Ψυχολογία των Social Media – Οδηγός 2019

Ψυχολογία των Social Media! Ένας βασικός πυλώνας για μία επιτυχημένη στρατηγική.

Είμαστε marketers ή επιχειρηματίες, έτσι δεν είναι;  Δεν είμαστε ψυχολόγοι!

Αυτή θα ήταν σίγουρα η 1η σκέψη ενός ανθρώπου που ασχολείται με τα social media αν διάβαζε μόνο το τίτλο.

Και σίγουρα θα είχε εν μέρει δίκιο.

Ωστόσο τα social media δεν είναι μόνο μία πλατφόρμα στην οποία χρησιμοποιείς παραμέτρους για διαφημιστικούς λόγους.

Για να καθορίσεις αυτές τις παραμέτρους, πρέπει να κατανοήσεις τον χρήστη του εκάστοτε μέσου και τα χαρακτηριστικά του.

Ο πρώτος απλός τρόπος να το κάνουμε αυτό, είναι να σκεφτούμε σαν χρήστες του μέσου. Τι μας αρέσει εμάς να βλέπουμε οταν επισκεπτόμαστε το κάθε μέσο και τι μας ενοχλεί?

Δεν θα έκανες κάποιο post σαν επιχείρηση που δεν θα ήθελες να δεις σαν απλός χρήστης σωστά?

Πέρα απο αυτή την πολλή απλοϊκή αλλά βασική λογική, είναι απαραίτητο να κατανοήσουμε ορισμένες πτυχές της ψυχολογίας.

Η τέχνη του να κάνεις “share” περιεχόμενο

 Στις μέρες μας οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης:

  • Μοιράζονται περισσότερο περιεχόμενο
  • Από περισσότερες πηγές
  • Με περισσότερους ανθρώπους
  • Πιο συχνά
  • Πιο γρήγορα

Γιατί όμως οι άνθρωποι κάνουν share περιεχόμενο;

Τι κάνουν share συνήθως; Πότε κάνουν share περισσότερο;

Οι βασικοί λόγοι που οι χρήστες κάνουν “share” περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι:

  • Το 68% για να ορίσουν ποιοι είναι
  • Το 49% για να ενημερώσουν άλλους για πράγματα που τους ενδιαφέρουν
  • Το 73% για να επικοινωνήσουν με άλλους ανθρώπους που έχουν τα ίδια ενδιαφέροντα
  • Το 69% για να νιώσουν ότι συμμετέχουν στο γίγνεσθαι
  • Το 84% για να υποστηρίξουν ένα σκοπό

Με απλά λόγια μοιραζόμαστε περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να δημιουργήσουμε διαπροσωπικές σχέσεις.

Εικόνες

Βρισκόμαστε στην εποχή της γρήγορης αλληλεπίδρασης.

Δείξε περιεχόμενο αντί να το πεις.

Μία μελέτη από την εταιρία Microsoft ανέφερε ότι οι άνθρωποι τείνουν να χάνουν την συγκέντρωση τους μετά τα πρώτα 8 δευτερόλεπτα όταν παρακολουθούν κάτι.

Οπότε το μήνυμά σου πρέπει να τραβάει την προσοχή, να είναι σύντομο, περιεκτικό & σε αυτό βοηθάνε οι εικόνες.

  • Χρησιμοποίησε εικόνες & πίνακες να πλαισιώνουν το κείμενο σου.
  • Χρησιμοποίησε Screenshots αντί για κείμενα.
  • Οι bloggers μπορούν να χρησιμοποιούν προσωπικές φωτογραφίες για να αλληλεπιδράσουν με το κοινό τους.

Αυτή η νέα εποχή έχει δημιουργήσει την ανάγκη για infographics & comics. Τα comics βέβαια δεν ήταν ποτέ εκτός μόδας.

Πλέον όμως  χρησιμοποιούνται πιο πολύ από τις επιχειρήσεις. Μπορούν να μοιραστούν πιο εύκολα και γρήγορα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε σχέση με ένα απλό κείμενο & να διαμοιραστούν και σε διαφορετικά κανάλια (Pinterest, pocket, blogs, etc.) χωρίς να κάνει κάτι ο initiator.

Να είσαι παντού – Multichannel Marketing

O κοινός στόχος της οποιαδήποτε επιχείρησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι να είναι παντού..

Ακολούθησε αυτή την ευκαιρία που μας δίνουν όλα αυτά τα μέσα σήμερα αλλά μην το κάνεις απλά για να το κάνεις.

Ακολούθησε διαφορετική στρατηγική ανα μέσο, βάσει της φιλοσοφίας του καθενός.

Θυμήσου ότι το Instagram βασίζεται κυρίως στη δύναμη της εικόνας, το Facebook ευνοεί την ενημέρωση, την επικοινωνία, τη δικτύωση, ενώ το Linkedin αποτελέι το μέσο που δημιουργήθηκε καθαρά για επαγγελματική δικτύωση και αναζήτηση ευκαιριών καριέρας ή συνεργασιών.

Ανάπτυξε μία κοινότητα

Στους ανθρώπους αρέσει να ανήκουν σε μία κοινότητα, είτε είναι μία ποδοσφαιρική κοινότατα, μία κοινότητα gamers ή οποιουδήποτε είδους.

Κάνε τους να νιώσουν ότι ανήκουν στη δική σου κοινότητα. Η ύπαρξη αλληλεπίδρασης μεταξύ του κοινού στόχου σου μέσα σε μία κοινότητα βοηθάει πάντα μακροπρόθεσμα την επιχείρησή σου.

