REMARKETING – Ο ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ

Οδηγός Remarketing για αρχάριους!

Σίγουρα έχεις παρατηρήσει πως τακτικά κάποιες διαφημίσεις σε ακολουθούν παντού όπου και αν περιηγηθείς στο διαδίκτυο.

Μπορεί να έχουν τη μορφή banners ή pop up διαφημίσεων που είδες κάπου, κάπως κάποτε, χωρίς απαραίτητα να κάνεις κάποια αγορά.

Όλα αυτά τα περίεργα που συμβαίνουν, δέν είναι τίποτα άλλο παρά απο τακτικές remarketing.

 

Δεν χρειάζεται να ανησυχείς πως κάποιος σε παρακολουθεί και καταγράφει όλες σου τις κινήσεις στο διαδίκτυο…Αν και εδώ που τα λέμε περί αυτού πρόκειται 😛

Έψαξες να βρεις το επόμενο αγαπημένο σου ζευγάρι αθλητικά παπούτσια; Διάβασες για τις ειδήσεις; Έψαξες να μάθεις για το καιρό στο Βερολίνο που πρόκειται να επισκεφτείς σε λίγο καιρό;

Τα banners θα είναι όπου και να πας… Και μάντεψε Θα αφορούν στον καιρό στο Bερολίνο, το website με τα παπούτσια που έψαχνες πριν λίγες μέρες και φυσικά ειδήσεις!!

Μην ανησυχείς δεν είναι εξωγήινη τεχνολογία ή κατάσκοποι που παρακολουθούν τις ενέργειες σου στον υπολογιστή σου ή στο κινητό σου.

Είναι πάγια τακτική εκατομμυριών επιχειρήσεων σε όλον τον πλανήτη και μάντεψε. Δουλεύει…

 

Tί είναι όμως το Retargeting;

Εάν κάποιος επισκεφτεί τη σελίδα σου και φύγει χωρίς να αγοράσει τίποτα ουσιαστικά πρόκεται για χαμένο χρήμα κατά μια έννοια.

Ακόμα και αν έχει κίνηση το blog σου, χάνεις χρόνο και πόρους προσπαθώντας να φέρεις δωρεάν κίνηση αν δεν αξιοποιείς με κάποιον τρόπο αυτούς τους επισκέπτες.

Ο πιο κατάλληλος τρόπος για να έχεις υψηλότερο ROI (return of investment) είναι το remarketing/ retargeting.

Όταν κάποιος λοιπόν επισκέπτεται το website σου χωρίς να κάνει εγγραφή στο newsletter σου ή κάποια άλλη ενέργεια (sign up, call, κτλ), τότε το πιο πιθανό είναι να μη ξαναγυρίσει.

Σκέψου το εξής:

Εάν 1000 άτομα φεύγουν από τον ιστότοπό σου κάθε μήνα χωρίς να αλληλοεπιδράσουν με αυτό, τότε χάνεις περίπου 1000ευρώ άν πληρώνεις 1ευρώ για κάθε επισκέπτη που θα επισκεφτεί τη σελίδα σου.

Το retargeting είναι ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται πολύ συχνά και για πολύ καιρό. Πολλές όμως επιχειρήσεις δε το χρησιμοποιούν καν.

Μπορεί όμως εύκολα να  διπλασιάσει τους εγγεγραμμένους χρήστες σου, και να σου φέρει πιο πολλές πωλήσεις άν το αξιοποιήσεις σωστά.

Μπορεί ακόμα να εμφανίζει το brand σου σε καταναλωτές ξανά και ξανά, μετατρέποντάς τους τελικά σε μελλοντικούς πελάτες.

Αυτό που γίνεται στο retargeting είναι το εξής:

Ένας επισκέπτης βρίσκεται στη σελίδα σου αλλά φεύγει χωρίς να κάνει κάποιου είδους ενέργεια.

Αργότερα ενώ σερφάρει στο διαδίκτυο, του εμφανίζεται κάποια διαφήμισή σου που λογικά θα τους αποσπάσει τη προσοχή και το ενδιαφέρον.

Κατόπιν είναι πολύ πιθανό να ξανα-επισκεφτούν τη σελίδα σου και να αγοράσουν κάτι.

Αυτό φυσικά δεν γίνεται πάντα. Δε σημαίνει δηλαδή πως το να επιστρέψει κάποιος στο προφίλ σου είναι και σίγουρο πως θα κάνει και κάποια αγορά.

Και ίσως να μην είναι καν αυτός ο στόχος σου, δηλαδή το να πουλήσεις οπωσδήποτε κάτι.

Ο στόχος που πρέπει όμως να είναι πάντα ο ίδιος, είναι το να αυξάνεις το ROI ( return of investment) σου.

Ποια η διαφορά μεταξύ Remarketing και Retargeting;

Μάλλον ήδη θα αναρωτήθηκες ποια είναι η διαφορά μεταξύ των δυο. Ίσως να νόμισες πως πρόκειται και για το ίδιο πράγμα με διαφορετικό απλά όνομα.

Στη πραγματικότητα, και οι δύο έννοιες χρησιμοποιούνται εναλλακτικά, αλλά το remarketing είναι μια στρατηγική  που στοχεύει στο να επαναπροσελκύσει πελάτες μέσω email marketing ή μέσω των κοινωνικών μέσων δικτύωσης ή μέσα από offline δραστηριότητες.

Το retargeting είναι μια τακτική του remarketing και στοχεύει σε συγκεκριμένο κοινό με τη χρήση επιχορηγούμενων διαφημίσεων.

Είναι μια πολύ απλή διαδικασία προβολής πληρωμένων διαφημίσεων που έχεις ήδη δει ή κάποιων websites που έχεις ήδη επισκεφτεί ή έχεις προηγουμένως αγοράσει κάτι.

Δύο είναι οι τρόποι για να ξαναστοχέυσεις σε συγκεκριμένο κοινό:

1. Συγκέντρωσε στοιχεία με τη βοήθεια του retargeting pixel.

Κάθε διαφημιστική πλατφόρμα που επιτρέπει το retargeting χρηστών, προσφέρει και τη δυνατότητα συλλογής στοιχείων και δεδομένων χρησιμοποιώντας μια πολύ απλή τεχνολογία που ονομάζεται retargeting pixel.

Το retargeting pixel είναι το πολύ δυο γραμμές κώδικα που μπορείς να επικολλήσεις στο website σου και το οποίο θα σε βοηθήσει να αναγνωρίσει τους χρήστες που επισκέφτηκαν το website σου.

Όταν ένας χρήστης αναγνωριστεί από τη πλατφόρμα, οι πληροφορίες του αποθηκεύονται στη retargeting λίστα του λογαριασμού σου.

Το facebook pixel είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα.

Προσθέτεις ένα πολύ μικρό javascript στις σελίδες του website σου και το script φορτώνει κάθε φορά τα στοιχέια αυτών που επισκέπτονται το website σου.

Έπειτα, αυτό το script, συνδέεται με τους servers του Facebook. Οι servers προσπαθούν να αναγνωρίσουν την διεύθυνση IP του χρήστη καθώς και τα cookies.

Εάν ο χρήστης που επισκέφτηκε τη σελίδα σου έχει λογαριασμό Facebook και τον επισκεφτεί, τότε το Facebook θα τον προσθέσει στη retargeting λίστα.

Μπορείς έτσι αργότερα να στοχεύσεις σε αυτόν τον χρήστη μέσω της διαφημιστικής πλατφόρμας του Facebook.

Όσο περισσότεροι άνθρωποι επισκεφτούν τη σελίδα σου, τόσο μεγαλύτερη γίνεται αυτή ή λίστα.

Αυτοί οι επισκέπτες περιλαμβάνουν και ανθρώπους που επισκέφτηκαν τη σελίδα σου από πολλές διαφορετικές πλατφόρμες.

Εάν δεν έχεις ήδη εγκαταστήσει το Facebook pixel στη σελίδα σου, κάνε το άμεσα:)

2. Στόχευσε στους πελάτες που είναι στη λίστα των πελατών σου.

Αν έχεις ήδη μια λίστα με πελάτες, τότε μπορείς να την ανεβάσεις στη λίστα στο Facebook με βάση τη διεύθυνση του email τους.

Αυτό που θα γίνει μετά, είναι πως το Facebook θα προσπαθήσει να ταιριάξει τους λογαριασμούς τους με το email που ανέβασες.

Είναι πιο εύκολο να πουλήσεις κάτι σε κάποιον που έχει ήδη αγοράσει κάτι από εσένα από το να βρεις καινούριους πελάτες.

Αυτό φυσικά δε σημαίνει πως πρέπει να αρκεστείς σε αυτό.

Με τις διαφημίσεις retargeting μπορείς να προωθήσεις περισσότερα προϊόντα σε ήδη υπάρχοντες πελάτες αλλά και σε νέους.

Ας δούμε παρακάτω μερικά απλά παραδείγματα retargeting.

Οι παραπάνω διαφημίσεις εμφανίζονται στο λογαριασμό μου τακτικά διότι επισκέφτηκα πάνω από δύο φορές τα συγκεκριμένα website, παρόλο που τελικά δεν κατέληξα σε αγορά.

 

ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ ΓΙΑ RETARGETING

1. Google Adwords

Έχουμε μιλήσει ξεχωριστά για το πως η Google κάνει το retargeting με βάση τα AdWords.

Με εκατομμύρια αποτελέσματα σελίδων καθημερινά μπορείς να δείς διαφημίσεις που εμφανίζονται ψηλά στη λίστα των αποτελεσμάτων.

Με τα Google Adwords μπορείς να στοχεύσεις ξανά σε παλιούς επισκέπτες αλλά και μελλοντικούς. Οι περισσότερες σελίδες που έχουν εκατομμύρια επισκέπτες είναι μέρος του δικτύου retargeting της Google.

Μπορείς να στοχεύσεις λοιπόν σε όλους αυτούς τους ανθρώπους που έχουν επισκεφτεί όλες αυτές τις σελίδες.

