Κατασκευή e-shop – Ο Απόλυτος Οδηγός για το 2019

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ESHOP – Ο ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟ 2019

 

Το να παρακολουθείς τις τάσεις του e-commerce – ηλεκτρονικού εμπορίου δεν πρέπει να ναι απλά ένα χόμπι.

Πρέπει να είναι μια συνεχής ανάλυση αυτών των τάσεων και συνεχής αλλαγή τακτικών ώστε να μπορείς να βρίσκεσαι συνεχώς ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό.

Καθώς βρισκόμαστε στο 2019 που τα πράγματα αλλάζουν ραγδαία καθημερινά, ας δούμε τις βασικές τωρινές αλλά και μελλοντικές τάσεις.

Όπως καταλαβαίνεις η τάση προς το online εμπόριο είναι τεράστια ήδη και το περιθώριο περαιτέρω αύξησης ακόμα μεγαλύτερο.

1 Στους 4 που αγοράζουν online το έκαναν για πρώτη φορά το 2018 και μόνο το 1% των Ελληνικών επιχειρήσεων διαθέτουν διαδικτυκό κανάλι πώλησης.

1. Tα καταστήματα λιανικού εμπορίου ή θα πρέπει να εξελιχθούν ή θα συνεχίσουν να πεθαίνουν

Είναι γνωστό πως πολλά φυσικά καταστήματα κλείνουν ένα-ένα πολύ απλά διότι αγνοούν τον διαδικτυακό κόσμο και αποφασίζουν να μείνουν σε ίδιες ενέργειες αντί να εξελιχθούν με τους ρυθμούς που απαιτούνται.

Όταν ένας καταναλωτής αλληλεπιδρά με την επιχείρηση μόνο τη στιγμή της πληρωμής είναι επόμενο κάποιος άλλος να λάβει τα ηνία και να κάνει την ίδια και καλύτερη δουλειά από εσένα διαδικτυακά.

Εάν λοιπόν βρίσκεσαι στο κόσμο του λιανικού εμπορίου, αν δεν το έχεις κάνει ήδη, πρέπει άμεσα να λάβεις μέτρα για την εξέλιξη του μαγαζιού σου και να ανανεώσεις το χαρακτήρα του μέσα και έξω, αλλά και εκπαιδεύοντας εκ νέου το προσωπικό σου.

Αυτό φυσικά δεν αφορά μόνο τα καταστήματα λιανικού εμπορίου. H εξέλιξη δεν συγχωρεί και δεν περιμένει κανέναν.

Υπάρχουν πάρα πολλά παραδείγματα εταιριών κολλοσών που σε ελάχιστο χρονικό διάστημα μείναν πίσω σε σημείο να απειλούνται με πτώχευση (Blackberry, Kodak,  NOKIA, Polaroid, VHS, κ.α)

 

 2. Οι καταναλωτές είναι αυτοί που προκαλούν την ανάγκη για καινοτόμες ιδέες

Όταν ξέρεις τι πιστεύει για σένα ο καταναλωτής, οι καινοτομίες έρχονται πιο εύκολα. Δώσε βάση στο τι ζητάει και έχει ανάγκη πιο πολύ ο καταναλωτής.

Ζήτησε feedback και προσπάθησε να βρεις τρόπους να υλοποιήσεις τις ιδέες τους.

Πάντα ο γνώμονας για οτιδήποτε κάνουμε πρέπει να είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού μας. Να τους κάνουμε ακόμα πιο ενθουσιασμένους με τις υπηρεσίες μας και τα προϊόντα μας, να ικανοποιήσουμε πληρέστερα της ανάγκες τους.

Αν δεν γνωρίζεις τι είναι αυτό ήδη, στείλε ερωτηματολόγια που θα ρωτάς τι θα ήθελαν οι πελάτες να δούν απο εσένα ή τι πιθανόν λείπει απο το e-shop σου. (ακόμα και με μια online φορμα στο e-shop σου)

 

3. Τα Chatbots έχουν ήδη γίνει ένα με το ecommerce

Τα chatbots αλλάζουν προς το καλύτερο την εμπειρία του καταναλωτή αλλά και διευκολύνουν πολύ τους ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων όσον αφορά το customer support & την ταχύτητά του.

