Καταρρίπτουμε 8 μύθους για τη διαφήμιση στο Facebook
Η διαφήμιση μέσω Facebook είναι αναμφισβήτητα ένας από τους καλύτερους τρόπους αύξησης του website traffic σου και του αριθμού των χρηστών σου.
Ανάμεσα στα εκατομμύρια των posts και videos σχετικά με τις διαφημίσεις του Facebook, μπορείς να βρεις πολύ χρήσιμες πληροφορίες αλλά και πολλές από αυτές αφορούν απλά μύθους που θα συζητήσουμε σήμερα.
Θα προσπαθήσω να εξηγήσω 8 από αυτούς.
Δείτε το βίντεο παρακάτω:
-
Έχεις δει αμέτρητα βίντεο βασισμένα στην ανάγκη του να μπορείς να στοχεύεις με απόλυτη ακρίβεια το κοινό που σε ενδιαφέρει.
Το Facebook χωρίς αμφιβολία σε βοηθάει να στοχεύσεις ανθρώπους που μπορεί να ενδιαφέρονται για αυτό που έχεις να προσφέρεις, αλλά αυτό δυστυχώς δε σημαίνει πως θα κάνουν και το πολυπόθητο click και convert.
Παρόλο λοιπόν που προσφέρει μοναδικούς τρόπους στόχευσης, έχει έναν μοναδικό αλγόριθμο που πρέπει να τον αφήσεις να κάνει αυτό που είναι σχεδιασμένος να κάνει.
Επομένως ένα κοινό το οποίο είναι πολύ συγκεκριμένο και μάλλον και πολύ μικρό μπορεί να εμποδίζει αυτόν τον αλγόριθμο να δουλέψει κανονικά και να μπλοκάρει κάποιες δημοσιεύσεις σου να φτάσουν σε ανθρώπους που πραγματικά είναι οι κατάλληλοι για να το δουν.
Ενώ λοιπόν ένα συγκεκριμένο/ περιορισμένο γκρουπ μπορεί να φτάσει σε ανθρώπους που δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον στις δημοσιεύσεις σου, ένα γενικευμένο γκρουπ θα φτάσει σε ανθρώπους που είναι πιο πιθανό να πατήσουν στη διαφήμισή σου και να κάνουν convert.
-
Λένε πως οι διαφήμιση στο Facebook δεν είναι αποτελεσματικό για επιχειρήσεις B2B.
Αυτός θα έλεγα είναι και ο πιο μεγάλος και ζημιογόνος μύθος. Οι marketers Β2Β επιχειρήσεων τείνουν να αδιαφορούν για τις διαφημίσεις μέσω Facebook, πολύ απλά γιατί νομίζουν πως επειδή απευθύνονται μόνο σε επαγγελματίες και άρα δεν έχει νόημα να χρησιμοποιήσουν ένα κανάλι κοινωνικής δικτύωσης.
Αυτοί όμως οι επαγγελματίες είναι και αυτοί που ξοδεύουν το περισσότερό τους χρόνο στο Facebook!
Δεν είναι απλά πιο εύκολο να προσελκύσεις επαγγελματίες και επιχειρήσεις μέσω του Facebook, είναι και το πιο αποτελεσματικό μέσο να το κάνεις αν φυσικά το πράξεις σωστά.
Οι ευκαιρίες για τους B2B marketers είναι ατελείωτες!
Σε συνδυασμό μάλιστα και με την βελτιστοποίηση των εργαλείων στόχευσης του, το καθιστά το ιδανικότερο κανάλι για τη δουλειά που θες να κάνεις. Το Facebook σου επιτρέπει να στοχεύσεις με βάση δημογραφικά στοιχεία, τον εργοδότη, το τύπο βιομηχανίας, το τίτλο εργασίας, το ετήσιο εισόδημα ακόμα και το τύπο γραφείου στο οποίο δουλεύει κάποιος και πάνω απ όλα να δημιουργήσεις πανομοιότυπα γκρουπ ανθρώπων που αυτομάτως θα βρουν παρόμοιους πελάτες για σένα.
-
Μα βάλε έναν άνθρωπο να χαμογελάει στη φωτογραφία!
Το ‘χεις ακούσει μάλλον πολλές φορές, πως προκειμένου να προσελκύσεις ανθρώπους πρέπει να χρησιμοποιείς φωτογραφίες ανθρώπων που χαμογελούν μιας και είναι πιθανότερο να αλληλεπιδράσουν.
Μπορεί αυτό να ‘χει μια βάση, αλλά σίγουρα δε φέρνει τα καλύτερα αποτελέσματα. Μπορεί και το αντίθετο.
Σκέψου τι θα έκανε εντύπωση σε σένα, τι θα τραβούσε τη δική σου προσοχή ώστε να σε κάνει να πατήσεις πάνω σε μια διαφήμιση του Facebook. Πάω στοίχημα πως δεν είναι μια φωτογραφία κάποιου ανθρώπου που ζορίζεται να χαμογελάσει.
Οι εικόνες που θα χρησιμοποιήσεις θα πρέπει απλά να διαφέρουν από τις άλλες χιλιοειπωμένες φωτογραφίες που χρησιμοποιεί η μάζα. Έτσι μόνο θα τραβήξεις τη προσοχή.
-
Πρέπει να επενδύσεις πολλά αν θες να πάρεις likes.
