες προσφορές (πχ happy hour η κάθε Τρίτη μέχρι τις 9 έκπτωση 20 % ) τότε θα πρέπει να μπορεί να στέλνει στους ενδιαφερόμενους τις σχετικές ενημερώσεις μέσω email.

Στο κάτω μέρος της ιστοσελίδας θα πρέπει να υπάρχει φόρμα εγγραφής newsletter. Το πεδίο του Email μόνο είναι αρκετό. Δεν είναι απαραίτητο να ζητείται άλλο στοιχείο για εγγραφή  στη φόρμα πχ όνομα κτλ εκτός αν κρίνεται απαραίτητο από την επιχείρηση.

website-estiatorio-newsletter

Σύνδεση με Social media 

Στον footer κάτω σημείου του website θα πρέπει να υπάρχουν τα links για όλα τα social media accounts του εστιατορίου πχ Facebook και Instagram. Έτσι θα μπορεί ο επισκέπτης με ένα μόνο κλικ να κάνει follow.

 

Blog Εστιατορίου

To blog είναι το σημείου του website που ανανεώνεται πιο συχνά από όλα τα άλλα σημεία καθώς η επιχείρηση μπορεί να δημιουργεί posts με συγκεκριμένη θεματολογία. Μερικά παραδείγματα θεμάτων για το blog ενός εστιατορίου

  1. Συνταγές πιάτων
  2. Νέα της επιχείρησης
  3. Βραβεία
  4. Εκδηλώσεις που είναι προγραμματισμένες

Κάθε επιχειρηματίας η μάνατζερ εστιατορίου μπορεί να δημιουργήσει εξειδικευμένη θεματολογία. Το σημαντικό είναι να ΜΗΝ λείπει το blog από το website του εστιατορίου.

 

Σελίδα ιστορία και ποιοι είμαστε

Κάθε επιχείρηση αποτελείται από ανθρώπους. Το website ενός εστιατορίου θα πρέπει να περιέχει μια σελίδα που να αναφέρει ποιοι είναι οι άνθρωποι και η ιστορία της επιχείρησης. Πότε ξεκίνησε, από ποιους, ποιος είναι ο εκάστοτε υπεύθυνος για την κουζίνα, ποιος είναι ο σεφ, σημαντικούς σταθμούς στην πορεία τους εστιατορίου. Η σελίδα “ποιοι είμαστε” είναι καλό να περιέχει και φωτογραφίες σχετικές με τους ιδιοκτήτες και το χώρο.

 

Online κράτηση

Από την στιγμή που υπάρχει διαθέσιμο το τηλέφωνο στο website του εστιατορίου, είναι λογικό να συμπεράνει κάποιος ότι δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει σύστημα online κρατήσεων. Επειδή το σύστημα κρατήσεων συνεπάγεται και κάποιος κόστος για τον επιχειρηματία, θα πρέπει να γίνει μια μελέτη για το εάν αξίζει να γίνει η συγκεκριμένη επένδυση σε σύστημα Online κρατήσεων.

website-gia-estiatorio-kratiseis-online.

Online παραγγελία / delivery / take away

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να τονιστεί ότι το να δεχθεί online παραγγελία ένα εστιατόριο είναι σχεδόν ίδιο με το να δεχθεί μια παραγγελία οποιοδήποτε προϊόντος ένα e-shop. Με άλλα λόγια η προσθήκη λειτουργίας online παραγγελίας μετατρέπει την επιχείρηση σε e-shop. Έτσι, εκτός από τις κρατήσεις στο φυσικό χώρο ή επιχείρηση μπορεί να επεκταθεί και σε delivery για τη γειτονιά η ακόμα και την πόλη.

Οι ιδιόκτητες είναι αρμόδιοι να αποφασίσουν εάν ταιριάζει με το ύφος και τον χαρακτήρα της επιχείρησης μια τέτοια λειτουργία αλλά σε κάθε περίπτωση από τεχνικής πλευράς, E-Shop modules όπως το Woocommerce μπορούν να προστεθούν στην ιστοσελίδα και να μετατρέψουν άμεσα το website εστιατορίου σε e-shop με δυνατότητα online παραγγελίας και delivery στη διεύθυνση του πελάτη.


website-templates-estiatorio

 

Υπηρεσία κατασκευής ιστοσελίδων για εστιατόρια από την simplydigital.gr

Το άρθρο γράφτηκε από τον Γιάννη Κυριμκυριδη, συνιδρυτή της simplydigital.gr.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *