Στοχευμένη διαφήμιση στο facebook – Επιλογή objective

Στόχος διαφήμισης στο Facebook – Τι πρέπει να επιλέξεις?

Είμαι σχεδόν σίγουρος, οτι και εσύ έχεις μπερδευτεί κατά καιρούς, σχετικά με το ποιά θα είναι η κατάλληλη επιλογή Στόχου-Objective στις διαφημίσεις του Facebook όταν δημιουργείς μια καμπάνια.

Παρατηρώ πολύ συχνά ανθρώπους να σκαλώνουν σε αυτό το πρώτο βήμα για τη δημιουργία διαφημιστικής καμπάνιας στο Facebook και όχι τυχαία.

Έτσι, οι περισσότεροι, καταλήγουν στο να κάνουν απλά ένα απλό boost των διαφημίσεών τους. Γιατί? Γιατί φυσικά είναι απλούστερο. Και το Facebook το γνωρίζει….

Ωστόσο αυτή η συνήθεια δεν είναι καθόλου αποδοτική. Θα σε απογοητεύσω… Αλλά είναι η αλήθεια.

Υπάρχει καλύτερος τρόπος.

Και αυτός ο τρόπος σου εγγυάται καλύτερα αποτελέσματα αν φυσικά διαθέσεις τον απαραίτητο χρόνο να καταλάβεις τί ακριβώς σημαίνει η σωστή επιλογή Στόχου-Objective στις διαφημίσεις του Facebook.

Μάλλον θα γνωρίζεις ήδη πως το Facebook χρησιμοποιεί τα δεδομένα των χρηστών του, και τα οποία λαμβάνει μετά απο κάθε κίνησή τους.

Αυτά τα δεδομένα χρησιμεύουν στο να δημιουργηθούν κοινά στόχευσης, ανάλογα με τον κάθε στόχο που θέτεις (targeted audiences).

Το κοινό που θα θέσεις εσύ σαν πρώτη προτεραιότητα, θα είναι και εκείνο που θα βλέπει τις διαφημιστικές σου καμπάνιες πρώτο.

Αυτό λοιπόν είναι και το ζητούμενο, να βοηθήσεις το Facebook να παρουσιάσει – εμφανίσει τις διαφημίσεις αυτές στο κοινό εκείνο το οποίο είναι πιο πιθανό να αλληλεπιδράσει με τον τρόπο που περιμένεις.

Ας δούμε τις διαφορετικές κατηγορίες για την επιλογή Στόχου-Objective στις διαφημίσεις του Facebook

 

Το Facebook  κατηγοριοποιεί τους διαφορετικούς στόχους σε 3 ενότητες:

1. Awareness – Γνωστοποίηση ύπαρξης, πρώτη γνωριμία

2. Consideration – Το brand σου μπαίνει στη διαδικασία επιπλέον γνωριμίας με το κοινό σου – Εμπιστοσύνη.

3. Conversion – Απόφαση για αγορά ή γενικά μετατροπή (τηλέφωνο, συμπλήρωση φόρμας, κτλ)

Η κάθε ενότητα έχει υποκατηγορίες ανάλογα με τον σκοπό που έχετε. Πιο συγκεκριμένα.

Σε αυτό το σημείο χρειάζεται να επιλέξεις τον σκοπό τη καμπάνιας σου. Λανσάρεις ένα νέο προϊόν ή wesbite, θέλει να αυξήσεις την απήχηση ενός νέου σου βίντεο που εξηγεί καλύτερα τι κάνεις; Θέλεις να οδηγήσεις κόσμος στο website σου να διαβάσει ένα νέο σου άρθρο: Ή μήπως θέλεις να συλλέξεις e-mails για να αυξήσεις το database του e-mail marketing σου:

  • Σκοπός Awareness

Αυτή η ενότητα αφορά και το πρώτο κομμάτι του funnel που έχουμε αναλύσει στο παρελθόν.