Ίσως ο πιο συνηθισμένος μύθος από όλους. Πολλές επιχειρήσεις και εταιρίες επενδύουν υπέρογκα ποσά με μόνο στόχο τον αριθμό των likes. Όχι μόνο αυτό, αλλά χρησιμοποιούν και τον αριθμό αυτό σαν τη κύρια μονάδα μέτρησης KPI.
Ένα είναι σίγουρο. Τα likes δεν ισοδυναμούν με εν δυνάμει πελάτες. Επίσης αν η οργανική σου απήχηση πέφτει συνεχώς τότε μάλλον ούτε αυτοί που έκαναν like δε θα δουν τις δημοσιεύσεις σου. Επικεντρώσου στους αληθινούς στόχους και επέλεξε τις κατάλληλες καμπάνιες που θα σε φέρουν ένα βήμα πιο κοντά στα αποτελέσματα που έχεις θέσει για την επιχείρησή σου. Αυτοί οι στόχοι είναι συνήθως conversions, εγκατάσταση κάποιας εφαρμογής ή traffic στο website σου.
-
Πρέπει να επαναστοχεύσεις όλους τους επισκέπτες του website σου.
Είναι το λεγόμενο retargeting. Και το να στοχεύσεις ξανά αυτούς βάζοντάς τους σε ένα γρουπ είναι λάθος. Πολύ απλά γιατί διαφορετικοί άνθρωποι έχουν επισκεφτεί το website σου μέσω διαφορετικών campaigns και έχουν ενδιαφερθεί για διαφορετικά πράγματα κάθε φορά.
Θυμάσαι τι είπαμε για το funnel; Μπορεί λοιπόν κάθε άνθρωπος να βρίσκεται σε διαφορετικό στάδιο του χωνιού και να απαιτείται διαφορετική προσέγγιση.
Δε θα μπορούσα να δώσω περισσότερη έμφαση σε αυτό. Πάντα προσπάθησε να κατηγοριοποιείς τους πελάτες σου σε custom κοινά και έπειτα μπορείς να δημιουργείς και διαφορετικά landing pages για το κάθε τύπο.
Αν ο κάθε ένας δει αυτό που πρέπει τη στιγμή που πρέπει, τότε είναι πιθανότερο να τους μετατρέψεις σε πραγματικούς πελάτες.
-
Οι διαφημίσεις στη δεξιά πλευρά του Facebook δεν είναι αποτελεσματικές.
Μπορεί να το ‘χεις παρατηρήσει και εσύ, πως όλες οι διαφημίσεις στη δεξιά στήλη του Facebook τείνουν να περνούν αδιάφορες, είτε λόγω κακής εμπειρίας χρήστη είτε για άλλο λόγο.
Αυτό όμως αποτελεί έναν ακόμα μύθο αφού αν χρησιμοποιηθούν σωστά μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματικές.
Αυτό μπορεί να το επιτύχεις διαχωρίζοντας τη διαφήμιση σε διαφορετικό ad set και όχι να την αφήσεις να χαθεί ανάμεσα σε άλλες άσχετες… (συνεχίζεις εσύ δε καταλαβαίνω τι εννοεί) L
-
O δείκτης συνάφειας (relevance score) είναι το πιο σημαντικό μετρήσιμο στοιχείο.
Για πολλούς marketers ο δείκτης συνάφειας είναι ο πιο ενδεικτικός του πόσο καλά πάει η επιχείρηση. Αυτό όμως είναι παραπλανητικό, μιας και πρέπει κάποιος να επικεντρωθεί στο πόσο του κόστισε το να κερδίσει έναν χρήστη (acquired user) και το πόσο έλαβε πίσω από αυτά που επένδυσε στην αρχή (ROI).
Το Facebook βαθμολογεί τις διαφημίσεις σου με βάση το πόσο σχετικές ήταν με τα ενδιαφέροντα του κοινού που στόχευσες, καθώς και τον αριθμό των likes και shares.
Όμως το ότι δε πήρες αρκετά likes /shares δε σημαίνει πως δεν παίρνεις και το CPA που στοχεύεις.
Σε καμία περίπτωση δε θέλω να μειώσω την αξία του δείκτη συνάφειας μιας και είναι σημαντικός αλλά σε συνδυασμό και με άλλα στοιχεία.
-
Οι διαφημίσεις του Facebook είναι πολύ ακριβές
Αυτός ο μύθος θα έλεγα πως πρέπει να διαψευσθεί περισσότερο από κάθε άλλον.
Οι διαφημίσεις στο Facebook δεν είναι ακριβές. Είναι αντίθετα θα λέγαμε το πιο φθηνό και αποτελεσματικό εργαλείο που έχουμε στα χέρια μας και το οποίο φέρνει απίστευτα αποτελέσματα αν χρησιμοποιηθεί σωστά και με πολύ μικρό αντίτιμο.
Ένα ποσό των 5ευρώ σίγουρα δε θα μετατρέψει μια πολύ μικρή επιχείρηση σε μια τεράστια επιτυχημένη εταιρία με το καλημέρα αλλά είναι ένας πολύ καλός τρόπος εκκίνησης.
Δοκίμασε μικρές απλές καμπάνιες στο ξεκίνημα σου, και δες τι δουλεύει καλύτερα. Όλα είναι θέμα δοκιμής και αποτυχίας ή επιτυχίας.
kante subcribe στο simply digital καναλιΑν θέλετε να μαθαίνετε πρώτοι οτιδήποτε αφορά και μπορεί να εξελίξει την επιχείρησή σας διαδικτυακά, κάντε subscribe στο κανάλι μας στο YouTube.