10 ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ OI ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΣΑΣ ΜΕΣΩ FACEBOOK

Η διαφήμιση μέσω Facebook (Facebook Ads) μπορεί να γίνει εντυπωσιακά αποτελεσματική αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι μαγική.

Πολλοί διαφημιζόμενοι θέτουν για κάποιο λόγο εντελώς μη ρεαλιστικές προσδοκίες, θεωρώντας οτι οι διαφημίσεις μέσω Facebook δουλεύουν πάντα, είναι πάμφθηνες και το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να πατήσεις το κουμπί promote. Από εκεί και πέρα αν δεν έρθουν νέοι πελάτες τις πρώτες μέρες τις σταματούν γιατί θεωρούν οτι απλά δεν δουλεύουν.

Η αλήθεια ωστόσο είναι πολύ διαφορετική. Ενω το Facebook σήμερα παρέχει όλα αυτά τα εργαλεία που χρειάζονται για να πετύχουμε τους στόχους μας, υπάρχουν αρκετοί διαφορετικοί λόγοι που οι διαφημίσεις μέσω Facebook μπορεί να μην αποδώσουν.

Αρχικά υπάρχουν 3 κρίσιμα θέματα που οι διαφημίσεις του Facebook όσο καλά σχεδιασμένες και αν είναι, δεν μπορούν να υπερνικήσουν.

  • Το προϊόν ή υπηρεσία σας δεν είναι όσο καλή νομίζετε: Αν το concept που έχετε δημιουργήσει γύρω απο το προϊόν ή ακόμα και το προϊόν το ίδιο δεν καταφέρνει να πείσει το κοινό σας για όσα υπόσχεται, σίγουρα οι διαφημίσεις μέσω Facebook δεν θα σώσουν την κατάσταση. Ειδικά αν ο πρωταρχικός στόχος της καμπάνιας σας είναι η πώληση.
  • Το branding σας δεν είναι ιδανικό. Αυτό συμβαίνει όταν το λογότυπο, το προϊοντικό σας στίγμα, τα εικαστικά που συνοδεύουν την μάρκα σας δεν συνάδουν με την ποιότητα του. Μπορεί το προϊόν σας να είναι εξαιρετικό αλλά το συνολικό branding να αδυνατεί να επικοινωνήσει αυτό το μήνυμα.
  • To website σας είναι μέτρια σχεδιασμένο ή μη λειτουργικό. Όπως και στην περίπτωση του branding, μπορεί να έχετε ένα πολύ καλό προϊόν αλλά η κακή σχεδίαση της ιστοσελίδας σας να μην βοηθάει το κοινό σας να πλοηγηθεί με ευκολία, να βρεί άμεσα αυτό που θέλει, αλλά και να εμπνεύσει εμπιστοσύνη και ασφάλεια. Και σε αυτήν την περίπωση, η διαφήμιση μέσω Facebook θα αποτύχει να μας φέρει θετικά αποτελέσματα. Μια φτωχά σχεδιασμένη ιστοσελίδα μπορεί επίσης να μην είναι καθόλου φιλική σε περιβάλλον κινητού (mobile responsiveness), να καθυστερεί πολύ να φορτώσει συγκεκριμένες σελίδες ή να είναι εξαιρετικά περίπλοκη όσον αφορά την πλοήγηση του χρήστη.

Και οι 3 παραπάνω λόγοι είναι εξαιρετικά κρίσιμοι και η επίλυση τους αναμφισβήτητα θα πρέπει να είναι η αφετηρία οποιασδήποτε επιπλέον ενέργειας μας.

Αν τώρα όλα τα παραπάνω έχουν λυθεί τότε θα πρέπει να επικεντρωθούμε στα 10 παρακάτω συχνά λάθη που σαν διαφημιζόμενοι μπορεί να πραγματοποιήσουμε στις διαφημίσεις μας μέσω Facebook.