Η γνωστοποίηση της παρουσίας μας. Η πρώτη μας γνωριμία με το υποψήφιο κοινό μας.

Ιδανικό για νέα λανσαρίσματα, για αναγνωριστικές καμπάνιες για να αυξήσουμε γενικότερα την απήχησή μας σε νέο κόσμο. Κοινώς να συστηθούμε.

Στο παρακάτω βίντεο εξηγούμε ακριβώς τί είναι το marketing funnel και ποια τα στάδια που περνάει ο καταναλωτής μέχρι την τελική αφορά – απόφαση.

  • Στόχος το consideration 

Εδώ ο καταναλωτής βρίσκεται στο μέσο του χωνιού – funnel.

”Σε έχω δεί κάπου, κάπου σε ξέρω που λέει και το τραγούδι”.

Κάπου μας έχει πάρει το μάτι του κοινού μας, ίσως να μας ακολουθεί ήδη στα social media, να έχει δει μια προηγούμενη διαφήμισή μας, ή να έχει διαβάσει κάποιο άρθρο μας (καλή ώρα…).

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να σκεφτείς τον καλύτερο τρόπο για να στοχεύσεις αυτό το κοινό που έχει εκδηλώσει ήδη μια προτίμηση σε αυτό που έχεις να δώσεις σαν επιχείρηση και είναι πολύ πιο πιθανό να αλληλεπιδράσουν με αυτό που προσφέρεις και να αναζητήσουν περισσότερες πληροφορίες.

Στόχος είναι να πάμε την γνωριμία μας στο επόμενο βήμα δηλαδή και να οδηγηθούμε στην εμπιστοσύνη.

  • Στόχος το conversion 

To conversion είναι τo τελευταίο και πολυπόθητο κομμάτι του marketing funnel.

Αφορά το μικρό ποσοστό τελικά του κοινού που στοχεύουμε αρχικά, το οποίο έχει αποφασίσει να αντιδράσει σε κάποιο call to action μας.

Άρα να αγοράσει κάτι από εμάς, αλλά όχι μόνο. Μπορεί να κάνει κάνει εγγραφή σε κάποιο newsletter μας, να κατεβάσουν την εφαρμογή μας, να μας καλέσουν στο τηλέφωνο ή και να επισκεφθούν το κατάστημά μας.

Σε κάθε μια από αυτές τις κατηγορίες υπάρχουν στόχοι από τους οποίους μπορείς να διαλέξεις.

Επέλεξε λοιπόν ένα σκοπό που ταυτοποιείται με τους στόχους σου και με βάση το κοινό στο οποίο στοχεύεις.

Διάβασε το άρθρο μας εδώ και δες στο βίντεο παρακάτω γιατί:

Tο 70% αποτυγχάνει στο να δημιουργήσει σωστές διαφημίσεις στο Facebook καθώς και το πώς θα δημιουργήσεις custom audiences.

Το πιο δυνατό εργαλείο που μπορεί να σου προσφέρει το Facebook είναι τα custom audiences και στοχεύουν στο να φτάσεις στα μάτια εκείνων που πραγματικά έχουν νόημα να δουν αυτό που έχεις να προσφέρεις.

Το να στοχεύεις στο σωστό κοινό και πιο “έτοιμο κοινό” για το μήνυμα σου.

Αυτή η ενέργεια, θα μειώσει τον αριθμό των ανθρώπων που θα δουν αυτό που έχεις να πείς και πιθανότατα θα αυξήσει το κόστος ανα αλληλεπίδραση, αλλά σίγουρα θα αυξήσει τις πιθανότητες να ενδιαφερθεί αληθινά κάποιος για αυτό.

Ανεξάρτητα από  το πόσο φανταστική είναι η προσφορά η διαφήμισή σου εάν δεν στοχεύσεις στο κατάλληλο κοινό τότε δεν θα έχεις conversions.

Ας εμβαθύνουμε λίγο στο κάθε σκοπό ώστε να καταλάβεις καλύτερα ποια υποκατηγορία θα πρέπει να διαλέξεις ώστε να έχεις τα καλύτερα αποτελέσματα.

Στοχεύεις στο Awareness

Εδώ έχεις δύο επιλογές όταν στοχεύεις αρχικά στο να αυξήσεις την απήχησή του brand σου στο κοινό και έχεις σαν προτεραιότητα να σε μάθει περισσότερος κόσμος.

Άρα έχουμε την επιλογή:

1. Brand Awareness

Εδώ στοχεύεις στην γνωστοποίησή του brand σου στο κοινό και δεν σκοπεύεις απαραίτητα στο να αλληλεπιδράσει  με αυτό που δημοσιεύεις.

Όταν λέμε να αλληλεπιδράσει εννοούμε να κάνει κλικ, να κατεβάσει κάτι ή να αγοράσει κάτι, ή και να κάνει απλά like.

Η επιλογή αυτού του σκοπού μπορεί να σε βοηθήσει να σε δει περισσότερος κόσμος για περισσότερες φορές, ο οποίος θα ενδιαφερθεί για αυτό που θες να μοιραστείς μαζί τους.

Awareness = Μεγαλύτερη συχνότητα εμφάνισης. Άρα η διαφήμισή σου θα εμφανίστεί περισσότερες φορές στο κοινό που θέλεις.

Επίσης αυτός ο σκοπός εξυπηρετεί όχι απαραίτητα άγνωστα ή νέα brands. Μπορεί υπό συνθήκες να χρησιμοποιηθεί και από γνωστά και εδραιωμένα brands προκειμένου να διατηρήσουν το brand τους ζωντανό στη μνήμη των καταναλωτών.

2. Reach

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτό το σκοπό με τη πρόθεση να δουν τη διαφήμισή σου όσο περισσότερα μάτια γίνεται. Άρα ο πρωταρχικός στόχος δεν είναι η συχνότητα, αλλά η απήχηση.

Πάμε να μεγιστοποιήσουμε τα μάτια που θα μας δούν και όχι απαραίτητα τον αριθμό ανθρώπων που θα μας θυμούνται.

Στοχεύεις στο Consideration

Όταν επιθυμείς ένα κοινό να αλληλεπιδράσει με πιο ουσιαστικό τρόπο απο το να κάνει απλά like ή wow, τότε δοκίμασε μια από τις παρακάτω υποκατηγορίες σκοπού διαφήμισης:

1. Traffic

Mπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτό το σκοπό (objective) για να τραβήξεις κίνηση σε κάποιο website και γενικά εκτός Facebook.

To συγκεκριμένο εργαλείο μπορεί να είναι πολύ χρήσιμο για κάποιο blog post, για να κατευθύνεις το κοινό σου να ακούσει κάποιο podcast, να επισκεφτεί κάποια landing page, ή να ανακαλύψει κάποιο app.

To Facebook θα εμφανίσει αυτή τη διαφήμιση σε ανθρώπους που βρίσκονται μέσα στο κύκλο του κοινού που στοχεύεις και είναι πολύ πιθανό να πατήσει το link σου με βάση προηγούμενες τους προτιμήσεις.

Αν στόχος σου είναι να κατευθύνεις ανθρώπους να επισκεφτούν την ιστοσελίδα σου, να κάνουν κάποια εγγραφή η κάποια αγορά, τότε ίσως να ήταν καλύτερα να επιλέξεις το στόχο του conversion αντί για να τραβήξεις επιπλέον traffic.

Θα επεκταθούμε σε αυτό και αργότερα.

2. Engagement

Xρησιμοποίησε αυτό το objective όταν επιθυμείς να αλληλεπιδράσουν περισσότεροι άνθρωποι με τη διαφήμισή σου.

Το engagement σημαίνει πως το κοινό θα έχει κάποιου είδους αντίδραση με το post σου όπως likes, σχόλια ή shares.

Μπορείς ακόμα να χρησιμοποιήσεις το engagement όταν επιθυμείς να αποκτήσεις περισσότερα Page Likes, Εvent Responses κτλ.