Αφαιρούν την πιθανή προστριβή που μπορεί να υπάρξει κατά τη διάρκεια μιας αγοράς του καταναλωτή, γλιτώνουν χρόνο απο όλους και εξυπηρετούν την ανάγκη τους να επικοινωνήσουν μέσω live chat.

Εάν λοιπόν δε το έχεις κάνει ήδη, τότε ίσως να ναι μια καλή στιγμή να επενδύσεις σε ένα chatbot builder ή μια εταιρία που θα σε βοηθήσει να το κατασκευάσεις  ώστε να αυξήσεις το engagement, τις πωλήσεις και για να βελτιώσεις το customer service σου.

 

4. Στροφή 180 μοίρες προς το D2C (direct to consumer– κατευθείαν στον καταναλωτή)

Ολοένα και περισσότερες εταιρίες στρέφονται προς αυτή τη κατεύθυνση καθώς τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας τακτικής είναι πολλά.

Ας δούμε μερικά από αυτά:

  • Έχεις τη δυνατότητα να αναπτύξεις πιο στενή σχέση με τους πελάτες σου
  • Έχεις τη δυνατότητα να προσαρμόζεσαι γρήγορα και να υιοθετείς νέα trends το συντομότερο δυνατό
  • Έχεις πλήρη έλεγχο των προϊόντων και της φήμης σου
  • Έχεις φυσικά πολύ μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους

Με τις online πωλήσεις να αποτελούν το 20% των συνολικών πωλήσεων μέχρι το 2022, δεν είναι περίεργο που όλο και πιο πολλά brands στρέφονται προς το D2C μοντέλο

 

 5. Ecommerce brands χτίζουν και τη φυσική τους παρουσία.

Αν βρίσκεσαι ήδη στο στάδιο εκείνο που έχεις ήδη στήσεις την ψηφιακή σου παρουσία σαν brand επιτυχημένα και επιθυμείς να πας στο επόμενο επίπεδο, μια πολύ καλή ιδέα θα ήταν να εξαπλωθείς και στο φυσικό κόσμο. Είτε με offline ενέργειες είτε με κανονική φυσική παρουσία.

Τα επόμενα χρόνια περιμένουμε να δούμε ολοένα και περισσότερα e-commerce brands να τεστάρουν τη παρουσία τους και με φυσικό τρόπο με πρωτοποριακούς τρόπους και πάντα συνυφασμένους με την φιλοσοφία τους.

Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι αυτό των Amazon Go που έχουν ήδη λανσαριστεί στην αγορά της Αμερικής (7 καταστήματα ήδη) και σκοπεύουν να αλλάξουν εντελώς τον τρόπο που ο κόσμος ψωνίζει καθημερινά (Χωρίς ταμεία και πληρωμές online).

Λογικά δεν είσαι στο επίπεδο της Amazin ακόμα, οπότε εφόσον βρίσκεσαι στο στάδιο ανάπτυξης μπορείς να σκεφθείς τα παρακάτω:

  • Στήνοντας παροδικά pop up καταστήματα σε διάφορες περιοχές (μίνι παροδικά καταστήματα για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα)
  • Παρευρίσκοντας σε σχετικές εκδηλώσεις και φεστιβάλ marketing ενδιαφέροντος
  • Στήνοντας μόνιμα καταστήματα σε περιοχές κλειδιά για σένα, γνωρίζοντας ήδη που βρίσκεται το κοινό σου.

 

‘’Τα καλύτερα  online brands θα αρχίσουν να εμφανίζονται και σαν φυσικά καταστήματα’’  Devesh Khanal (Founder, Growth Rock)

Tα πλεονεκτήματα του να δημιουργηθεί ένα φυσικό κατάστημα συμπεριλαμβάνουν τα εξής:

  • Σε βοηθάει να αλληλεπιδράσεις άμεσα με τους πελάτες σου
  • Παρέχεις καλύτερη εμπειρία στον καταναλωτή
  • Βοηθάει στην αύξηση του conversion σου (το ποστοστό δηλαδή μετατροπής σε αγορά απο το πλήθος κόσμου που έδειξε αρχικό ενδιαφέρον)
  • Χτίζεις γρηγορότερα το brand equity σου

Σκέψου εάν θα είχε νόημα να δραστηριοποιηθείς offline.

Για παράδειγμα, εάν τα προϊόντα σου πουλάνε πολύ καλά σε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή τότε ίσως να είχε νόημα να δημιουργήσεις ένα μόνιμο φυσικό κατάστημα εκεί.

Ανεξαρτήτως από το πως θα χτίσεις  τη φυσική σου παρουσία, το πιο σημαντικό είναι να κρατήσεις ένα χαρακτήρα μοναδικότητας.

Όπως αναφέραμε και νωρίτερα ο κύριος λόγος που καταστήματα κλείνουν, είναι επειδή δεν προσφέρουν στον καταναλωτή κάτι τόσο μοναδικό, που δεν μπορούν να το βρουν αλλού.

Το να προσφέρεις λοιπόν μοναδικότητα είναι αυτό που θα κάνει τη διαφορά.

 

6. Έξυπνα home assistants και voice recognition συστήματα αναδύονται δυναμικά στο χώρο του ecommerce

 

Σύμφωνα με έρευνα  από το eMarketer, το 2017, 35.6 εκατομμύρια Αμερικάνοι χρησιμοποίησαν κάποια συσκευή φωνητικής αναγνώρισης τουλάχιστον μια φορά το μήνα.

Η αύξηση από το 2016 ήταν σε ποσοστό 128.9% και δεν είναι δύσκολο να σκεφτούμε πως το 2019  θα είναι ακόμα πιο ραγδαία.

Το Amazon’s Echo, το Google Home, το Apple’s Homepod, είναι μερικά από τα συστήματα που σπρώχνουν την βιομηχανία μπροστά δημιουργώντας την ανάγκη στα  e-Commerce brands να υιοθετήσουν και αυτά νέες τεχνολογίες φωνητικής αναγνώρισης.

Το Alexa skill είναι ίσως ο πιο εύκολος τρόπος για να κάνεις το πρώτο βήμα προς αυτή τη κατεύθυνση. Απαραίτητο είναι το να κάνεις optimize τη σελίδα σου ώστε να υποστηρίζει σωστά μια λειτουργία φωνητικής αναγνώρισης. Θυμηθείτε τι αναφέραμε εδώ σχετικά με το θέμα της βελτιστοποίησης για την φωνητική αναγνώριση

 

 7. Η μηχανική μάθηση (Machine Learning) και η τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Intelligence) θα βελτιστοποιήσουν τη διαδικασία πωλήσεων

Η τεχνητή νοημοσύνη θα συνεχίζει να ελαχιστοποιεί τα προβλήματα κατά τη διάρκεια της καταναλωτικής διαδικασίας το 2019.

Πλατφόρμες χτισμένες πάνω στη τεχνητή νοημοσύνη βοηθούν προσφέροντας πιο στοχευμένη και εξειδικευμένη εμπειρία στους καταναλωτές.

Αν και βρισκόμαστε στα πολύ αρχικά στάδια του ηλεκτρονικού εμπορίου βασισμένου πάνω στην τεχνητή νοημοσύνη, αυτό δε σημαίνει πως δεν είναι καλό να συνηθίζουμε στην ιδέα.

Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις υιοθετούν την τεχνητή νοημοσύνη αναγνωρίζοντας τα πλεονεκτήματα που προσφέρει.

 

8. Πλατφόρμες ανάλυσης δεδομένων

Καθώς καινούρια κανάλια εμφανίζονται συνεχώς, είναι απαραίτητη η ύπαρξη πλατφορμών ανάλυσης δεδομένων ώστε να σε βοηθήσουν να βελτιώσεις τη στρατηγική σου.

