Δημιουργία άρθρου. Tι πρέπει να κάνεις για να εμφανιστεί το άρθρο σου στην πρώτη σελίδα της Google?
Αν παρακολουθείς το blog μας και τα βίντεο μας, λογικά γνωρίζεις ήδη την σημασία της αθρογραφίας για οποιαδήποτε διαδικτυακή προσπάθεια.
Αν δεν το γνωρίζεις ήδη μπορείς να δείς το σχετικό βίντεο παρακάτω.
Aφού λοιπόν πείστηκες οτι η αρθογραφία είναι ένα απο τα βασικά σου όπλα για να δείξεις τις γνώσεις σου στο κοινό σου και να προσελκύσεις δυνητικούς πελάτες, πάμε να δούμε πώς θα φανείς στα αρχκά αποτελέσματα των σχετικών αναζητήσεων.
Τι πρέπει να περιλαμβάνει ένα άθρο?
Aς ξεκινήσουμε θέτοντας τις προσδοκίες σωστά.
Αν περιμένεις ότι γράφοντας ένα άθρο 300 λέξεων για ένα θέμα, ότι θα βρεθείς την επόμενη εβδομάδα στην αρχική σελίδα της Google, θα σου πω ένα μυστικό.
ΔΕΝ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ.
Το μόνο σίγουρο είναι οτι ο ανταγωνισμός είναι ήδη πολύ έντονος και συνεχώς μεγαλώνει.
Υπάρχουν πάνω απο 1.5 δις websites παγκοσμίως και όπως καταλαβαίνεις το περιεχόμενο που δημιουργείται κάθε εβδομάδα απο αυτά είναι αμέτρητο.
Χιλιάδες αν όχι εκατοντάδες χιλιάδες άρθρα πολλές φορές διεκδικούν τις πρώτες 10 θέσεις της αρχικής σελίδας της Google στα ίδια keywords.
Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι είναι δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο με την σωστή στρατηγική και συνέπεια. Ειδικά στην Ελλάδα που ο ανταγωνισμός είναι μικρότερος.
Η αθρογραφία θέλει σκληρή δουλειά, γνώση στο αντικείμενο σου, αφοσίωση και έρευνα (σε θεματολογία και keywords) και μόλις μάθεις ποια είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθείς, τότε κάθε φορά θα γίνεται και πιο εύκολο.
Ένα επιτυχημένο blog πρέπει να είναι χτισμένο πάνω σε γερές βάσεις περιεχομένου αλλά το μυστικό είναι ένα! Η συνέπεια!
Με βάση το HubSpot, οι άνθρωποι που γράφουν blog posts με συνέπεια (δηλαδή κάθε εβομάδα) έχουν 13 φορές περισσότερες πιθανότητες να πετύχουν το στόχο τους.
Όπως όλα τα πράγματα στη ζωή, για να πετύχεις κάτι, για γίνεις καλύτερος σε κάτι, χρειάζεσαι συνέπεια, επιμονή, σκληρή δουλειά.
Η αλήθεια είναι ότι το να γράψεις ένα blog post το οποίο θα τραβήξει κίνηση και θα διαβαστεί από πολύ μεγάλο κοινό είναι κάτι αρκετά δύσκολο τουλάχιστον οργανικά.
‘Eνα άρθρο το οποίο θα βρεθεί ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης, στα περισσότερα θέματα, συνήθως χρειάζεται να είναι τουλάχιστον 1500 με 2000 λέξεις.
Το blogging και η δημιουργία αρθρογραφίας είναι ένα από τα πιο βασικά συστατικά μιας επιτυχημένης στρατηγικής marketing που θα σου φέρει ποιοτικά leads.
Στατιστικές έρευνες έδειξαν πως marketers οι οποίοι δημιουργούν blog posts συχνά, έχουν περίπου 126% περισσότερα leads από αυτούς που δεν έχουν την ίδια τακτική.
Οποιοσδήποτε και αν είναι ο τομέας στον οποίο ειδικεύεσαι, μπορείς εύκολα να στήσεις ένα blog στο WordPress και να ξεκινήσεις να δημιουργείς άρθρα με υψηλής ποιότητας περιεχόμενο.
Το περιεχόμενο όμως το οποίο θα σε βοηθήσει να βρεθείς στις πρώτες θέσεις της κατάταξης στα αποτελέσματα αναζητήσεων πρέπει να στηρίζεται σε ένα πλάνο το οποίο θα τηρείς με συνέπεια.
Με το καιρό θα καταφέρεις να χτίσεις το δικό σου brand και να φτάσεις στο κοινό που στοχεύεις.
Θα προσπαθήσω λοιπόν να σε βοηθήσω να κατανοήσεις πως γράφω τα blog post μου και τη διαδικασία που στην ουσία είναι η ίδια πίσω από το οτιδήποτε θες να αναλύσεις.
1. Kατανόηση της ανατομίας των κορυφαίων blog posts.
Είναι πολύ σημαντικό να παρατηρήσουμε τα κορυφαία blogs του κόσμου και να δούμε τί κάνουν και με ποιόν τρόπο.
Εδώ μπορείς να βρεις τα 10 κορυφαία, τα οποία κερδίζουν αστρονομικά ποσά μηνιαίως απο διαφήμιση, affiliate marketing, κτλ.
Μπορούμε να πούμε με σιγουριά, πως όλα τα blog posts δεν δημιουργούνται με τον ίδιο τρόπο και ούτε έχουν την ίδια απήχηση.
Μερικά μπορεί να γίνουν viral σε μια νύχτα μέσω social shares ή backlinks, αλλά ένα είναι σίγουρο.
Αν γράφεις συστηματικά και δίνεις έμφαση στη ποιότητα του περιεχομένου, τότε θα πετύχεις μια πολύ καλή θέση στη κατάταξη των αποτελεσμάτων της Google.
Αναμφισβήτητα, το πιο σημαντικό συστατικό για να πετύχεις είναι να προσφέρεις ουσιαστική και μεγάλη αξία μέσω του περιεχμένου σου και να λύνεις απορίες και προβλήματα, ανεξάρτητα από τον τομέα εξειδίκευσής σου.
Έχε στο μυαλό σου, πως ξεκινώντας, δεν θα δεις μεγάλες διαφορές στα οργανικά σου αποτελέσματα, αλλά με το καιρό (6 μήνες +) το traffic θα αυξηθεί.
Ανατομία του blog:
- Τίτλος: Ένα blog post πρέπει να ξεκινάει με έναν πολύ ‘’πιασάρικο’’ τίτλο που θα τραβήξει τη προσοχή.
Eίναι επίσης το πρώτο πράγμα που διαβάζει κάποιος.
Πρέπει λοιπόν να είναι αρκετά ενδιαφέρoν ώστε να θελήσει κάποιος να διαβάσει ολόκληρο το άρθρο.
Ένας βαρετός τίτλος μπορεί να είναι αποτρεπτικός από το πρώτη στιγμή και να αδικήσει το άρθρο μας. - Φωτογραφία: Σκέψου τον εαυτό σου. Θα διάβαζες ένα άρθρο που είναι 1000 λέξεις μόνο κείμενο? Ούτε εγώ. Η χρήση εικόνων, gifs, (ιδανικά δικών μας και όχι stock) στο άρθρο σου είναι ένας πολύ καλός τρόπος να ‘’σπάσεις’’ ένα πολύ μεγάλο όγκο κειμένου κάνοντάς το πιο ελκυστικό στο μάτι του αναγνώστη αλλά και να περιγράψεις κάτι καλύτερα.
Μια φωτογραφία ή ένα infographic είναι εξίσου σημαντικά όσο το κείμενό σου, οπότε δώσε βάση στη δημιουργία τους. Επίσης μπορεί να είναι η αφορμή για κάποιον να μοιραστεί το άθρο σου. - Εισαγωγή: Η εισαγωγή είναι ακόμα ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του άρθρου σου. Αναρωτήσου τι θα κάνει τον αναγνώστη να συνεχίσει να διαβάζει? Τι γλώσσα θα χρησιμοποιήσεις για να τον κρατήσεις? Ο περισσότερος κόσμος σκανάρει και δεν διαβάζει. Η πρώτη παράγραφος κάνει πάντα τη διαφορά μετά τον τίτλο.
Είναι ακόμα μια ευκαιρία να κεντρίσεις τη προσοχή του αναγνώστη λέγοντάς του γιατί πρέπει να διαβάσει το blog post σου. Μην πλατειάσεις, χρησιμοποίησε λιτή και περιεκτική γλώσσα.
- Περίληψη κύριων σημείων: Μετά την εισαγωγή καλό είναι να αρχίσεις να διαχωρίζεις το κείμενό σου σε κυρίως κατηγορίες-θέματα.
- Aναφορά των κύριων σημείων: Σε αυτό το σημείο θες να αναφερθείς στα κυριότερα σημεία του άρθρου σου είτε με μορφή bullet points είτε διαχωρίζοντάς τα σε παραγράφους με ξεχωριστή επικεφαλίδα.
- Επίλογος: Εδώ δεν είναι ανάγκη να επαναλάβεις τα κύρια σημεία του άρθρου σου αλλά να γράψεις μια παράγραφο που θα είναι σαν το κλείσιμο του αρθρου.
- Πρόσκληση για σχόλια: Σε αυτό το σημείο δίνεις τη δυνατότητα στους αναγνώστες σου να παραθέσουν τα σχόλια, τις σκέψεις και τις απορίες τους. Είναι ένας πολύ άμεσος τρόπος αλληλεπίδρασης με το κοινό σου που τους δίνει αξία.
Σε κάθε σου άρθρο φρόντισε να έχεις πάντα στο μυαλό σου τη βασική κατευθυντήρια σκέψη. Λύνεις κάποιο πρόβλημα που οι αναγνώστες σου αντιμετωπίζουν; Απαντάς στην ερώτηση που θέτουν όταν ανακαλύψουν το άρθο σου? Αυτή πρέπει να είναι η πρώτη σου μέριμνα.
2. Κατανόηση του On–Page SEO για ένα Blog.
Mε βάση τα στοιχεία του Search Engine Journal, το 70 – 80% των ανθρώπων που αναζητούν κάτι στο Internet, αγνοούν εντελώς τη πληρωμένη διαφήμιση και συγκεντρώνονται μόνο στα οργανικά αποτελέσματα.
Όταν αυτό γίνει σωστά, το on-page SEO μπορεί να βελτιώσει εντυπωασιακά την απόδοση της σελίδας σου στις αναζητήσεις.
Το να μάθεις πως θα βελτιώσεις το SEO σου σαν επαγγελματίας θα σε αποζημιώσει με πολλούς τρόπους.
Πολλές εταιρίες είδαν σημαντική βελτίωση στα έσοδά τους, όταν ξεκίνησαν να κατευθύνουν περισσότερους οργανικούς πελάτες στη σελίδα τους.
Η διαδικασία του να αναλύσεις τη σελίδα σου, να δομήσεις σωστά το περιεχόμενό της και να βελτιώσεις τα διάφορα στοιχεία της, είναι στην ουσία η διαδικασία βελτιστοποίησης του SEO.
Αυτό αφορά και το περιεχόμενο των σελίδων μεμονωμένα αλλά και τον κώδικα HTML.
Ο σκοπός ενός καλού SEO είναι να βοηθήσει μια σελίδα να εμφανίζεται πιο ψηλά στη Google, και να προσελκύει μεγαλύτερo traffic από τις μηχανές αναζήτησης.
Τα παρακάτω αποτελούν τα βασικά στοιχεία για την δημιουργία ενός SEO friendly άρθρου.
Από το γράφημα παρακάτω θα δεις πως τρείς είναι οι βασικοί παράγοντες που ξεχωρίζουν. Αξία και ποιότητα περιεχομένου (15%), η επανάληψη της χρήσης λέξης κλειδί (40%) και η εμπειρία του χρήστη (30%).
Η χρήση των λέξεων κλειδιά ή αλλιώς keywords, δεν είναι κακή πρακτική αρκεί να μη το παρακάνεις.
Η υπερβολική επανάληψη της λέξης κλειδί μπορεί να έχει και αντίθετο αποτέλεσμα και να ‘’τιμωρηθεί΄΄από τις μηχανές αναζήτησης.
Ας μιλήσουμε για την έρευνα των λέξεων κλειδιά ή αλλιώς keywords. Eίναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι ώστε το blog σου να βρεθεί στις πρώτες θέσεις της Google.
Έρευνα keywords:
Ξεκινώντας, πρέπει να κάνεις μια αναζήτηση σχετικά με τη λέξη κλειδί που σε ενδιαφέρει και να δεις πώς το κοινό αναζητάει τη λέξη αυτή. Με το τρόπο αυτό θα καταλάβεις και ποιες είναι οι προθέσεις τους.
Η αναζήτησή τους αυτή έιναι το πρώτο σου βήμα της έρευνάς σου. Μή ξεχνάς πώς ο τροπος που θα αναζητούσες εσύ κάτι ίσως να διέφερε από τη μάζα.