3. Apps Installs

Χρησιμοποίησε αυτό το objective αν θες να στείλεις κόσμο να κατεβάσει το app σου από κάποιο app store.

Σχετική εικόνα

4. Video Views

Το συγκεκριμένο objective είναι αρκετά ξεκάθαρο αφού μπορείς να το χρησιμοποιήσεις για να προωθήσεις κάποιο video και να καλέσεις το κόσμο να το παρακολουθήσει.

Επίσης είναι ιδανική επιλογή αν θες να αυξήσεις το engagement μέσω του βίντεο σου που έπειτα μπορείς να χρησιμοποιήσεις για retargeting σκοπούς ή μελλοντικές διαφημιστικές καμπάνιες.

Το ότι θες να προωθήσεις ένα βίντεο ωστόσο, δε σημαίνει απαραίτητα πως οφείλεις να χρησιμοποιήσεις και αυτό το objective.

Για παράδειγμα, αν θες το κοινό να κάνει click through μέσω του video, πρέπει να χρησιμοποιήσεις το σκοπό traffic και απλά να διαλέξεις τύπο διαφήμισης video για το περιεχόμενό της.

Με παρόμοιο τρόπο, αν θες το κοινό σου να κάνει convert αφού παρακολουθήσουν το video σου, πρέπει να επιλέξεις το conversion σα σκοπό – objective της καμπάνιας σου.

5. Lead Generation

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτό το objective όταν έχεις σα στόχο την αύξηση των leads στο Facebook μέσω της διαφήμισης και χωρίς απαραίτητα να κατευθύνεις κόσμο στο website σου. Το objective αυτό σου επιτρέπει να συγκεντρώσεις δεδομένα όπως όνομα, email address, αριθμό τηλεφώνου, όποτε αυτά τα στοιχεία είναι διαθέσιμα.

Αν χρησιμοποιείς lead ads, πρέπει να έχεις ένα εργαλείο το οποίο θα ενσωματώνεται στο Facebook και αυτόματα θα λαμβάνει τα email του κοινού και θα τα μεταφέρει στο email marketing λογισμικό ή CRM που χρησιμοποιείς ώστε να τους εμφανίζει τις διαφημίσεις που προωθείς.(π.χ mailchimp)

Μπορείς να εφαρμόσεις κάτι τέτοιο μέσω του Leads Setup από το Publishing Tools στη σελίδα σου στο Facebook.

Αυτό το βήμα είναι πολύ σημαντικό αφού οι περισσότεροι άνθρωποι θα περιμένουν να δουν το προσφέρεις αμέσως μετά την συμμετοχή τους ( opting-in).

Αν δεν διαθέτεις λογισμικό αυτής της ενσωμάτωσης θα πρέπει μέσω της publishing tools ενότητας στη σελίδα σου στο Facebook, να κατεβάσεις οποιαδήποτε leads υπάρχουν ήδη και έπειτα να τα κατευθύνεις χειροκίνητα σε όλους όσους περιμένουν να δουν τη διαφήμισή σου. Αυτή η διαδικασία φυσικά δεν είναι η ιδανική για το χρήστη αλλά ούτε και για σένα.

Η αυτοματοποίηση της διαδικασίας θα κάνει τα πράγματα πολύ πιο εύκολα και άμεσα και για τις δύο πλευρές.

Στοχεύεις στο Conversion

1. Conversion

Αυτό το objective μπορείς να το χρησιμοποιήσεις  όταν ο στόχος σου είναι το κοινό να κάνει convert σε σχέση με μια συγκεκριμένη ενέργεια. ( opt-in, εγγραφή ή αγορά).

Χρειάζεσαι περίπου 15-25 conversions την εβδομάδα, τον minimum αριθμό ώστε να μπορέσει το Facebook να συγκεντρώσει επαρκή στοιχεία σχετικά με τους ανθρώπους αυτούς που έκαναν τo conversion και έπειτα να βγάλει κάποια συμπεράσματα για τις πιθανές αγοραστικές συνήθειες αυτών των ανθρώπων.