Δείξε τους ότι η άποψή τους μετράει και δεν χρειάζεται να πείσουν κάποιον για αυτό.

Δημιούργησε συναισθήματα (ειδικά ευτυχίας)

Τα συναισθήματα, ειδικά τα θετικά συναισθήματα όπως ευτυχία, χαρά, διαδίδονται στα social media όπως στην πραγματική ζωή.

Συναισθηματικοί αποδέκτες μπορούν να ενεργοποιηθούν με ένα post. Προσπάθησε το συναίσθημα που θα ενεργοποιήσεις να είναι διαδραστικό και να κάνει engage το κοινό σου.

Κάνε τους να μιλάνε για σένα.

Το 80% των χρηστών στα social media θέλει να μιλάει και να προβάλλει τον εαυτό του.

Εκμεταλλεύσου το και κάνε μία καμπάνια που θα κάνεις το κοινό-στόχο σου να συμμετέχει σε συζητήσεις όπου μέσα από αυτές θα μιλήσει και για το προϊόν σου.

 

Φτιάξε σελίδες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που προσφέρουν αξία

Το πόσο συχνά επισκέπτεται ένας χρήστης τη σελίδα σου, κάνει like ή comment στα posts σου και αλληλεπιδρά μαζί σου,  έχει να κάνει με έναν και μόνο παράγοντα.

Πόσο χρήσιμο και ενδιαφέρον βρίσκει το περιεχόμενό σου. Αυτό δεν κάνεις και εσύ?

Όσο πιο χρήσιμο είναι το περιεχόμενο σου, τόσο ο κόσμος θα αλληλεπιδρά και τόσο πεπρισσότερο θα να κάνει share τα posts σου, αυξάνοντας κατά πολύ την απήχηση των δημοσιεύσεών σου.

Ανταποδοτικότητα

Παίρνεις αυτό που δίνεις! Δώσε στον χρήστη κάτι που θα έχει αξία και σημασία για αυτόν για να πάρεις κάτι αντίστοιχο. Όχι μια φορά, αλλά σε μόνιμη βάση, δημιούργησε μία win-win σχέση!

Αν χρειάζεσαι βοήθεια για να το κάνεις είμαστε εδώ να βοηθήσουμε με ένα δωρεάν συμβουλευτικό session.

Κάνε συνεργασίες με influencers

To έχεις δεί, ίσως το έχεις χρησιμοποιήσει ήδη οπότε γνωρίζεις οτι δουλεύει. Αρκεί να γίνει με τον σωστό τρόπο και με τους κατάλληλους ανθρώπους.

Δημιούργησε μία ομάδα από influencers που να ταιριάζουν στο προϊόν σου, κάνε τους να σε εμπιστευτούν και θα σε εμπιστευτούν και οι followers τους.

Fear of missing out

Σε κανέναν δεν αρέσει να χάνει σημαντικά πράγματα από την καθημερινότητα ή γενικότερα από το momentum, τα trends που υπάρχουν σήμερα.

Κάνε το κοινό σου να νιώσει ότι θα χάσουν κάτι, αν δεν αγοράσουν το προϊόν σου ή την υπηρεσία σου. Αυτό το ψυχολογικό trick πάντα δουλεύει.

Φράσεις όπως «Μάθε πρώτος» ή «μην χάσεις» την ευκαιρία, πρόλαβε την προσφορά, είναι φράσεις που δρούν στο συναίσθημα. Δρούν στο φόβο του κοινού μήπως χάσει κάτι που δεν πρέπει.

Φυσικά αυτό δεν σημαίνει οτι μπορείς να κοροϊδεύεις το κοινό, ή να μην είσαι ειλικρινής προς αυτά που λές.

Μιλάμε για τρόπους που βοηθούν στο να κερδίσεις την προσοχή τους, όχι να τους ξεγελάσεις.

Μετέδωσε το μήνυμα μιας έκπτωσης σωστά

Θες να επικοινωνήσεις μία εκπτωτική ενέργεια σε μία διαφήμισή σου;

Χρησιμοποίησε αριθμούς, λόγια, γραφήματα και όποιο άλλο μέσο θεωρείς ιδανικό αρκεί να είναι κατανοητό στον καταναλωτή ότι κερδίζει από αυτή την ενέργεια.

Για παράδειγμα, ένα προϊόν το οποίο έχει αρχική τιμή 100€ και λόγω μία έκπτωσης πωλείται στα 60€, είναι αποδοτικότερο να φαίνεται στη διαφήμισή σου ότι το προϊόν σου έχει έκπτωση 40% από το να φαίνεται η τελική τιμή. Τα πάντα είναι «κερδίζω-χάνω».

Σημασία έχει πως το εκλαμβάνει ο καταναλωτής. Και στις δυο περιπτώσεις ο καταναλωτής κερδίζει 40€ αλλά ανταποκρίνεται ευνοϊκότερα όταν επικοινωνείς ποσοστό αντί αριθμούς.

 

Ελπίζουμε να σε βοηθήσαμε! Σκοπός μας ήταν να σου δώσουμε ένα βασικό οδηγό γνώσεων της λειτουργίας της επιστήμης της ψυχολογίας στα social media.

Εσύ τι νομίζεις? Πως αντιδρά ο κόσμος στις δημοσιεύσεις σου?

Για περισσότερες πληροφορίες είμαστε στη διάθεσή σου να απαντήσουμε οποιαδήποτε ερώτησή σου και να λύσουμε όλες σου τις απορίες.