Αν λοιπόν για παράδειγμα ψάχναμε για ‘’λύσεις απεντόμωσης’’ θα βλέπαμε τα εξής:
Αφού βρεις ποιες λέξεις κλειδιά θα στοχεύσεις, πρέπει να τις συμπεριλάβεις στους τίτλους σου.
Αφού συμπεριλάβεις τη λέξη κλειδί στο τίτλο σου, το επόμενο βήμα είναι να βελτιστοποιήσεις τη δημοσίευσή σου με βάση αυτή τη λέξη.
Βεβαιώσου πως τη χρησιμοποιείς σωστά και όσο πρέπει ώστε να μην κουράσεις τον αναγνώστη.
Η λέξη κλειδί πρέπει να εμπεριέχεται στα:
- Title Tag
- Meta Tag
- Περιεχόμενο σελίδας
- URL
- Εικόνες
Παρακάτω θα δεις ένα καλό παράδειγμα της Wikipedia που χρησιμοποιεί τις καλύτερες πρακτικές βελτιστοποίησης SEO.
Το περιεχόμενο αυτής της σελίδας θεωρείται πολύ καλό για πολλούς λόγους.
Πρώτον, το περιεχόμενο είναι μοναδικό από μόνο του. Αυτό σημαίνει πως οι μηχανές αναζήτησης θεωρούν πως αξίζει να εμφανίσουν την αναζήτηση αυτή στις πρώτες θέσεις της κατάταξης.
Αν ένας χρήστης θελήσει να μάθει περισσότερα για το videogame ‘΄World of Warcraft’’ τότε η Wikipedia είναι εμφανώς μια πολύ έγκυρη και αναλυτική σελίδα που μπορεί να απαντήσει σε σχεδόν οποιοδήποτε ερώτημα έχει ο χρήστης.
Αυτό πραγματοποιείται με το περιεχόμενο αλλά και τη πληθώρα των links που οδηγούν τον αναγνώστη στο να διαβάσει ακόμα περισσότερες λεπτομέρειες.
Η βελτιστοποίηση μιας σελίδας πρέπει πάντα να υπηρετεί το κοινό, να λύνει ένα πρόβλημα ή να απαντάει σε κάποια ερώτηση.
3. Δημιουργία Blog γεμάτο με πρακτική αξία.
Ένα blog για να έχει αξία, πρέπει να έχει πρακτική αξία για το χρήστη.
Πρέπει να θυμάσαι πως οι αναγνώστες έχουν κουραστεί να διαβάζουν blogs γεμάτα με γενικότητες και αοριστολογίες.
Θέλουν κάτι χρήσιμο, σχετικό και κάτι που να είναι ικανό να λύνει κάποιο πρόβλημα και να απαντάει σε κάποια ερώτηση.
Μόνο έτσι θα τους εμπνεύσεις να διαβάσουν.
Μια τακτική που χρησιμοποιείται από τους bloggers, είναι το να απαντάνε σε ερωτήματα από το κοινό τους τακτικά. Αυτά είναι τα editorial ημερολόγια.
Αυτό το εργαλείο τους επιτρέπει να έχουν το blog τους συνέχεια τροφοδοτημένο με πολύτιμες δημοσιεύσεις, ακόμα και αν δεν είναι διαθέσιμοι να τρέξουν το blog τους για συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
Το blog post σου πρέπει να είναι πηγή πολύτιμων πληροφοριών για το χρήστη.
Αξίζει να το επαναλάβουμε ξανά και ξανά μιας και είναι το σημαντικότερο κομμάτι της επιτυχίας.
Οι περισσότεροι marketers παγκοσμίως συμφωνούν πως το μοναδικό και χρήσιμο περιεχόμενο είναι εκείνο το οποίο κάνει τη διαφορά για το κοινό.
Όσο πιο μοναδικό και χρήσιμο είναι το περιεχόμενο του blog σου, τόσο πιο υψηλό το traffic της αναζήτησης, το επίπεδο αλληλεπίδρασης και τα leads.
Το να καταφέρεις να εμφανιστείς όσο πιο ψηλά γίνεται στη Google, δεν είναι κάτι που γίνεται εφικτό σε μία νύχτα. Παρόλα αυτά με συνεχή προσπάθεια θα δεις τεράστια βελτίωση με το πέρασμα του χρόνου.
Υιοθέτησε ένα πλάνο, μια στρατηγική αρθρογραφίας που δουλεύει, και χρησιμοποίησέ τις ξανά και ξανά με σταθερό ρυθμό.
Μην αλλάξεις το τρόπο που δουλεύεις αν δεις πως πετυχαίνει. Καλύτερα να επιμείνεις σε μια τακτική και να την τελειοποιήσεις.
Ξεκίνα με μια πολύ δυνατή εισαγωγή, ώστε να κεντρίσεις και να κρατήσεις το ενδιαφέρον του αναγνώστη.
Η εισαγωγή του άρθρου σου πρέπει να έχει τα εξής στοιχεία:
- Πρέπει να προετοιμάζει τον αναγνώστη ενημερώνοντάς τον πως θα επωφεληθεί διαβάζοντας όλο το κείμενό σου.
- Πρέπει να δηλώνει ξεκάθαρα σε τι θα αναφερθείς στη συνέχεια του άρθρου σου.
- Πρέπει να εμπεριέχει τη λύση του προβλήματος ή την απάντηση κάποιου ερωτήματος βάσει keyword research.
Ο σκοπός μιας πολύ καλής εισαγωγής είναι να κερδίσεις το ενδιαφέρον του αναγνώστη, ώστε να να διαβάσει όσο το δυνατόν περισσότερο περιεχόμενο από το κείμενο που έγραψες.
Μπορείς να κεντρίσεις το ενδιαφέρον με τους παρακάτω τρόπους:
- Κάνε κάποια ερώτηση
- Δείξε στατιστικά στοιχεία
- Κάνε μια σύγκριση
- Εξήγησε μια κατάσταση
- Περιέγραψε το υπάρχον πρόβλημα
- Ανάφερε κάποιον ειδικό
- Χρησιμοποίησε συγκεκριμένο παράδειγμα.
1. Παραδείγματα Ερώτησης
Όταν χρησιμοποιείς κάποια ερώτηση, ουσιαστικά τους αναφέρεις ένα πρόβλημα που ίσως αντιμετωπίζουν ωθώντας τους να αλληλεπιδράσουν με το περιεχόμενό σου.
Προσωπικά, έχω διαπιστώσει πως περιεχόμενο το οποίο ξεκινά με μια ερώτηση προς το κοινό μου, κεντρίζει πολύ περισσότερο το ενδιαφέρον τους.
2. Παραδείγματα Στατιστικών στοιχείων
Τα post τα οποία είναι βασισμένα σε νούμερα και στατιστικά προσελκύουν πάντα το κοινό.
Ξεκίνα την εισαγωγή σου παραθέτοντας ένα αριθμητικό παράδειγμα και τα αποτελέσματα της έρευνάς σου ή του συμπεράσματός σου σχετικά με ένα θέμα.
Μιας και μιλάμε για στατιστικά στοιχεία, το κοινό σου με αυτό το τρόπο θα διαβάσει τουλάχιστον 18% του συνολικού περιεχομένου του blog post σου.
Η Google θέλει να ξέρει τί συμβαίνει στους επισκέπτες σου όταν επισκέπτονται το site ή το blog σου.
Θέλει επίσης να ξέρει πως οι χρήστες μετέβησαν από τη μια σελίδα στην άλλη, πόσο χρόνο παρέμειναν διαβάζοντας το post σου, και αν σε επισκέφτηκαν ξανά.
Επίσης θέλει να ξέρει το αν εγκατέλειψαν τη σελίδα σου για να επισκεφτούν ανταγωνιστές. (Bounce Rate)
Όλα αυτά τα στοιχεία αποτελούν τα κριτήρια για το πού θα βρίσκεσαι στη λίστα κατάταξης των αποτελεσμάτων.
Το να χρησιμοποιείς εισαγωγή με στατιστικά στοιχεία βοηθάει στο να οδηγήσει το κοινό σου να παραμείνει για περισσότερη ώρα στο άρθο σου, ενώ η χρήση inbound links, βοηθάει το χρήστη να διαβάσει επιπλέον σελίδες στο website σου.
3. Παράδειγμα επεξήγησης μιας κατάστασης
H εισαγωγή σου μπορεί να αναφέρεται σε ένα πρόβλημα που θα ταιριάζει με το τύπο της αναζήτησης του χρήστη.
Για παράδειγμα, “πώς θα δημιουργήσεις το κατάλληλο πλάνο marketing;” ή “πώς θα γράψεις το τέλειο blog;”.