Με αυτά τα συμπεράσματα μπορείς να βεβαιωθείς πως οι διαφημίσεις σου θα φτάσουν σε περισσότερο κόσμο και θα έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα.

Θυμήσου πως όσο περισσότερα τα conversions, τόσο πιο ακριβές και αντιπροσωπευτικό θα είναι το δείγμα των ανθρώπων για πιο επιτυχημένη διαφήμιση.

Με αυτές τις πληροφορίες στο μυαλό σου, πρέπει να σκεφτείς πως αν έχεις μικρό ποσοστό traffic προς conversions τότε πρέπει να διαλέξεις άλλο σκοπό-objective όπως το Traffic αντί για το conversion ακόμα και αν ο στόχος σου σε βάθος χρόνου είναι αυτός.

2. Product Catalog Sales

Το objective αυτό είναι χρήσιμο όταν έχεις κάποιο e-shop και θες να προωθήσεις τα προϊόντα τα οποία βρίσκονται σε κάποιο προϊοντικό κατάλογο.

Αυτό προϋποθέτει την ενσωμάτωση των προϊόντων σου με το Facebook ώστε να εμφανίζει τα προϊόντα αυτόματα όταν θα φτιάχνεις τις διαφημιστικές καμπάνιες που θα τις περιέχουν.

3. Store Visits

Χρησιμοποίησε αυτό το σκοπό όταν και αν έχεις φυσικές παρουσίες σε διαφορετικές τοποθεσίες και θες να τις προωθήσεις σε ανθρώπους που βρίσκονται κοντά τους.

Θα πρέπει να εγκαταστήσεις το business location μέσω του business manager προτού μπορέσεις να χρησιμοποιήσεις αυτό το objective.

Αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος να κατευθύνεις τις διαφημίσεις σου σε κόσμο που θα βρίσκεται εκείνη τη στιγμή στη τοποθεσία κοντά στην επιχείρησή σου.

Το να καταφέρεις να ξεκαθαρίσεις τελείως το ποιο σκοπό θα επιλέγεις κάθε φορά ανάλογα με την καμπάνια σου, θα σε βοηθήσει αμέσως να βελτιστοποιήσεις την αποτελεσματικότητα των διαφημίσεών σου.

Κλείνοντας…

Όπως λέμε πάντα σε κάθε μας άρθρο που δίνουμε συμβουλές για βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε, όλες οι κινήσεις και οι προσπάθειες θέλουν προσαρμογή και τεστάρισμα.

Ποτέ η μία καμπάνια δε θα είναι ακριβώς ίδια με την άλλη, και ούτε αυτά που αναφέραμε θα έχουν πάντα απόλυτη εφαρμογή στη δική σου καμπάνια.

Πρέπει να εξατομικεύσεις τη κάθε καμπάνια σου ανάλογα με τις συγκεκριμένες παραμέτρους που την αφορούν και αφού συγκεντρώσεις στοιχεία και αποτελέσματα θα πρέπει να κρίνεις αν είναι ικανοποιητικά ανάλογα με το πρωταρχικό σου στόχο, ή αν επιδέχονται βελτίωση και αλλαγή.

Το κλειδί της επιτυχίας είναι απλά πως δε θα ξέρεις ποτέ αν δεν δοκιμάσεις.

Τόλμησε να δοκιμάζεις διαφορετικά πράγματα για να δεις τί είναι αυτό που θα δουλέψει, με βάση φυσικά όλα όσα αναφέραμε αλλά και την δική σου πινελία.

Ποιά θα είναι η δική σου επιλογή Στόχου-Objective στις διαφημίσεις του Facebook ;

Μοιραστείτε μαζί μας τις εμπειρίες σας και μη διστάσετε να ζητήσετε την βοήθειά μας για τη δημιουργία της δικής σας καμπάνιας.