Περιγραφές των δημοσιεύσεών σου στo Facebook – 6 Συμβουλές
Ήρθε η ώρα λοιπόν και πάλι, να ανεβάσεις στη σελίδα σου στο Facebook κάτι! Μία δημοσίευση. Έχεις και αυτόν τον ενοχλητικό τύπο στην Simply Digital που σου λέει στα βίντεο: ‘’Να δημοσιεύεις με σταθερή συχνότητα και συνέπεια’’ και λές εντάξει κάτι πρέπει να κάνω.
Βρήκες λοιπόν ή έβγαλες μια ωραία φωτογραφία, έφτιαξες κάποιο γραφιστικό ή ένα βίντεο και ήρθε η ώρα να το ανεβάσεις. Τι γράφεις αλήθεια μαζί με αυτό?
Το μάρκετινγκ και η διαφήμιση έχει αλλάξει πάρα πολύ την τελευταία δεκαετία. O τρόπος που τα brands αλληλεπιδρούν με το κοινό, έχει αλλάξει πολύ και αλλάζει συνεχώς για 3 λόγους;
- Διαφορετικά μέσα διαθέσιμα για προβολή σε σχέση με 10 χρόνια πριν (Online Media vs Traditional media)
- Διαφορετική συμπεριφορά και προσδοκίες του κοινού απο τα νέα αυτά μέσα.
- Πολύς περισσότερος θόρυβος για τον καθένα μας όσον αφορά τις διαφημίσεις που βλέπουμε καθημερινά
Αυτό που πάντα μένει σταθερό ωστόσο είναι ο παράγοντας που έχει την μεγαλύτερη αξία.
H διαφήμιση και πολύ περισσότερο σήμερα, ήταν ανέκαθεν ένας αγώνας δρόμου με έπαθλο την προσοχή του κόσμου. Την διεκδίκηση της ευκαιρίας να επικοινωνήσουμε αυτά που θέλουμε στο κοινό που μας ενδιαφέρει.
Αυτή η προσοχή σήμερα βρίσκεται αναμφισβήτητα στο Facebook σαν συνολικό ποσοστό, σίγουρα όμως οι νέες ηλικίες βρίσκονται ολοένα και περισσότερο χρόνο στο Instagram. Στο τέλος της ημέρες όμως οι περισσότερες αρχές ισχύουν και για τα 2 μέσα.
Πάμε να δούμε λοιπόν 5 πράγματα που χρειάζεται να κάνεις για να διεκδικήσεις ένα μεγαλύτερο ποσοστό προσοχής του κόσμου, όταν δημοσιεύεις κάτι στα social media.
- To κείμενο που χρησιμοποιείς είναι βασικό αλλά χωρίς την ανάλογη επιλογή εικόνας, δεν έχει ιδιάιτερη σημασία. Η εικόνα ή το βίντεο που θα επιλέξεις για την δημοσίευση ή διαφήμισή σου είναι το στοιχείο που θα κάνει κάποιον να σταματήσει σε αυτήν (το λεγόμενο stopping power) ή θα την προσπεράσει. Αυτό που πρέπε να καταλάβουμε είναι πάνω απο όλα η διάθεση του κόσμου που βρίσκεται στο Facebook είναι πάνω απ’όλα να συνδεθεί με τους φίλους του, με τους γνωστούς του, είναι ένα αρκετά προσωπικό περιβάλλον, γεγονός που ακόμα και ο αλγόριθμος του Facebook το εκδηλώνει με αυτά που εμφανίζει σαν προτεραιότητα σε εμάς. Επομένως δώσε έμφαση σε αυτό, επέλεξε φωτογραφίες και υλικό που έχει αυτή τη δύναμη. Να τραβήξει το βλέμμα, και φυσικά όχι για τους λάθος λόγους. Ή πόσο μάλλον ξεγελώντας το κοινό.