Εάν έχεις την απάντηση σε κάποιο συγκεκριμένο ερώτημα του κοινού και είσαι καλός στο να περιγράφεις μια διαδικασία γραπτώς, τότε η εισαγωγή σου πρέπει να παρουσιάζει αυτό το ερώτημα ξεκάθαρα.
Για παράδειγμα:
Κλείσε με έναν εξίσου δυνατό επίλογο που ουσιαστικά περιλαμβάνει με απλό και περιεκτικό τρόπο όλα όσα ανέλυσες στο κυρίως κείμενό σου.
Θυμήσου πως οποιοσδήποτε και αν είναι ο τομέας εξειδίκευσής σου, θα πρέπει να γνωρίζεις πολύ καλά ποιο είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι. Ποιες είναι οι καταναλωτικές του συνήθειες, τί αγοράζουν, πότε, τί κατεβάζουν, ποια websites επισκέπτονται κτλ.
Μόνο έτσι θα καταφέρεις να μπεις στη θέση τους και θα μπορέσεις στη συνέχεια να γράψεις κάτι χρήσιμο για αυτούς.
4. Χρήση της στρατηγικής AIDA στο Marketing.
Αυτή η στρατηγική δεν είναι κάτι νέο στο χώρο του marketing.
Αν και δεν αποτελεί φρέσκια ιδέα, δε παύει να είναι πολύ χρήσιμη μιας και αντιπροσωπεύει με ακρίβεια τα βήματα που πρέπει να ακολουθεί ένας marketer για να πετύχει το στόχο του.
Αυτό το μοντέλο αποτελεί μια πολύ χρήσιμη στρατηγική για την αρθρογραφία ενός επιτυχημένου blog. Όσο πιο πετυχημένο και πειστικό είναι, τόσο πιο μεγάλες οι πιθανότητες να κερδίσεις μια από τις πρώτες 10 θέσεις στα αποτελέσματα της Google.
Το μοντέλο AIDA αποτελείται από τα εξής ακρωνύμια:
A – Awareness
I – Interest
D – Desire
A – Action
Στα Ελληνικά θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι το μοντέλο με τα τέσσερα Έψιλον.
Ε – Ενημέρωση
Ε – Ενδιαφέρον
Ε – Επιθυμία
Ε – Επιλογή
1. Ενημέρωση
Το να τραβήξεις τη προσοχή του αναγνώστη- υποψήφιου καταναλωτή είναι το πρώτο και ίσως πιο σημαντικό βήμα.
Σε δεύτερο επίπεδο, προσπαθείς να χτίσεις μια σχέση μαζί τους και τους εμπνέεις εμπιστοσύνη.
Προκειμένου να τραβήξεις την προσοχή είναι πολύ βασικό να ορίζεις σωστά τα meta titles σου με οργανικές εκφράσεις κλειδιά.
Είτε είσαι marketer που ειδικεύεσαι στη δημιουργία περιεχομένου, είτε blogger ή επιχειρηματίας, είσαι υπεύθυνος για το SEO της επιχείρησής σου.
Με λίγα λόγια, εσύ θα παίξεις το βασικότερο ρόλο για το εάν θα βρεθείς στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων της Google ή όχι.
Δεν έχει σημασία το αν πουλάς προϊόντα ή υπηρεσίες, η πρώτη σου προτεραιότητα είναι να λύσεις κάποιο πρόβλημα του αναγνώστη σου και να του τραβήξεις φυσικά την προσοχή.
Δώσε βάση στην επικεφαλίδα μιας και το 73% των αγοραστικών αποφάσεων γίνεται τη στιγμή που ο αναγνώστης τη διαβάσει.
Κάναμε μια δοκιμή και ψάξαμε πως οι επικεφαλίδες εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζητήσεων με βάση συγκεκριμένες φράσεις.
Σκέψου λοιπόν ο ίδιος, τί και πώς θα έψαχνες κάτι, αλλά και τί θα ήθελες να δεις στα αποτελέσματα που θα απαντούσε στο ερώτημά σου με τον πιο ακριβή τρόπο.
Σε μια έρευνα παρατηρήθηκε πως:
- Tο 36% των αναγνωστών προτιμούν επικεφαλίδες που αφορούν αριθμούς: “15 τρόποι να βγάλετε περισσότερα χρήματα μέσω του blog σας”.
- To 21% προτίμησε επικεφαλίδες που απευθύνονται απευθείας στον αναγνώστη: “Τρόποι που θα σε βοηθήσουν να κερδίσεις περισσότερα χρήματα μέσω του blogging”.
- To 17% έδειξε προτίμηση σε επικεφαλίδες που αφορούν το πώς θα πετύχουν κάτι όπως: “Πώς θα βγάλεις περισσότερα χρήματα μέσω του blogging;”.
- Το 15% προτιμάει ουδέτερες επικεφαλίδες. : “Τρόποι για να βγάλεις περισσότερα χρήματα μέσω του blogging”.
Και τέλος
- το 11% προτιμάει κάποιου είδους άμεση ερώτηση τύπου: “Θες να βγάλεις περισσότερα χρήματα μέσω του blogging;”.
2. Eνδιαφέρον
Το δεύτερο γράμμα του μοντέλου αφορά το ενδιαφέρον.
Πολλοί bloggers συνήθως χρησιμοποιούν την δευτερεύουσα επικεφαλίδα για να εξηγήσουν επιπλέον τι θα ακολουθήσει στο κείμενο.
Οι δευτερεύουσες επικεφαλίδες στη σελίδα παίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο στο πόσο πολύ θα κρατήσεις το ενδιαφέρον του αναγνώστη.
Έτσι είναι σα να δίνεις μια δεύτερη ευκαιρία στον αναγνώστη να συνεχίσει να διαβάζει εάν δεν “πείστηκε” απο την επικεφαλίδα.
3. Επιθυμία
Δε θα καταφέρεις να κάνεις τους αναγνώστες σου να μοιραστούν τα άρθρα σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αν λείπει η επιθυμία.
Και ο μόνος τρόπος να τη προκαλέσεις, είναι το να παραθέσεις ξεκάθαρα τα κύρια κομμάτια του blog σου.
Αυτό μπορεί να γίνει χρησιμοποιωντας bullet points.
Το να παραθέτεις λίστες με bullet points ευνοεί πολύ το άρθρο σου αφού προτιμάται από τις μηχανές αναζήτησης.
Αν όμως θες οι λίστες σου να είναι αποτελεσματικές, πρέπει να είναι σύντομες. Μη το παρακάνεις γεμίζοντας όλο το κείμενό σου με bullet points. Περιόρισε τις στα 3 με 7 κύρια σημεία.
Έρευνες έδειξαν πως τα σημεία που παρουσιάζονται σε ένα κείμενο με bullet points βοηθάει τους αναγνώστες να πάρουν ευκολότερα αποφάσεις και να κατανοήσουν καλύτερα τις επιλογές τους.
Οι αποφάσεις αυτές μπορεί να είναι από το να αγοράσουν σοκολάτες μέχρι του να ξεκινήσουν ένα online course. Οποιαδήποτε και αν είναι αυτή η επιλογή, τα bullet points δε πρέπει να ξεπερνάνε τα 7 στο σύνολο.
Άνθρωποι που συμμετείχαν στην έρευνα είπαν πως όσο λιγότερες οι επιλογές είχαν, τόσο ευκολότερη ήταν η τελική τους απόφαση. Επομένως less is more.
Ένα άλλο βασικό σημείο είναι το να σπάς τις πολύπλοκες προτάσεις σε μικρότερες χωρίζοντάς τις επίσης με bullet points.
Με αυτό το τρόπο είναι πολύ πιο έυκολο ο αναγνώστης να διαβάσει και να κατανοήσει αυτά τα σημεία.
Δές το παράδειμα από το άρθρο μας παρακάτω:
Δεν είναι ανάγκη να περιοριστείς στη χρήση bullet points για τη δημιουργία κάποιας λίστας στο blog σου.
Μπορείς κάλλιστα να χρησιμοποιήσεις και αριθμημένες λίστες που έχουν το ίδιο αποτέλεσμα. Δές το παράδειγμα απο το άρθρο μας για τη δημιουργία λογότυπου.
4. Τελική επιλογή – Call to Action
Με βάση τη Statistic Brain, ο ανθώπινος εγκέφαλος έχει τη δυνατότητα να διατηρεί αμέριστη τη προσοχή του σε κάτι 8 δευτερόλεπτα.
Δηλαδή ένα δευτερόλεπτο πιο λίγο από ένα χρυσόψαρο…
Μη σου κάνει εντύπωση όμως, είναι ο λόγος για τον οποίο μόνο το 4% των επισκέψεων παραμένουν σε μια σελίδα πάνω απο 10 δευτερόλεπτα.