Εάν χρησιμοποιείς μόνο Google Analytics, ίσως να άξιζε να δεις περισσότερα στοιχεία από πολλαπλά κανάλια ώστε να έχεις πιο ολοκληρωμένη εικόνα του τι θα πρέπει να συνεχίσεις να κάνεις ή το τι πρέπει να αλλάξεις.

 

9. Τί συμβαίνει με την Amazon;

Αυτή είναι θα λέγαμε η γκρι περιοχή του e-commerce κόσμου αφού μας αφήνει με περισσότερα ερωτήματα από ότι απαντήσεις.

Διερωτόμαστε συχνά:

  • Με τι ρυθμούς μεγαλώνει η Amazon;
  • Τί μπορούν να κάνουν μικρομεσαίες εταιρίες eCommerce ώστε να μην ανταγωνιστούν την Amazon αλλά να ευδοκιμήσει με το δικό της τρόπο;
  • Πώς μπορούν να ‘’εκμεταλευτούν’’ την ύπαρξή της ώστε να επωφεληθούν από αυτή;

Ένα είναι σίγουρο. Η Amazon δε πρόκειται να πάει πουθενά  στο άμεσο μέλλον οπότε καλό θα ήταν να επικεντρωθείς στο τi εσύ μπορείς να κάνεις εκμεταλλευόμενος τα τελευταία trends με το καλύτερο δυνατό τρόπο.

 

10. Ο ‘’θάνατος’’ του μεσάζοντα 

Καθώς τα brands βρίσκουν τρόπους να φτάνουν στο τελικό καταναλωτή κατευθείαν, οι μεσάζοντες αρχίζουν και αισθάνονται αυτή τη πίεση.

Η αλυσίδα της προμήθειας θα πάψει να υπάρχει όπως τη ξέραμε καθώς οι παραγωγοί βρίσκουν τρόπους να αλληλεπιδρούν κατευθείαν με τον καταναλωτή και να βελτιώνουν τις σχέσεις τους με αυτούς.

Εάν είσαι μεσάζοντας ίσως να ήταν μια καλή ιδέα να μεταπηδούσες στο κόσμο των πωλήσεων και του marketing μιας και ο κόσμος ξεκάθαρα στρέφεται κατευθείαν στην αγορά.

 

11. Οι πληρωμές μέσω κινητού συνεχίζουν να αυξάνονται

Όπως οτιδήποτε άλλο, έτσι και οι πληρωμές online τείνουν προς το κινητό πολύ περισσότερο. Αν παλιότερα το να κάνουμε optimize μια διαδικασία ή ενα website σε περιβάλλον κινητού ήταν απλά μια λεπτομέρεια, πλέον είναι η αφετηρία κάθε ενέργειας.

Οι εταιρίες πληρωμών ομογενοποιούν και απλοποιούν την διαδικασία πληρωμής μέσω κινητού τηλεφώνου. Επίσης τις καθιστούν πιο γρήγορες, ασφαλείς και απλοϊκές.

Εάν η ιστοσελίδα σου δεν υποστηρίζει ακόμα πληρωμές μέσω κινητού τότε ξέρεις τι πρέπει να κάνεις.

Αφιέρωσε χρόνο στο να ερευνήσεις πώς θα συμπεριλάβεις online payments στο website σου ώστε οι επισκέπτες να κάνουν αγορά εύκολα, γρήγορα και πάνω απο όλα με ασφαλή τρόπο.

 

12. Συνδρομητικά κουτιά

 

Η αγορά συνδρομητικών κουτιών έχει εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια. Το 2019 μπορούμε να αναμένουμε ακόμα μεγαλύτερη αύξηση.

Πρόκειται για έναν εξαιρετικό τρόπο να δημιουργούμε το βασικότερο για οποιαδήποτε επιχείρηση. Το επαναλαμβανόμενο έσοδο, ειδικά για τύπο επιχειρήσεων που τα προϊόντα τους έχουν μεγαλύτερη συχνότητα επαναγοράς.

Εάν αυτό το trend έχει νόημα για τα προϊόντα ή υπηρεσίες της επιχείρησής σου, τότε πρέπει να εξερευνήσεις την ευκαιρία αυτή σαν ένα επιπλέον add-on πέρα από τον υπάρχων κατάλογο των προιόντων σου.