- Σκέψου στη λογική των 5 λέξεων. Σε ελάχιστα δευτερόλεπτα πρέπει να πούμε σε αυτόν που θα σταματήσει απο την εικόνας μας, γιατί δικαιούμαστε την προσοχή του. Τι προσφέρουμε. Τι τον μαθαίνουμε, τι όφελος έχει απο κάποια ενέργεια που τον καλούμε να κάνει. Για όλη αυτή τη διαδικασία δεν θα ξοδεύσει σε πρώτο χρόνο πάνω απο 3-4 δευτερόλεπτα και γι’αυτό η πρώτη πρόταση είναι ίσως και η σημαντικότερη. Απομόνωσέ την απο το υπόλοιπο κείμενο, Χρησιμοποίησε εικονίδια που θα την κάνουν να φαίνεται περισσότερο, και χρησιμοποίησε μια δήλωση που είναι περιεκτική και δεν ξεπερνάει τις 4-5 λέξεις.
- Σταμάτα να ξεκινάς την πρόταση της δημοσίευσή σου μιλώντας για εσένα. Κανείς δεν νοιάζεται. Σόρρυ. Είναι η αλήθεια. Σκέψου τον εαυτό σου καθώς σκρολάρεις στο feed σου και μια εταιρία να πετάγεται και να σου λέει είμαστε αυτό, είμαστε το άλλο. Σε νοιάζει? Προφανώς οχι. Αυτό που σε νοιάζει όμως είναι αν κάποιος σε διασκεδάσει, σου προσφέρει γνώση για κάτι που δεν ήξερες, σου προσφέρει λύση για ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζεις και κάποιος που ήδη εμπιστεύεσαι σου προτείνει κάτι για το οποίο έχεις εκδηλώσει προηγουμένως ενδιαφέρον.
- Ξεκίνα με ερώτηση προκειμένου να στοχεύσεις αυτούς ακριβώς που σε ενδιαφέρει. Για παράδειγμα στην περίπτωση αυτού του βίντεο απευθύνομαι σε κόσμο ο οποίος επιχειρεί. Θα μπορούσα για να απευθυνθώ άμεσα σε αυτόν, να ξεκινήσω το κείμενο μου με την ερώτηση: Έχεις επιχείρηση και θέλεις να γράφεις αποδοτικότερα posts στο Facebook? Με τον τρόπο αυτό αποκλείω κόσμο που ενδεχομένως να μην ενδιαφέρεται για την συγκεκριμένη δημοσίευση και κερδίζω το ενδιαφέρον αυτών που είναι πιο πιθανό να αλληλεπιδράσουν μαζί με αυτήν.
- Xρησιμοποίησε ανεπίσημη γλώσσα. Το περιβάλλον του Facebook όπως είπαμε και πριν, είναι το μέρος στο οποίο η πλειοψηφία του κόσμου αλληλεπιδρά και βλέπει μηνύματα και δημοσιεύσεις φίλων, που είναι γραμμένες σε φιλικό τόνο και γενικότερα δεν χρησιμοποιείται επίσημος, σκληρός λόγος. Προσπάθησε επομένως να ακολουθήσεις αυτό το μοτίβο και λογική. Πειραματίσου σε διαφορετικές προσεγγίσεις και προσπάθησε να δεις σε ποιό από αυτά ο κόσμος αντιδρά καλύτερα.
- Χρησιμοποίησε call to actions. Το κοινό αφού σε προσέξει χρειάζεται να oδηγηθεί απο σένα για το τι θέλεις να κάνει. Δώστου μια ξεκάθαρη οδηγία. Κάντε κλικ και μάθετε περισσότερα, διαβάστε το άθρο, αγοράστε τώρα, πείτε μας τη γνώμη σας.
Απευθύνεστε σε αυτούς, μην υποθέσετε οτι καταλαβαίνουν τι περιμένετε να κάνουν. Βοηθείστε τους!
Πρέπει πάντα να έχεις τη λογική ότι ένα 10% του διαφημιστικού σου budget και δημοσιεύσεων πρέπει να είναι στην λογική πειραματισμού. Με στόχο να δοκιμάζεις πράγματα και να βγάζεις συμπεράσματα.
Κανείς δεν έχει τη συνταγή επιτυχίας για κάθε τύπο επιχείρησης και το κοινό αντιδρά πολύ διαφορετικά ανα περίπτωση πολλές φορές. Δοκίμασε πράγματα, έχε υπομονή και μην τα παρατάς επειδή αυτό που θέλεις δεν έρχεται άμεσα. Πίστεψε με, Ποτέ δεν έρχεται.