Ιnfluencer Marketing 2019 – Όλα όσα θες να ξέρεις

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ  INFLUENCER MARKETING ΚΑΙ ΠΩΣ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟ 2019?

Ακούς συνέχεια για τους  ‘’influencers’’, διαβάζεις για influencer marketing, βλέπεις ανθρώπους να διαφημίζουν προϊόντα στο Instagram να κάνουν ατελείωτα giveaways και αναρωτιέσαι πώς δουλεύει όλο αυτό? Αν ναι. Αυτό το βίντεο είναι για σένα.

Το 2018 ήταν αναμφίβολα η χρονιά τoυς. Ακόμα και πολύ μεγάλα brands έχουν αρχίσει να αναγνωρίζουν την αξία των influencers και τα ποσά που ξοδεύουν σε καμπάνιες αντανακλούν τον ενθουσιασμό αυτής της ιδέας.

Το marketing των influencers είναι ένα υβρίδιο παλιών και νέων εργαλείων marketing. Κυρίως του reference τρίτων για εμάς.

Toυ να μιλάνε δηλαδή άλλοι για το προϊόν μας απο εμάς και της δύναμης των brand ambassadors.

Ανθρώπων δηλαδή που κρίνουμε ότι έχουν το κοινό και τα χαρακτηριστικά για να αποτελέσουν καλούς πρεσβευτές του προϊόντος μας στο κοινό που μας ενδιαφέρει. Αυτό για πάρα πολλά χρόνια γινόταν μέσω celebrities.

Αντίθετα όμως από τους celebrities, οι influencers προέρχονται από όλα τα backgrounds της κοινωνικής μας ζωής.

Είναι καθημερινοί άνθρωποι που συνήθως (οχι πάντα φυσικά) προέρχονται απο τομείς όπως η μαγειρική, showbiz, μόδα, εκπομπές που μπήκαν πρόσφατα στη ζωή μας, αθλητισμό κτλ, και οι ακόλουθοί τους ποικίλουν σε αριθμό και δημογραφικά.

Όλοι ωστόσο έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό.

Είναι  πρόσωπα που έχουν συγκεντρώσει το δικό τους κοινό που τους ακολουθεί για διαφορετικούς κάθα φορά λόγους, καταφέρνουν πολλές φορές να κάνουν το κοινό αυτό να ταυτίζεται μαζί τους και έτσι σαν συνέπεια, έχουν τη δυνατότητα να τους επηρεάσουν στο να πάρουν συγκεκριμένες καταναλωτικές αποφάσεις.

Η δυνατότητα αυτή να επηρεάζεις τους άλλους σου επιτρέπει σχεδόν να δώσεις μια ανθρώπινη υπόσταση σε κάποιο brand.

Το influencer marketing  μπορεί να είναι λιγότερο ξεκάθαρο και πολύ παρεξημένο ή παρερμηνευμένο σαν έννοια αλλά όταν γίνει σωστά δημιουργεί έναν αυθεντικό τρόπο να συνδεθείς με τους πελάτες σου και δεν είναι  τυχαίο που τα κέρδη αυξάνονται κάθε χρόνο με γεωμετρική πρόοδο.

Κακά τα ψέματα, το παλιό, παραδοσιακό marketing που περιστρέφεται γύρω από τη τηλεόραση και το ραδιόφωνο  δεν είναι πλέον τόσο αποτελεσματικό.

Όλοι στρέφουν τη προσοχή τους εκεί που το κοινό τους σπαταλάει το περισσότερο χρόνο, δηλαδή online και στα social media.

Βάση μάλιστα μιας έρευνας του Influencer marketing Hub το 2017, αποκαλύφτηκε πως κατά μέσο όρο κάθε επιχείρηση  κερδίζει περίπου 8 δολάρια για κάθε 1 δολάριο που ξοδεύει!

Ποιο όμως είναι το πιo μεγάλο trend αυτή τη στιγμή;

Ίσως να μην το έχεις ακούσει, άλλα είναι οι λεγόμενοι micro-influencers.

Η δυναμική κάποιου στα social media δεν κρίνεται απο το πλήθος των followers που έχει ή του πόσο γνωστός είναι.

Κρίνεται απο το πόσο μεγάλο engagement έχει με το κοινό του και πόσο ομοειδές είνα αυτό.

‘Ετσι γίνεται αντιληπτή πλέον η δύναμη των micro influencers.

Ανθρώπων δηλαδή με 5-20 χιλιάδες followers, οι οποίοι είναι καθημερινοί άνθρωποι της διπλανής πόρτας που ως ακόλουθός τους αποτελείς μέρος μιας κοινότητας με παρόμοια χαρακτηριστικά και ενδιαφέροντα.

Oι micro-influencers αλληλοεπιδρούν πολύ πιο συχνά με το κοινό τους, ταυτίζονται με αυτούς και είναι πιο αυθεντικοί από τους λεγόμενους mega influencers ή διασημότητες που μπορεί να έχουν χιλιάδες ή εκατομμύρια followers και τους οποίους πλέον βλέπουμε να διαφημίζουν ξεκάθαρα δεκάδες διαφορετικά προϊόντα την εβδομάδα.

