Διαφήμιση στο Linkedin και προσέλκυση νέων πελατών. Ο απόλυτος οδηγός 2019
Το LinkedIn είναι ένα πολύ ισχυρό εργαλείο σύνδεσης ανθρώπων στον επαγγελματικό τομέα.
Αλλά είναι και κάτι άλλο που ο περισσότερος κόσμος δε γνωρίζει.
Ένα πολύ ισχυρό εργαλείο Marketing κυρίως για B2B εταιρίες αλλά και όχι μόνο.
Έχεις ήδη τόσα πράγματα που κάνεις, σε όλες τις πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αλλά ποτέ δέν θεώρησες πως το LinkedIn είναι εξίσου σημαντικό, έτσι δεν είναι?
Άν έχεις ήδη χρησιμοποιήσει τεχνικές όπως το pay per click (PPC) ώστε να μεγεθύνεις τη παρουσία σου στο Facebook, Twiter, ή Google, ήρθε η ώρα να προσθέσεις και το LinkedIn στην εξίσωσή σου.
Αν είσαι τελείως νέος στο concept LinkedIn Ads, φυσικά δεν έχεις χάσει το τραίνο των εξελίξεων και μπορείς ακόμα να αποκτήσεις προβάδισμα σε σχέση με τον ανταγωνισμό σου.
Το 2019 είναι η κατάλληλη στιγμή να χρησιμοποιήσεις όσα περισσότερα μπορείς απο αυτόν τον οδηγό, ώστε να αρχίσεις να εφαρμόζεις τις τεχνικές αυτές στη τωρινή σου στρατηγική.
Αν χρειάζεσαι οποιαδήποτε βοήθεια με το Linkedin μπορείς να απευθυνθείς στην αντίστοιχη υπηρεσία μας.
ΒΗΜΑ ΠΡΩΤΟ
ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ LINKEDIN
Η διαφήμιση στο LinkedIn είναι μια διαδικασία που αποτελείται από δυο μέρη: πρώτον το να στήσεις τη καμπάνια σου και μετά να δημιουργήσεις τις διαφημίσεις.
Για να είμαστε ειλικρινείς, οι φίλοι μας στο Linkedin έχουν αντιγράψει αρκετά στοιχεία απο την δημοφιλέστερη πλατφόρμα διαφημίσεων, αυτήν του Facebook.
Ας δούμε λοιπόν πως θα στήσεις τη καμπάνια σου.
Οι καμπάνιες σας θα εμφανιστούν ζωντανά στη πλατφόρμα, ξεχωριστά από το LinkedIn που βλέπεις κάθε μέρα. Όνομάζεται LinkedIn Marketing Solutions.
Aφού επισκεφτείς τη σελίδα μπορείς να κάνεις κλικ στο σημείο που λέει ‘’Create Ad’’.
Μετά θα χρειαστεί να δημιουργήσεις έναν λογαριασμό LinkedIn Campaign Manager (εάν δεν έχεις ήδη). Βεβαιώσου πως έχεις προσθέσει και τον λογαριασμό της σελίδας της εταιρίας σου (και όχι το Linkedin profile σου) εάν έχεις ήδη μια.
Στο επόμενο βήμα θα βρεθείς στο member dashboard.
Eκεί θα πρέπει να προσθέσεις και τα στοιχεία τιμολόγησης και χρέωσης ώστε να ενεργοποιηθεί ο λογαριασμός. Δεν θα χρεωθείς προτού η καμπάνια σου εμφανιστεί live.
Στο dashboard σου ή στο Campaign Manager θα δεις ένα κουμπί που θα λέει ‘’Create Campaign’’. Aφού κάνεις κλικ εκεί θα κατευθυνθείς στη σελίδα που θα ξεκινήσεις τη καμπάνια σου.
Πρώτον καθόρισε το γκρουπ της καμπάνιας σου και δώσε της ένα όνομα. Τα Campaign Groups σε βοηθούν να οργανώσεις τη καμπάνια σου.
Αφού επιλέξεις το όνομα της καμπάνιας σου μπορείς να ξεκινήσεις να τη τρέχεις.