Ακόμα και αν το κοινό σου είναι μεγαλύτερο σε ηλικία και δεν χρησιμοποιεί τόσο το Facebook, μπορείς να στοχεύσεις με βάση ιστοσελίδες που επισκέπτονται συχνά.

Το δίκτυο Google Ads καλύπτει το 90% των συνολικών χρηστών του Internet παγκοσμίως. Δηλαδή σχεδόν ολους όσους χρησιμοποιούν το Internet.

2. AdRoll Retargeting

To Adroll σου επιτρέπει να στοχέυσεις σε πιθανούς μελλοντικούς πελάτες με τη χρήση της τεχνολογίας artificial intelligence.

Σου επιτρέπει με αυτό το τρόπο, να εμφανίσεις το κατάλληλο μήνυμα στο κατάλληλο άνθρωπο τη κατάλληλη στιγμή.

Η τεχνητή αυτή νοημοσύνη βοηθάει επίσης στη βελτιστοποίηση της διαδικασίας του marketing σε όλα τα κανάλια ταυτόχρονα, όπως Facebook, Instagram, Gmail, Twitter κ.ο.κ.

Εάν ψάχνεις για ένα μόνο εργαλείο που θα σε βοηθήσει να δημιουργήσεις διαφημίσεις ταυτόχρονα με ελάχιστο ρίσκο για λάθη τότε ίσως να ήθελες να το δοκιμάσεις.

Το Adroll τέλος, σου επιτρέπει να χρησιμοποιήσεις στατικές και δυναμικές διαφημίσεις και αν έχεις κάποιο e-shop τότε οι δυναμικές διαφημίσεις θα σου φανούν πολύ χρήσιμες καθώς σου επιτρέπουν να εμφανίσεις διαφημίσεις που είναι σχετικές με ένα προϊόν που είδε πρόσφατα ένας καταναλωτής.

Για παράδειγμα εάν κάποιος χρήστης επισκέφτηκε τη σελίδα σου η οποία πουλάει έπιπλα γραφείου, είναι λογικό να του εμφανίζονται διαφημίσεις σχετικές με έπιπλα γραφείου αντί για έπιπλα κουζίνας ή είδη μπάνιου.

3. Facebook Retargeting

Το Facebook όπως είπαμε και πριν δεν είναι πια η πλατφόρμα που ξέραμε όταν πρωτοεμφανίστηκε.

Eίναι αναμφισβήτητα η μεγαλύτερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης και στους χρήστες της περιλαμβάνονται άτομα μέχρι και 80 ετών.

Εάν θες να κάνεις retarget τους πελάτες σου στο Facebook μπορείς να το κάνεις σε 2 βασικά επίπεδα.

Το ένα είναι βάσει της συμπεριφοράς τους στα δικά σου μέσα (στο website σου, στο app σου) ή βάσει της συμπεριφοράς τους στην σελίδα σου στο Facebook.

Για την πρώτη περίπτωση θα πρέπει όπως είπαμε να εγκαταστήσεις το Facebook pixel στην ιστοσελίδα σου.

Έτσι θα μπορείς να αξιοποιήσεις και να επαναστοχεύσεις τους ανθρώπους που επισκέπτονται το website σου και να τους γρουπάρεις σε διαφορετικά custom audiences ανάλογα την συμπεριφορά τους σε αυτό. Π.χ αυτούς που το επισκέφθηκαν τις τελευταίες 30 ημέρες, ή που μπήκαν σε κάποια συγκεκριμένη σελίδα κτλ.

 

Στην 2η περίπτωση (η οποία χρησιμοποιείται και από ανθρώπους που δεν έχουν websites) είναι το retargeting ανθρώπων βάσει της αλληλεπίδρασής τους στα social media.

Μπορώ π.χ να στοχεύσω αυτούς που είδαν πάνω από 3 λεπτά του τελευταίου μου βίντεο. Ή αυτούς που έκαναν like πρόσφατα στο post μου στο Instagram κ.ο.κ.

Εναλλακτικά, μπορείς να ανεβάσεις αυτόματα τη λίστα των email των πελατών σου.

Όποιος πελάτης σου έχει λογαριασμό Facebook με το ίδιο email που έχεις  στη βάση δεδομένων σου, θα προστεθεί στη λίστα retargeting και μπορείς να ξαναστοχεύσεις σε αυτούς ανεξάρτητα από το Facebook.

Για παράδειγμα μπορείς να τους βρεις στο Instagram και σε άλλες ιστοσελίδες.

To Facebook σου επιτρέπει να στοχεύσεις πελάτες σε όλες τις διαφορετικές πλατφόρμες.

Μπορείς λοιπόν να ξεκινήσεις με αυτό, και έπειτα η ίδια διαφήμιση θα εμφανιστεί και στο λογαριασμό τους στο Instagram ή σε άλλες ιστοσελίδες που συνδέονται με τη διεύθυνση email τους. Ακόμα και στο Whatsapp.

To καλύτερο κομμάτι; Είναι φυσικά το ότι με 1.3 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες, οι δυνατότητες που έχεις είναι πραγματικά ανεξάντλητες!!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.