Αυτό έχει σαν φυσικό ακόλουθο οι συγκεκριμένες ενέργειες να χάνουν την επίδραση που έχουν στο κοινό, καθώς χάνουν την αυθεντικότητα τους και είναι απόλυτα φανερό στον κόσμο οτι πρόκειται για διαφήμιση.

Η σημασία του Story telling….

Η βάση του influencer marketing είναι η ιστορία και το μήνυμα που περνάει. Δεν είναι ο αριθμός GIVEAWAYS που κάνει.

Για αυτό και οι καλύτερες καμπάνιες έχουν φτιαχτεί όταν ένα brand έχει συνεργαστεί με τέτοιο τρόπο με τον influencer ή τους influencers και απο κοινού δημιουργούν μοναδικό περιεχόμενο και μια στρατηγική που κεντρίζει πραγματικά το ενδιαφέρον του κοινού.

Το πως θα πεις αυτή την ιστορία είναι και  αυτό που θα κάνει στο τέλος το κοινό να γνωρίσει και εμπιστευθεί το brand σου.

Έτσι λοιπόν για να είναι το περιεχόμενο ικανό να φέρει ένα τέτοιο αποτέλεσμα, θα πρέπει να υπάρχει σαφής στόχος και να κερδίζει το κοινό με ένα μοναδικό και ειλικρινή τρόπο. Μια φωτογραφία με ένα  προϊόν στο background δεν θα κερδίσει πλέον τις εντυπώσεις καθώς είναι χιλιοειπωμένο και ‘’βγάζει μάτι’’ πως πρόκειται απλά για μια ακόμα ξερή διαφήμιση.

Βιντεάκια με στιγμές από τη καθημερινότητα είναι πολύ πιο πιθανό να κερδίσουν τη προσοχή κάποιου.

Καθώς ο ελεύθερος χρόνος μας λιγοστεύει, το βίντεο μάρκετινγκ μεγαλώνει και πλέον αντιπροσωπεύει τα ¾ όλου του internet traffic.

Τα βίντεο είναι πιο αυθεντικά και πιο διασκεδαστικά στο κόσμο, πράγμα που κάνει τους influencers να πειραματίζονται με διαφορετικά video making trends και τα μεγάλα brands σπονσοράρουν όλο και περισσότερο live feeds στα social media.

 

Η διαφάνεια στη διαφήμιση…η Αυθεντικότητα και Ειλικρίνεια του influencer

Καλά όλα αυτά , καλό και το βιντεάκι από τη καθημερινότητα που θα παρουσιάζει έμμεσα κάποιο προϊόν. Τί  γίνεται όμως με το εάν ο influencer πραγματικά πιστεύει στο προϊόν που διαφημίζει;

Όπως καταλαβαίνεις, το κοινό έχει μηδενική ανεκτικότητα σχετικά με περιεχόμενο  το οποίο βγαίνει προς τα έξω ψεύτικο . Για αυτό τόσο οι influencers όσο και οι micro-influencers πρέπει να συνδέονται με τα προϊόντα που προωθούν 100%  και να πιστεύουν γνήσια σε αυτά καθώς εάν αυτό δεν συμβεί είναι σχεδόν σίγουρο πως οποιαδήποτε καμπάνια θα αποτύχει.

Πως θα αξιοποιήσεις τους microinfluencers?

Όπως ίσως καταλαβαίνεις ήδη, οι micro influencers έχουν αρκετά λιγότερους followers, και έτσι για να έχει νόημα μια καμπάνια ή διαφημιστική προσπάθεια απο πλευράς συνολικής απήχησης, θα πρέπει μια επιχείρηση – ένα brand, αρχικα να αναγνωρίσει το πλήθος αυτών των ατόμων που έχουν ομοειδή χαρακτηριστικά και να δημιουργήσει μια ωφέλιμη συνεργασία και για τις 2 πλευρές.

Και για εσάς που θέλετε να μιλάμε με νούμερα, οι micro influencers έχουν κατά μέσο όρο 60% πιο μεγάλο engagement rate από τους πιο ΄΄διάσημους΄΄ανταγωνιστές τους, είναι 7 φορές πιο οικονομικά αποδοτικό μέσο μάρκετινγκ και τέλος είναι 22 φορές πιο πιθανή η αλληλεπίδραση μεταξύ influencer και follower, πράγμα που θα οδηγήσει τελικά στο επιθυμητό ‘’ θόρυβο’’ γύρω από ένα προϊόν.

΄Ενα τέτοιο εργαλείο είναι και το trenders που ουσιαστικά παντρεύει προϊόντα και micro-influencers δημιουργώντας συνθήκες για μακροχρόνιες και αυθεντικές συνεργασίες

Εσάς ποιοι θα είναι οι επόμενοι micro influencer σας?? Ή μήπως θα θέλες εσύ να είσαι ένας από αυτούς?