1. Επιλογή του Σκοπού
Ο σκοπός βασίζεται σε αυτό που θές να πετύχεις με τη διαφήμισή σου, οπότε επέλεξε τον προσεκτικά. Το LinkedIn υποστηρίζει πως o σκοπός που διαλέγεις, βοηθάει τη πλατφόρμα να ‘’κατηγοριοποιήσει’’ τη καμπάνια σου και να σου φέρει το καλύτερο δυνατό ROI με βάση αυτόν που επέλεξες.
Υπάρχουν τρία βασικά θέματα καμπάνιας:
Awareness, Consideration και Conversion.
Κάτω από αυτά τα θέματα υπάρχουν επιμέρους κατηγορίες δημιουργίας καμπάνιας.
- Επισκέψεις στο website. Έχουν σκοπό να αυξήσουν τη κίνηση στο website και το landing page. Αυτού του είδους η καμπάνια θα αυξήσει και την ενημέρωση του κοινού σε σχέση με το brand σου.
- Engagement. Στοχεύει στην αλληλεπίδραση του κοινό με το περιεχόμενό σου και κατ’ επέκταση λογικά θα αυξήσει και τους ακόλουθους σου στο επαγγελματικό σου προφίλ στο LinkedIn.
- Προβολές video. Στοχεύουν προφανώς στην αύξηση της πιθανότητα σχετικό κοινο να δει το βίντεο μας και να αλληλοεπιδράσει με αυτό.
- Lead generation. Δίνει τη δυνατότητα μέσω απο μια φόρμα η οποία ήδη περιλαμβάνει στοιχεία του χρήστη απο τη πλατφόρμα (το LinkedIn προφίλ του) να στοχεύσεις στους χρήστες εκείνους οι οποίοι βάση προφίλ είναι πιο πιθανό να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους.
2. Κοινό
Tώρα είναι η ώρα να επιλέξεις τις παραμέτρους του κοινού που στοχεύεις. Το να στοχεύεις σε αυτούς οι οποίοι θα δουν τις διαφημίσεις σου θα σε βοηθήσει να πετύχεις και το σκοπό της καμπάνιας σου.
Το LinkedIn σου επιτρέπει να στοχεύσεις σε διαφορετικές κατηγορίες χωρίς να χρειάζεται να τις επιλέξεις όλες.
Το μόνο που πρέπει να προσέξεις είναι πως πρέπει να είναι όσο πιο σχετικές γίνεται με το σκοπό της καμπάνιας σου.
Ξεκίνα επιλέγοντας τη γλώσσα που θα θες να εμφανιστεί η καμπάνια σου. Το LinkedIn υποστηρίζει 20 διαφορετικές γλώσσες.
Στη συνέχεια μπορείς να επιλέξεις τη τοποθεσία για τις διαφημίσεις σου.
Με βάση το τύπο της επιχείρησής σου μπορείς να επιλέξεις μια τοποθεσία αρκετά γενικευμένη όπως π.χ. Ελλάδα, ή πολύ συγκεκριμένη όπως ένα συγκεκριμένο νομό.
Σε αυτό το σημείο, βεβαιώσου πως έχεις αφαιρέσει τις περιοχές εκείνες που δέν στοχέυεις μιας και θα σε κάνουν να σπαταλήσεις χρήματα χωρίς λόγο.
Παρακάτω μπορείς να δεις μερικά παραδείγματα στόχευσης κοινού.
EΤΑΙΡΙΑ
Εάν στοχεύεις σε κάποιο κοινό που έχει συγκεκριμένο εργοδότη μπορείς να στοχεύσεις κατευθείαν εκεί, ακόμα και με συγκεκριμένο όνομα. Δεν χρειάζεται να έχεις συγκεκριμένο όνομα στο μυαλό σου μιας και το LinkedIn σου επιτρέπει να στοχεύεις σε εταιρίες βασισμένες σε συγκεκριμένο τομέα (Νομικό, μη κερδοσκοπικό, οικονομικό κ.τ.λ.)
ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Εάν το κοινό που στοχεύεις είναι άμεσα συνδεδεμένο με το γένος, ή μια συγκεκριμένη ηλικία, τότε πρέπει να κατευθύνεις τη καμπάνια σου με βάση αυτά τα στοιχεία.
ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αν στοχεύεις σε ανθρώπους που έχουν συγκεκριμένο εκπαιδευτικό background μπορείς να το κάνεις επιλέγοντας συγκεκριμένα πανεπιστήμια ή είδους πτυχίου.
ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ
Αν το προϊόν ή η υπηρεσία σου στοχεύει για παράδειγμα σε επικεφαλείς οικονομικών υπηρεσιών ( CFO’S) τότε πρέπει να επικεντρωθείς σε άτομα με αυτό το τίτλο ώστε να έχεις το καλύτερο δυνατό conversion.
Μπορείς ακόμα να επιλέξεις συγκεκριμένες δουλειές, το πόσα χρόνια έχει κάποιος εμπειρία στο συγκεκριμένο τομέα και πολλά άλλα.
Από τους CEO μιας εταιρίας έως τους ανθρώπους που είναι στο πιο αρχικό επαγγελματικό στάδιο, μπορείς να επιλέξεις αυτούς που θα εξυπηρετήσουν το σκοπό της καμπάνιας σου.
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
Ένα από τα καλύτερα χαρακτηριστικά του LinkedIn είναι η δυνατότητα να γίνεις μέλος συγκεκριμένων γκρουπ.
Αποτελούνται από ανθρώπους που έχουν τα ίδια επαγγελματικά ενδιαφέροντα και μπορείς να συζητήσεις και να ρωτήσεις πράγματα που θα σε ενδιέφερε να μάθεις,
Μόλις λοιπόν ξεκαθαρίσεις τα κριτήρια που θα χρησιμοποιήσεις για να στοχεύσεις εκεί που θες μπορείς να αποθηκεύσεις τις επιλογές σου για μελλοντικές καμπάνιες.
3. Τύπος Διαφήμισης
Υπάρχουν 8 διαφορετικοί τύποι διαφημίσεων που μπορείς να δημιουργήσεις για τη καμπάνια σου:
- Text Ads. Εμφανίζονται στη δεξιά στήλη στο πάνω σημείο της σελίδας του LinkedIn. Αυτές είναι διαφημίσεις μόνο με κείμενο.
- Single Image Ads. Είναι διαφημίσεις που έχουν μόνο μια φωτογραφία και εμφανίζονται στο newsfeed του λογαριασμού σου μαζί με οργανικό περιεχόμενο.
- Carousel Ads. Εμφανίζονται δυο ή περισσότερες εικόνες οι οποίες εμφανίζονται και αυτές με τον ίδιο τρόπο όπως και οι μονές.
- Video Ads. Αφορούν βίντεο που εμφανίζονται στο newsfeed.
- Follower Ads. Μπορείς να προωθήσεις την επαγγελματική σου σελίδα στο LinkedIn χρησιμοποιώντας στοιχεία από διαφορετικά προφίλ ανθρώπων ώστε να δώσεις πιο προσωπικό χαρακτήρα σε μια διαφήμιση.
- Spotlight Ads. Μπορείς να προωθήσεις μια ειδική προσφορά χρησιμοποιώντας συγκεκριμένα προφίλ LinkedIn για τη κάθε διαφήμιση. Είναι ορατά μόνο στην desktop μορφή του LinkedIn.
- Job Ads. Εδώ μπορείς να προωθήσεις ανοιχτές θέσεις εργασίας και να χρησιμοποιήσεις δεδομένα από διαφορετικά προφίλ για να προσωποποιήσεις τη κάθε διαφήμιση. Και αυτό είναι ορατό μόνο στη desktop μορφή του LinkedIn.
- Message Ads. Είναι μηνύματα που αποστέλλονται στα εισερχόμενα μηνύματα του κοινού που στοχεύεις.
Όταν εναλλάσσεις τους τύπους διαφημίσεων θα παρατηρήσεις πως εμφανίζεται ένα παράθυρο πρόβλεψης αποτελεσμάτων στη δεξιά πλευρά της οθόνης. Οι πληροφορίες θα αλλάζουν ανάλογα με το είδος της διαφήμισης και του budget σου.
4. Τοποθέτηση διαφήμισης
Το επόμενο βήμα είναι να αποφασίσεις αν η διαφήμισή σου θες να εμφανίζεται στο LinkedIn Audience Network που σου δίνει την ευκαιρία να έχεις μεγαλύτερη απήχηση και προβολή και σε άλλες εξωτερικές πλατφόρμες και ιστοσελίδες.
Αυτή η επιλογή δεν είναι διαθέσιμη για όλους τους τύπους διαφήμισης.
5. Budget & Προγραμματισμός.
Budget
Eίναι πολύ σημαντικό να έχεις προγραμματίσει το ημερήσιο budget που λειτουργεί καλύτερα για την επιχείρησή σου.
Αυτή την στιγμή το Linkedin δεν επιτρέπει την έναρξη καμπάνιας αν δεν επιλέξεις τουλάχιστον 10 ευρώ ημερήσιο budget.
Προτού επενδύσεις πολλά χρήματα σε μια μόνο καμπάνια μπορείς να τεστάρεις και να προβλέψεις την επιτυχία κάθε μιας με διαφορετικές παραμέτρους.
Δε θες για παράδειγμα να επενδύσεις όλο σου το budget σε μια διαφήμιση που δεν στοχεύει καν στο κοινό που πρέπει.
Ας πούμε πως ηγείσαι μιας επιχείρησης που πουλάει λουλούδια υψηλής ποιότητας. Υποθέτεις λοιπόν πως το μεγαλύτερο ίσως κομμάτι της αγοράς που στοχεύεις είναι μέλλουσες νύφες.
Αλλά αφού ξόδεψες όλο σου το budget σε αυτό μόνο το κοινό, είχες μόνο ένα 10% του αποτελέσματος που περίμενες να έχεις.
Η μετέπειτα έρευνά σου, σου δείχνει πως το πλάνο σου ήταν λάθος και συνειδητοποιείς πως άνθρωποι γύρω απο την επιχείρησή σου ψάχνουν μαγαζιά με συνθέσεις λουλουδιών για επαγγελματικά events.
Θα ήταν λοιπόν πολύ χρήσιμο να ήξερες κάτι τέτοιο πρίν ξοδέψεις όλο σου το budget σε μια μόνο διαφημιστική καμπάνια με συγκεκριμένο στόχο.
Μην προσπαθήσεις να στοχεύσεις 10 διαφορετικά groups μαζί. Γίνε όσο πιο συγκεκριμένος μπορείς και έχε απο την αρχή ξεκάθαρο στόχο.
Πρόγραμμα
Εδώ μπορείς να επιλέξεις μια συγκεκριμένη ημέρα για την εκκίνηση της καμπάνιας σου. Μπορείς ακόμα και να επιλέξεις το πότε και θα λήξει όπως ακριβώς συμβαίνει και στις διαφημίσεις μέσω Facebook.
Είδος Bidding
- Automated Bidding. Επιτρέπει στο LinkedIn να καθορίσει τί ποσό είναι κατάλληλο για την αύξηση της απήχηση της καμπάνιας σου.
- Maximum cost-per-click (CPC bid). Με αυτή την επιλογή θα χρεώνεσαι κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στην διαφήμισή σου. Το LinkedIn θα σου προτείνει ένα εύρος τιμής βασισμένο στον προϋπολογισμό σου και την ανταγωνιστικότητα των διαφημίσεών σου. Όσοι περισσότεροι οι διαφημιστές που κάνουν bid στο ίδιο είδος καμπάνιας, τόσο πιο ακριβό.
- Maximum pay per-1000 Impressions bid (CPM bid). Εδώ θα χρεώνεσαι κάθε φορά που 1000 άτομα θα βλέπουν τη διαφήμισή σου στο LinkedIn. Eάν έχετε επιλέξει το LinkedIn Audience Network τότε δε θα μπορέσετε να επιλέξετε αυτή την επιλογή bidding.
Να είσαι προετοιμασμένος πως όποια και να είναι η επιλογή σου, θα υπάρξει και μια περίοδος που θα παρατηρήσεις πως παίρνεις λάθος αποφάσεις.
Επίσης όταν θα διαλέγεις μεταξύ του CPC και του CPM σκέψου το τελικό σου στόχο.
Θες όσο το δυνατό περισσότεροι άνθρωποι να δουν τη διαφήμισή σου και να επικοινωνήσεις το brand σου;
Τότε ίσως να είναι καλύτερο να επιλέξεις το CPM.
Αν όμως θες όσο το δυνατό περισσότεροι άνθρωποι να κάνουν κλικ στη διαφήμισή σου και να κάνεις generate leads, τότε θα πρέπει να επιλέξεις το CPC.
Όσον αφορά στο μέγιστο bid ποσό σου, αυτό θα καθοριστεί μόνο από εσένα και μετά από μια περίοδο ‘’δοκιμής και πιθανής αποτυχίας΄΄.Ναι μεν το LinkedIn θα σου προτείνει κάποια πράγματα, αλλά σίγουρα εσύ θα είσαι τελικά αυτός που θα καθορίσει το πόσο που θα ξοδέψεις σε μια καμπάνια.
Ύστερα θα πρέπει να σκεφτείς το πότε το κοινό σου είναι online. Iδανικά θέλεις να ξοδέψεις περισσότερα κατά τη διάρκεια αυτού του χρονικού διαστήματος.
6. Καταγραφή Conversion
Tέλος το LinkedIn σου δίνει την επιλογή να καταγράψεις τη πορεία του conversion σου με κάθε καμπάνια που τρέχεις.
Αυτό είναι ένα επιπλέον εργαλείο που δεν είσαι αναγκασμένος να ενεργοποιήσεις. αλλά θεωρούμε πως είναι πολύτιμο για την παρακολούθηση της απόδοσής σου, ανάλογα με το κάθε τύπο διαφήμισης που επιλέγεις να τρέξεις κάθε φορά.
Αν τελικά επιλέξεις να το προσθέσεις, τότε πρέπει να κάνεις κλικ στο ‘’Add conversions’’. Εκεί θα ανοίξει ένα νέο παράθυρο που θα σου ζητήσει να προσθέσεις ένα όνομα για το conversion σου.
Έπειτα επέλεξε τις ρυθμίσεις που προτιμάς και τέλος το πώς θα καταγράφεις τα conversions σου.
Εάν ακολούθησες ένα ένα τα βήματα που αναφέραμε, λογικά θα είσαι έτοιμος να αρχίσεις να τρέχεις διαφημιστικές καμπάνιες.
Όταν λοιπόν θα είσαι έτοιμος να αποθηκεύσεις όλες αυτές τις αλλαγές, πρέπει πριν πατήσεις το Save να βεβαιωθείς πως όλες οι επιλογές σου είναι σωστές, γιατί μετά την αποθήκευση δε θα μπορείς να κάνεις αλλαγές.
ΒΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ
Σε αυτό το σημείο θα διαλέξεις το τύπο της διαφήμισης που θες να τρέξεις.
Πρέπει λοιπόν να επιλέξεις τις βασικές παραμέτρους που αναφέραμε στο βήμα πρώτο και μετά θα χτίσεις σιγά σιγά τη/τις διαφήμιση/εις διαλέγοντας και το πως το LinkedIn θα τις εμφανίζει και θα τις εναλλάσσει.
Για να ξεκινήσεις πρέπει να διαλέξεις το “create new ad” και έπειτα θα εμφανιστεί ένα παράθυρο με τη φράση ”create a new for this campaign”.
Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να επιλέξεις εικόνα για τη διαφήμιση, επικεφαλίδα που θα είναι λιγότερο από 25 χαρακτήρες, περιγραφή μέχρι 75 χαρακτήρες και destination URL (που θα στείλεις δηλαδή το κοινό σου).
Αφού τη δημιουργήσεις θα κατευθυνθείς σε καμπάνιες του παρελθόντος μέσω του Campaign Manager screen.
