Digital Marketing 2019 – Τι αλλάζει? Όλα τα trends

Digital Marketing το 2019 – Τι πρέπει να ξέρεις

Το Marketing εξελίσσεται όπως ένας ζωντανός οργανισμός από την αρχή της δημιουργίας του. Πόσο μάλλον στην εποχή του Digital Marketing, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την τεχνολογία αλλά και τις πολύ γρήγορες εναλλαγές στην online συμπεριφορά όλων μας.

Ο τρόπος που ο καθένας μας συμπεριφέρεται όντας πάνω στο κινητό του τα τελευταία χρόνια αλλάζει συνεχώς αλλά και ο τρόπος που καταναλώνουμε περιεχόμενο απο διάφορα μέσα.

Πράγματα που τραβούσαν την προσοχή μας πριν λίγα χρόνια ή και μήνες, είναι πολύ πιθανό να μην το κάνουν πλέον, γιατί ο ανταγωνισμός για την προσοχή μας αυξάνεται απο πολλαπλές πηγές που την διεκδικούν.

Κατά συνέπεια, πολλά πράγματα που δούλευαν για τους διαφημιζόμενους, για επιχειρήσεις που προωθούν τα προϊόντα και υπηρεσίες τους online, τις προηγούμενες χρονιές, το πιό πιθανό είναι οτι δεν θα το κάνουν την επόμενη χρονιά.

Πως λοιπόν αλλάζει το Digital Marketing το 2019 και πως μπορείς να ξεκινήσεις τη χρονιά με προβάδισμα?

  1. Πολλαπλά κανάλια vs Ένα μέσο επικοινωνίας

Για πολλά χρόνια, πολλές επιχειρήσεις δημιούργησαν μια βάση κόσμου, μέσα απο ένα κανάλι, το οποίο ήταν συνήθως είτε το Facebook είτε τα e-mail τους, είτε οτιδήποτε άλλο.

Καλώς η κακώς οι αλλαγές που προκύπτουν συνεχώς και θα συνεχίσου να γίνονται, όπως η οργανική απήχηση του Facebook που πλέον είναι πολύ χαμηλή, ή οι αλλαγές με το GDPR στα e-mails, είναι παράγοντες που δυσκολεύουν πολύ την προσπάθεια των επιχειρήσεων να επικοινωνήσουν τα μηνύματα που θέλουν στο κοινό τους.

Την ίδια ώρα ο ανταγωνισμός αυξάνεται γεωμετρικά.

Έτσι πλέον χρειάζεται να μπούμε στη λογική της πιο ολιστικής αξιοποίησης των διαθέσιμων μέσων, όπως Growth Hacking, SEO, Blogging, Pay Per Click, Social Media, Display ads, κτλ, ώστε να είμαστε λιγότερο εξαρτώμενοι απο ένα κανάλι και να μπορούμε να συναντάμε τους υποψήφιους καταναλωτές μας, σε πολλαπλά touchpoints. Σε διαφορετικά δηλαδή σημεία.

Σκέψου ένα γνωστό προϊόν που έχεις δει στην τηλεόραση. Δεν θα το δείς μόνο εκεί.

Τις περισσότερες φορές θα το δεις και σε ένα περιοδικό, σε ένα stand μέσα σε ένα κατάστημα, σε ένα banner κάποιου website που θα επισκεφθείς, και αυτό ακριβώς είναι το ολιστικό Marketing. Πιο ακριβό σίγουρα, αλλά πολύ πιο αποτελεσματικό.

  1. H αναζήτηση πηγαίνει προς το Voice Search

Το ξέρεις οτι αυτή τη στιγμή 2 στους 5 παγκοσμίως, ψάχνουν αποτελέσματα στην Google χωρίς να πληκτρολογούν? Ψάχνουν δηλαδή μιλώντας στο κινητό τους, κάνοντας φωνητική αναζήτηση.

Ίσως δεν το έχεις δει ή δεν το έχεις κάνει ακόμα, αλλά οι έρευνες λένε οτι μέχρι το 2020, οι μισές αναζητήσεις που γίνονται καθημερινά (και είναι δισεκατομμύρια) θα γίνονται μέσω voice search!

Έτσι προκειμένου να είσαι έτοιμος να εμφανιστείς σε αναζητήσεις που γίνονται μέσω φωνής, χρειάζεται να κάνεις τα εξής 3 πράγματα:

Α. Να κάνεις το website σου ασφαλές στη χρήση του, έχοντας στην αρχή το HTTPS σαν πρόθεμα, το οποίο τα περισσότερα website αγνούν.

Β. Να βεβαιωθείς οτι η ταχύτητα του website σου είναι πολύ καλή και ειδικά οι σελίδες που σε ενδιαφέρουν, φορτώνουν εξαιρετικά γρήγορα.

Γ. Οι ερωτήσεις του κοινού στον προφορικό λόγο θα είναι μακροσκελέστερες, έτσι χρειάζεται να δημιουργήσετε περισσότερο περιεχόμενο με long-tail keywords που είναι κοντά στον προφορικό λόγο κάποιου, αλλά και ξεχωριστή ενότητα με FAQ, συχνές ερωτήσεις δηλαδή που απαντούνται με περιεκτικότητα και ξεκάθαρα.