Με βάση αυτά τα στοιχεία, τί πρέπει να κάνεις για το blog post σου;
Πρέπει να καλέσεις τους αναγνώστες σου να κάνουν κάτι. Αυτό είναι και το λεγόμενο call to action.
Πρέπει να είναι μια σύντομη, σαφής εντολή που ταυτόχρονα θα ανταμείβει τον αναγνώστη.
Όσο πιο ξεκάθαρη είναι, τόσο καλύτερα. Μη γεμίσεις τη σελίδα σου με έντονα χρώματα που θα μπερδέψουν τον αναγνώστη.
Αν τελικά καταφέρεις να κάνεις τον κατάλληλο άνθρωπο να κάνει κλικ στην επικεφαλίδα του blog post σου, τότε έχεις καταφέρει κάτι πολύ σημαντικό.
Τους έχεις δώσει τη δυνατότητα να μάθουν περισσότερα από όσα περίμεναν να δουν και αυτομάτως τους ανταμείβεις.
Το call to action δεν είναι απαραίτητα μια εντολή για να αγοράσουν κάτι. Μη πέσεις σε αυτή τη παγίδα μιας και μπορεί να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα.
Ένα call to action μπορεί να είναι να τους καλέσεις να παίξουν ένα παιχνίδι και να κερδίσουν ένα δώρο, ή να κατεβάσουν δωρεάν κάποιο οδηγό pdf.
Μπορείς ακόμα να τους καλέσεις να μοιραστούν το περιεχόμενό σου, ή να παραθέσουν τις ερωτήσεις και τις απορίες τους.
Αυτό αποτελεί έναν πολύ καλό τρόπο κλεισίματος ενός άρθρου ακόμα και ενός βίντεο.
Μπορείς να πάρεις μια ιδέα από το τρόπο κλεισίματος των βίντεο μας στο YouTube.
5. Xρήση inbound & outbound links.
Η χρήση links που οδηγούν στη σελίδα σου (inbound links) αλλά και σε άλλες σελίδες (outbound links) είναι η ραχοκοκαλιά του SEO γενικότερα αλλά και στα άθρα.
Είναι αυτό το οποίο υποστηρίζει όλες τις τακτικές βελτιστοποίησης και στρατηγικής.
Παρόλο που ο αλγόριθμος της Google αλλάζει συνεχώς, η χρήση inbound & outbound links καθορίζει σε ποσοστό 20.94% του εάν το blog βρεθεί σε καλή θέση ή όχι.
Όσο περισσότερη απήχηση έχεις σε άλλα σχετικά websites και blogs, τόσο περισσότερο δυναμώνει το domain authority σου.
Με την ίδια λογική όσο περισσότερα link οδηγούν στο δικό σου website, τόσο μεγαλύτερη η παραμονή του αναγνώστη σε αυτό. Με αυτό το τρόπο βοηθάς και τη Google να καταλάβει τη δομή του website σου.
Όταν τα κατάλληλα links χρησιμοποιηθούν στο περιεχόμενό σου, τόσο πιο μεγάλες οι πιθανότητες να εμφανιστείς στις πρώτες θέσεις της Google.
Επίλογος
Ίσως να δουλεύεις σκληρά ήδη προσπαθώντας να φανείς όσο πιο ψηλά στις πρώτες θέσεις της Google. Αν τα αποτελέσματα που λαμβάνεις δεν είναι τα ιδανικά, τότε πρέπει να σπαταλήσεις χρόνο προωθώντας τα blog posts σου.
Δοκίμασε τις τεχνικές που αναφέραμε, και διαμόρφωσε το marketing του περιεχομένου σου με βάση ένα πλάνο που στηρίζεται σε μετρήσιμα αποτελέσματα.
Δούλεψε με συνέπεια και θα δεις πως θα ανταμειφθείς.
Ένας από τους πιο διάσημους bloggers παγκοσμίως είπε:
Σπατάλησε το 20% του χρόνου σου στην αρθρογραφία και 80% στο marketing κατανοώντας ποιο είναι το κοινό που πρέπει να στοχεύσεις.
Συγκεντρώσου στο πώς θα βελτιώσεις τη στρατηγική σου χρησιμοποιώντας τους τρόπους που αναφέραμε και θα παρατηρήσεις πως τα οργανικά σου αποτελέσματα θα βελτιωθούν θεαματικά.