Aπο εκεί μπορείς να δεις όλες τις διαφορετικές διαφημίσεις που έχεις δημιουργήσει και να τις διαχωρίσεις ανάλογα με το κοινό που ήθελες να στοχεύσεις σε κάθε μια.
Σε γενικές γραμμές πέρα από όλες τις λεπτομέρειες που αναλύσαμε, κάθε διαφήμιση που δημιουργείς θα πρέπει να έχει 3 στοιχεία:
1. Συγκεκριμένο Call-to-Action (CTA)
Έχουμε μιλήσει πολλές φορές για την ανάγκη του να υπάρχει κάποιου είδους σαφές μήνυμα και ‘’πρόσκληση για κάποια ενέργεια και αλληλεπίδραση’’ από το κοινό σου.
Μια πολύ καλή διαφήμιση με πολύ καλό περιεχόμενο δεν έχει απολύτως καμία αξία εάν δεν καλείς το κοινό σου να κάνει κάποιου είδους ενέργεια στο τέλος. Το λεγόμενο call-to-action.
Eάν υπάρχει όμως και είναι σαφές, τότε είναι σίγουρο πως θα αυξηθεί και το click through rate (CTR) σου.
2. Value Proposition
H παρουσίαση της αξίας του προϊόντος ή της υπηρεσίας σου, αποτελεί και την δύναμη της ανταγωνιστικότητας σου.
Πρέπει λοιπόν να παρουσιάζει ξεκάθαρα γιατί κάποιος πρέπει να προτιμήσει εσένα και όχι τον ανταγωνιστή σου.
Πρέπει να παραθέσεις όλα τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το προϊόν σου, να περιγράψεις γιατί αυτά τα πλεονεκτήματα έχουν μεγάλη σημασία.
Πρέπει επίσης να απαντάς σε ερωτήματα των πελατών σου και να λύνεις κάποιο πρόβλημα.
Το προϊόν ή υπηρεσία σου πρέπει να είναι άμεσα συνδεδεμένο με το πρόβλημα ή ερώτημα και να διαφοροποιείται με σαφή τρόπο από άλλους.
Το value proposition είναι θα λέγαμε αυτό που σε καθορίζει. Χωρίς αυτό οι καταναλωτές δεν έχουν απλά λόγο να σε εμπιστευτούν.
3. Τesting
Θα προτείναμε να μην διστάσεις να ‘’τεστάρεις’’ τις διαφημίσεις σου. Μπορείς να δημιουργήσεις αντίγραφα μιας διαφήμισης με ίδιο σκοπό αλλά με διαφορετικές παραμέτρους και να δεις ποιο αντίγραφο έχει τη μεγαλύτερη απήχηση.
Όπως γνωρίζεις μάλλον ήδη, το τελικό αποτέλεσμα και η πιθανή επιτυχία θα φανεί μετά από πολλές πιθανές αποτυχημένες προσπάθειες οι οποίες όμως θα σε διδάξουν και το πιο σημαντικό. Το να καταφέρεις να δεις ξεκάθαρα τι τελικά δουλεύει.
Τέλος αφού έχεις δημοσιεύσει διαφημίσεις και έχεις συγκεντρώσει αρκετά δεδομένα από τις διαφορετικές καμπάνιες μπορείς να αναλύσεις και το πώς διαμόρφωσαν το click through rate, τα impressions, τα clicks, το μέσο CPM, CPC κτλ.
Με τη κατάλληλη γνώση, στρατηγική αλλά και πολλή υπομονή, οι καμπάνιες του LinkedIn μπορούν να αποτελέσουν τη διαφορά που θα σε κάνουν να πετύχεις το στόχο σου.
Ένα πλάνο πολύ καλά οργανωμένο, βασισμένο σε έρευνα έχει πολύ μεγάλες πιθανότητες να φέρει πολλούς νέους πελάτες και φυσικά πωλήσεις.
Αν χρειάζεσαι οποιαδήποτε βοήθεια είμαστε εδώ να σε βοηθήσουμε!