 

13. Brands ενώνουν τις δυνάμεις τους δημιουργώντας ένα ευρύτερο marketplace

Ένας τρόπος να υψώσεις το ανάστημά σου απέναντι σε μεγάλες e-commerce πλατφόρμες που ανταγωνίζεσαι, είναι το ενδεχόμενο να συνεργαστείς με άλλα παρόμοια brands ώστε να αλληλοσυμπληρώσετε τις ανάγκες σας και να αυξήσετε την απήχησή σας.

Εάν δε προβλέπεται τέτοιο ενδεχόμενο με την δική σας επιχείρηση ίσως να γινόσασταν εσείς ο υποκινητής.

Ότι και να αποφασίσετε, κινηθείτε προσεκτικά, καθώς και πάλι έχετε να δουλέψετε με εν δυνάμει ανταγωνιστές.

 

14. Ιnfluencer marketing

Έχουμε αναφερθεί εκτενώς στο θέμα των influencers και το πώς θα μπορούσε να βοηθήσει στην ανάπτυξη του e-shop σας.

Μάθετε περισσότερα απο το παρακάτω βίντεο.

 

Το 70% των millennials έχουν επηρεαστεί από κάποια σύσταση προϊόντος από κάποιον που ακολουθούν στα social media και έχουν παρόμοια ενδιαφέροντα.

 

15. Εξατομίκευση – Personalization

Μια άλλη τακτική marketing η οποία εμφανίζεται στα πιο γνωστά website παγκοσμίως είναι η χρήση του personalization και δεν είναι τίποτα άλλο από το να σου προτείνει το site παρόμοια προϊόντα που ίσως να σου άρεσαν με βάση μια συγκεκριμένη αναζήτηση.

Όσο πιο εξατομικευμένο είναι το περιεχόμενο ενός website τόσο μεγαλύτερες οι πιθανότητες για καλύτερο conversion.

Brands τα οποία το έχουν υιοθετήσει ήδη σωστά είναι αυτά τα οποία θα κερδίσουν τους ανταγωνιστές τους.

 

16. Εταιρίες γίνονται όλο και πιο δημιουργικές μέσω του Instagram και Snapchat Collection Ads

Δεν χρειάζεται μαγική σφαίρα για να προβλέψουμε ότι eCommerce brands θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το Instagram και τα Instagram stories για να κάνουν engage τον καταναλωτή με τα προϊόντα τους.

Ήδη το συγκεκριμένο social media είναι αυτή τη στιγμή νο1 στο engagement των χρηστών του και ίσως το νο1 driver αγορών στο διαδίκτυο.

Ας δούμε τα νούμερα:

  • 80% των χρηστών του Instagram ακολουθούν τουλάχιστον μία επιχείρηση/brand
  • 60% των χρηστών χρησιμοποιούν την ίδια πλατφόρμα για να ανακαλύψουν νέα προϊόντα
  • Από αυτό το 60%, το 70% αλληλεπιδρούν περεταίρω με το προϊόν που έψαξαν και βρήκαν

Περιμένουμε να δούμε εταιρίες eCommerce να γίνονται όλο και πιο δημιουργικές και να πειραματίζονται όλο και περισσότερο με τις διαφορετικές λειτουργίες που προσφέρει το Instagram.

Πιο συγκεκριμένα αναμένουμε αύξηση σε δημοσιεύσεις αγοραστικού χαρακτήρα και stickers που έχουν δημιουργήσει αγαπημένα brands.

Καθώς λοιπόν το Instagram εξελίσσεται, θα πρέπει να προσαρμόσεις την προσέγγισή σου χρησιμοποιώντας το προς όφελος του brand σου.

Αυτό σημαίνει πως πρέπει να πειραματιστείς με τα νέα features, να δίνεις τη κατάλληλη προσοχή σε νέα trends και συμπεριφορές καταναλωτών και πάνω από όλα να μένεις engaged με τους καταναλωτές με αυθεντικό τρόπο.