  1. Συστηματική δημιουργία ποιοτικού content

Όπως και σε όλα τα υπόλοιπα επίπεδα, έτσι και στη δημιουργία περιεχομένου ο ανταγωνισμός μεγαλώνει. Αν έγραφες ένα ωραίο άρθρο το μήνα, τώρα πρέπει να κάνεις τουλάχιστον 4, να τα κάνεις πιο λεπτομερή, πιο ποιοτικά, πιο διαφορετικά, πιο καινοτόμα.

Το καλό περιεχόμενο δεν είναι αναγκαίο κακό, είναι ο μόνος δρόμος και πλέον δεν συζητάμε κατα πόσο χρειάζεται να το κάνεις, αλλά πως θα κάνεις το καλύτερο εκεί έξω και σίγουρα καλύτερο απο τον ανταγωνισμό σου. Ψάξε οτιδήποτε θέλεις στη Google, θα δείς για οποιοδήποτε θέμα δεκάδες άρθρα.

Πώς θα εμφανιστείς πάνω απο αυτά? Δημιουργόντας απλά πολύ καλύτερο περιεχόμενο και πράγματα που το κοινό σου δεν έχει δει προηγουμένως δεκάδες φορές.

  1. Simplify things/ Website/ Επικοινωνία

Ο κόσμος όπως λέμε πολύ συχνά βομβαρδίζεται και θα βομβαρδίζεται ακόμα περισσότερο απο διαφημιστκό περιεχόμενο, θα επισκέπεται περισσότερες ιστοσελίδες και θα ξοδευει λιγότερο χρόνο για να καταλάβει το μήνυμα μας.

Έτσι είναι απαραίτητο να απλουστέυσουμε την επικοινωνία μας, να γίνουμε πιο περιεκτικοί στις προτάσεις μας και να προσπαθούμε με απλό τρόπο να περνάμε τα μηνύματα που θέλουμε, χωρίς να χάνουμε την ουσία.

  1. Περιεχόμενο μέσω Video

Αυτό είναι ένα βίντεο, με βλέπεις να σου μιλάω, θα μου στείλεις ερωτήσεις, θα με ρωτήσεις κάτι και φυσικά εγώ θα απαντήσω. Αλληλεπιδρούμε μέσω αυτής της μορφής περιεχομένου πολύ περισσότερο απο οποιαδήποτε άλλη.

Το video content είναι το μέλλον, είναι πολύ πιο engaging απο οποιαδήποτε μορφή περιεχομένου και όλες οι πλατφόρμες αγαπούν και επιβραβεύουν αυτή τη μορφή content γιατί κρατάνε το κοινό μέσα σε αυτές. Αξιοποίησέ το, δημιούργησε όμορφα, και χρήσιμα βίντεο για το κοινό σου.

  1. Η σημασία της στρατηγικής αυξάνεται

Όπως έχεις ήδη καταλάβει απο τα προηγούμενα 5 tips το Digital Marketing γίνεται πιο απαιτητικό, πιο ολιστικό, πιο απαραίτητο και όπως οτιδήποτε άλλο, προκειμένου να έχει αποτέλεσμα, χρειάζεται πλάνο και στρατηγική.

Σποραδικές ενέργειες δεν φέρνουν κανένα αποτέλεσμα και ειδικά εφόσον κάποιος θέλει να χτίσει ένα brand και όχι απλά να πουλήσει κάτι άμεσα.

Συνήθως εκείνοι που έχουν αποτελέσματα είναι αυτοί που έχουν καταγεγραμμένη μια στρατηγική σε χαρτί και την ακολουθούν πιστά σε μόνιμη βάση.

  1. Ιnstagram is the King / Μicro-Influencing is key

`Τέλος το Instagram, θα παραμείνει ο Βασιλιάς του Engagement και του χρόνου παραμονής των χρηστών κάτω απο 40-45.

Οι περισσότεροι απο αυτούς πλέον χρησιμοποιούν ελάχιστα το Facebook. Χρειάζεται επομένως να αξιοποιήσεις περισσότερο το συγκεκριμένο μέσο, να δημιουργήσεις περισσότερο περιεχόμενο που θα τους διασκεδάσει, θα τους εκπαιδεύσει για αυτό που κάνεις και θα τους κάνει τη ζωή καλύτερη.

Συνεργάσου με άλλα account, με ανθρώπους που είναι opinion leaders σε αυτό που κάνεις, με καθημερινούς ανθρώπους που έχουν το κοινό που σε ενδιαφέρει. Το κομμάτι του influence είναι τεράστιο στο Instagram και πλέον κινείται προς μικρο-κοινότητες, δηλαδή ανθρώπους με μικρότερο following οι οποίοι όμως έχουν πολύ μεγαλύτερο βαθμό engagement με το κοινό τους. Ένα τέτοιο πρόγραμμα που μπορείς να δεις είναι το Trenders στο link που θα βρείς παρακάτω.

Αν κάνεις όλα τα παραπάνω σου υπόσχομαι ότι το 2019 θα είναι μια χρονιά εξαιρετική για σένα και την επιχείρησή σου.