  1. Απευθυνόμαστε σε λάθος κοινό. Αυτό είναι ίσως και το πιο συνηθισμένο λάθος. Ο περισσότερος κόσμος επικεντρώνεται στη στόχευση διαφημίσεων μόνο βάσει interests. Αυτό σημαίνει οτι αγνοούν τα δημογραφικά, τα συμπεριφορικά κριτήρια, τη στόχευση βάσει διασυνδέσεων (connections) αλλά και τις επιλογές remarketing. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η στόχευση να είναι αδύναμη.
  2. Απευθυνόμαστε στο σωστό κοινό με μόνο στόχο την πώληση. Μπορεί για παράδειγμα να θέλουμε να δημιουργήσουμε μια email λίστα και να είναι αρχίσουμε να χτίζουμε μια σχέση μαζί τους μέσω newsletters, αλλα την ίδια στιγμή να επικοινωνούμε μηνύματα μόνο για αγορά του προίόντος μας. Αυτό είναι δυνατόν να τους αποξενώσει.
  3. Απευθυνόμαστε στο σωστό κοινό με το λάθος μήνυμα. Μπορεί για παράδειγμα να γινόμαστε αρκετά πιεστικοί επικοινωνιακά όταν το κοινό μας δεν αγοράζει άμεσα ή να μην αποδίδουμε απλά και κατανοητά τα αναγκαία μηνύματα.
  4. Το διαφημιστικό budget μπορεί να είναι πολύ μικρό ή και πολύ μεγάλο. Μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις το κοινό μας να είναι πολύ μικρό και να μην έχει νόημα να επενδύσουμε τόσα πολλά χρήματα.  Επίσης θα ήταν λάθος να ξεκινήσουμε να επενδύουμε μεγάλα ποσά μέχρι να μάθουμε τι δουλεύει καλύτερα στο κοινό μας. Η περίοδος πειραματισμών και παραλαγών είναι απόλυτα σημαντική πριν αποφασίσουμε να κάνουμε κάτι σε μεγαλύτερη κλίμακα.
  5. Τα bids που κάνουμε για το κόστος της διαφήμισης είναι είτε πολύ μικρό είτε πολύ μεγάλο. Απο μόνο του το Facebook αυτόματα προτείνει το βέλτιστο ποσό βάσει περιοχής και ανταγωνσμού ώστε να απευθυνθεί κάποιος σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό. Πολλές φορές ωστόσο οι διαφημιζόμενοι αρέσκονται στο να αλλάζουν τα ποσά αυτά. Αυτό δεν σημαίνει οτι αν θέσουμε το δικό μας ποσό δεν θα πετύχουμε, αλλά είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε τι κάνουμε. Ένα πολύ μικρό bid πολύ συχνά οδηγεί σε περιορισμένη ακτίνα προβολής και σε όχι ιδανικά στοχευμένο κοινο. Απο την άλλη όταν αυξάνουμε το bid μπορεί να ξοδεύσουμε τελικά περισσότερα χρήματα απο όσα χρειάζονται.
  6. Βελτιστοποιούμε τις καμπάνιες μας στις λάθος ενέργειες. Αυτό φυσικά προϋποθέτει να έχουμε ενεργοποιήσει σωστά το pixel του website μας ώστε να μετράμε τα conversions (επιτυχημένες ενέργειες χρηστών). Αν για παράδειγμα, επιθυμούμε αγορές πρέπει να βελτιστοποιήσουμε την καμπάνια μας ώστε να μετράει τις πετυχημένες αγορές μέσω μέσω της διαφήμισης μας. Το ίδιο αν θέλουμε traffic ή απλά engagement με το κοινό μας.
  7. Χρησιμοποιούμε λάθος τύπου διαφήμιση για τους στόχους μας. Πολλές φορές ακούμε: Μα το βίντεο μου είναι τέλειο, γιατί δεν έχω τα conversions που θέλω? Αυτό συμβαίνει γιατί βάσει στατιστικών ένα βίντεο χρησιμοποιείται κυρίως όταν θέλουμε να χτίσουμε awareness είτε για να κερδίσουμε video vriews, ένα link είναι πιο αποτελεσματικό όταν θέλουμε να δημιουργήσουμε traffic ή conversions και μια εικόνα όταν πρωταρχικός στόχος είναι το engagement. Φυσικά αυτό δεν είναι κάτι που δεν μπορεί να αλλάξει ανα περίπτωση αλλά αποτελέι εναν γενικό κανόνα.
  8. Δεν τεστάρουμε και δεν πειραματιζόμαστε αρκετά. Μπορεί να τρέξαμε μια καμπάνια, η ένα συνδυασμό διαφημίσεων και να μην ήρθαν τα αποτελέσματα που θέλαμε. Σε καμία περίπτωση δεν εγκαταλείπουμε την προσπάθεια, αλλά αλλάζουμε παραμέτρους, διαφοροποιούμε την επικοινωνία, τα εικαστικά, τον τύπο διαφήμισης μέχρι να φτάσουμε στο στόχο μας.
  9. Δεν μετράμε αποτελέσματα μέσω Facebook pixel. Χωρίς τη χρήση του Facebook pixel (το οποίο τοποθετείται στον κώδικα της ιστοσελίδας μας) δεν μπορούμε στην ουσία να μετρήσουμε τίποτα. Δεν γνωρίζουμε πόσα conversions οι διαφημίσεις μας κατάφεραν και δεν μπορούμε να παραμετροποιήσουμε και να βελτιστοποιήσουμε την καμπάνια μας.
  10. Μετράμε αποτελέσματα αλλα διαβάζουμε τις λάθος μετρήσεις. Πολλοί άνθρωποι μόλις αρχίζουν και εξοικειώνονται με τις διαφημίσεις μέσω Facebook συχνά μαθαίνουν να κρίνουν την αποτελεσματικότητα τους βάσει CPM (κόστος για 1000 εμφανίσεις της διαφήμισης μας), CTR (τι ποσοστό των ανθρώπων που είδαν την διαφήμιση μας έκαναν κλικ πάνω της) και CPC (κόστος του κάθε κλικ). Ωστόσο ουσιαστικά τίποτα απο όλα αυτά δεν είναι το σημαντικότερο από το άλλο. Κάθε φορά, ο στόχος μπορεί να είναι διαφορετικός. Όταν για παράδειγμα επιδιώκουμε να ενημερώσουμε για μια νέα υπηρεσία και ο στόχος η απλή γνωστοποίηση, μπορεί να μη μας ενδιαφέρει ούτε το CTR ούτε το CPC, αλλά απλά το πόσοι άνθρωποι θα δούν την διαφήμισή μας (reach). Εάν όμως στοχεύουμε αποκλεστικά στην πώληση, τότε είναι πολύ σημαντικό να συγκρίνουμε το CPA (πόσο μας κοστίζει κάθε conversion) με το CPC (πόσο μας κοστίζει να έρθει ένας επισκέπτης στη σελίδα μας).