Με τον ίδιο τρόπο το Snapchat υιοθέτησε παρόμοια τακτική με τα Stories tου Instagram.

Λάνσαρε τα Collection ads που είναι μικρά videos που brands εμφανίζουν τα προϊόντα τους στη κάτω μεριά της οθόνης.

Οι χρήστες μπορούν απλά να κάνουν »tap» πάνω στο προϊόν και να κάνουν απευθείας αγορά.

 

Aς δούμε μερικά από τα πιο χρήσιμα εργαλεία για τη κατασκευή ενός e-Shop.

1. Magento

https://magento.com/

Είναι ίσως από τις πιο γνωστές πλατφόρμες κατασκευής e-shop και σου δίνει την δυνατότητα να δημιουργήσεις μοναδικά design ανάλογα με τις ανάγκες σου.

Είναι ασφαλές και σε συνδυασμό με την υποστήριξη από developers ζωντανεύουν αυτό που  έχεις στο μυαλό σου.

 

2. WordPress

https://wordpress.org/themes/e-shop/

Εξίσου ευέλικτο  με πληθώρα από templates που υποστηρίζουν ότι μορφή e-shop έχεις φανταστεί. Υποστηρίζει όλων των ειδών e-shop, απο μόδα, αθλητισμό, fitness, τεχνολογία, έπιπλα, αξεσουάρ κτλ.

Eίναι πλήρως customizable και έχεις την ευκαιρία να αλλάξεις όλα τα χαρακτηριστικά ενός template ανάλογα με τις ανάγκες σου.

Μπορείς να αλλάξεις τις εικόνες, τα χρώματα, το homepage slider, το style του homepage, sidebar και γενικώς να αλλάξεις εντελώς το χαρακτήρα του e-shop έχοντας τη βάση του template.

 

3. Opencart

https://www.opencart.com/

Είναι open-source και δωρεάν, σου παρέχει in-built SEO, εύκολη δυνατότητα διαχείρισης πελατών, πληρωμών, παραγγελιών, κανονισμών φορολογίας, κωδικούς κουπονιών και άλλα.

Οι επιλογές σε θέματα και εργαλεία είναι απεριόριστες και επίσης σου παρέχεται τεχνική υποστήριξη για τυχόν βοήθεια κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του e-shop σας.

 

4. Shopify

https://www.shopify.com/

Με παρόμοια χαρακτηριστικά, εργαλεία και επιλογή θεμάτων αποτελεί μια από τις πιο διαδεδομένες πλατφόρμες δημιουργίας e-shop.

Σου δίνει τη δυνατότητα να ξεκινήσεις την επιχείρησή σου με απλά βήματα και μπορείς να προωθήσεις τα προϊόντα σου παντού και σε οποιονδήποτε, online.

Eπίσης έχει inbuilt εργαλεία που σου δίνουν τη δυνατότητα ανάλυσης δεδομένων από καμπάνιες σου στο Facebook και στη Google και παρέχει ευκολία διαχείρισης παραγγελιών, αποστολής και πληρωμών από ένα μόνο dashboard.

Πώς θα εκμεταλλευτείς όλα αυτά τα trends του 2019; Επίλεξε προσεκτικά τη στρατηγική που ταιριάζει στις ανάγκες της δικής σου επιχείρησης.

Υιοθέτησε επιλεκτικά νέες τάσεις που θα κουμπώσουν με το χαρακτήρα της επιχείρησής σου και θα σε βοηθήσουν να αποκτήσεις μεγαλύτερο conversion και φυσικά απήχηση προς το κοινό σου.

Έφτιαξες το e-shop σου; Πολύ ωραία! Tώρα τι γίνεται?

Στο παρακάτω video θα μάθεις 7 τρόπους με τους οποίους μπορείς να αυξήσεις τις πιθανότητες επιτυχίας του ηλεκτρονικού σου καταστήματος.

Ευχόμαστε καλή επιτυχία και είμαστε πάντα εδώ να βοηθήσουμε σε οτιδήποτε χρειάζεστε τόσο για να κάνετε το όνειρό σας πραγματικότητα είτε για να το εξελίξετε!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *