Τι είναι το SEO? Όλα όσα θέλεις να ξέρεις

Τι είναι το SEO?- Όλα όσα δεν ρώτησες ποτέ.

Πολλά λέγονται για αυτό που λέγεται SEO.

Πρέπει να κάνεις αυτό για να έχεις καλύτερο SEO, πρέπει να αποφύγεις το άλλο για να έχεις καλύτερο  SEO.

Παραδέξου το. Δεν έχεις καταλάβει ακριβώς τι είναι και γιατί το χρειάζεσαι. Μην ανησυχείς το 90% δεν γνωρίζει.

Δείτε το βίντεο παρακάτω:

Aς ξεκινήσουμε από τα πολύ βασικά.

Tα αρχικά προέρχονται από το search engine optimization.

Tί δηλαδή βοηθάει ένα website να βρεθεί όσο πιο ψηλά γίνεται στα αποτελέσματα της google, τα λεγόμενα SERPs (Search Engine Results Pages ).

Σύμφωνα με μια έρευνα που έγινε από τη MediaPost το τελευταίο χρόνο, υπολογίστηκε πως Αμερικάνικες εταιρίες ξόδεψαν περίπου 65 δισεκατομμύρια δολάρια μόνο σε καμπάνιες για τη βελτίωση του  SEO.

Το νούμερο αυτό θα έχει μόνο ανοδική πορεία στα επόμενα χρόνια αναμένοντας να φτάσει τα 79 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα στο 2019.

Προφανώς αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο.

Αν το θέσουμε απλά, εάν αφιερώσεις χρόνο να  καταλάβεις πως δουλεύει το SEO και καταφέρεις να πετύχεις καλύτερη θέση στα οργανικά αποτελέσματα που σε ενδιαφέρουν, μπορείς να βοηθήσεις σημαντικά την επιχείρησή σου να αυξήσει τα έσοδά της.

Εάν σε ενδιαφέρει να ξεκινήσεις, τα παρακάτω στοιχεία θα σε βοηθήσουν να κάνεις την αρχή.

ΤΊ ΕΙΝΑΙ ΤΟ SEO?

Είναι θα λέγαμε η διαδικασία του να βοηθήσεις ένα website να βρεθεί στις πρώτες/πρώτη θέση της κατάταξης μιας αναζήτησης στη google.

Τα στοχευμένα λέξεις κλειδιά (targeted keywords)  αναφέρονται στις λέξεις που πληκτρολογεί κάποιος σε ένα search engine. (Google, Yahoo, Bing κτλ)

Για παράδειγμα εάν έχεις οδοντιατρείο στο Πειραιά, θα περιμένεις να εμφανίζεσαι σε αναζητήσεις ‘’οδοντιατρεία στο Πειραιά’’ και ‘’οδοντιατρεία στο Πασαλιμάνι’’.

Τα αποτελέσματα αυτών των αναζητήσεων (search results) είναι σελίδες που εμφανίζονται αφού πληκτρολογήσεις τις λέξεις κλειδιά.

Οι μηχανές αναζήτησης ανταμείβουν ιστοσελίδες με σωστό περιεχόμενο το οποίο είναι όσο το δυνατό πιο σχετικό με την αναζήτησή σου.

Εάν το υποθετικό οδοντιατρείο στο Πειραιά βρίσκεται στη τέταρτη ή πέμπτη σελίδα στην αναζήτηση που κάναμε (υπάρχουν 10 αποτελέσματα  σε κάθε σελίδα) τότε σημαίνει πως υπάρχουν 40 ή 50 websites τα οποία παρέχουν καλύτερη, πιο σχετική και χρήσιμη πληροφορία από τη δική σου. (σύμφωνα πάντα με την Google και τα κριτήριά της)

Πως θα αλλάξεις κάποια πράγματα λοιπόν προς όφελός σου;

Ας τα πάρουμε από την αρχή.

  1. Πρώτα πρέπει να κάνουμε μια έρευνα για τις λέξεις κλειδιά.

Στην καρδιά κάθε επιτυχημένης SEO καμπάνιας είναι η δυνατότητα να επιλέγεις τα καλύτερα keywords για το website σου.

Η έρευνα αυτή δυστυχώς δεν είναι πολύ απλή υπόθεση.

Ιδανικά θα ήθελες να βρείς λέξεις κλειδιά ( keywords) με τον μεγαλύτερο όγκο αναζήτησης (search volume) και το λιγότερο ανταγωνισμό.

Ωστόσο, οι λέξεις κλειδιά με το μεγαλύτερο όγκο αναζητήσεων είναι και αυτές που έχουν και μεγαλύτερο ανταγωνισμό καθώς αυτές οι λέξεις που δεν έχουν ανταγωνισμό συνήθως δεν έχουν και μεγάλο αριθμό αναζητήσεων.

Εν τέλει εάν θες να έχεις ένα επιτυχημένο SEO τότε πρέπει να αναζητήσεις κερδοφόρες λέξεις κλειδιά στην ειδική κατηγορία στην οποία δραστηριοποιείσαι (niche).

Aφού διαλέξεις αυτές τις λέξεις μπορείς να τρέξεις μια seo καμπάνια για να τεστάρεις τα νερά.

Ίσως να χρειαστεί να κάνεις πολλές αλλαγές και δοκιμές μέχρι να αρχίσεις να καταλαβαίνεις τι δουλεύει και τι όχι. Θέλει υπομονή.

Μερικά από τα εργαλεία που μπορούν να σε βοηθήσουν να κάνεις μια σωστή έρευνα για τις λέξεις κλειδιά είναι τα: Ubersuggest, google keyword planner, google trends και keyword tool.

 

  1. Mετά την έρευνα των λέξεων κλειδιά ας δούμε και το on page SEO.

Αυτό αφορά όλες τις μεταβλητές που ελέγχουν και βελτιστοποιούν τις σελίδες του website σου ώστε να ανέβεις πιο ψηλά στα αποτελέσματα αναζητήσεων.

Για websites που έχουν χτιστεί με WordPress, μπορείς να κατεβάσεις SEO plugins τα οποία θα σε κατευθύνουν βήμα-βήμα στο τί πρέπει να αλλάξεις για να είσαι πιο πολύ SEO friendly. (yoast)

Επίσης πρέπει να προσέξεις που τοποθετούνται οι σχετικές εκφράσεις και λέξεις κλειδιά.

Αυτό συμπεριλαμβάνει τη τοποθέτηση των keywords στο τίτλο της σελίδας. Στο URL, και στις επικεφαλίδες του περιεχομένου σου.

Η αρχιτεκτονική του website σου πρέπει να είναι δομημένη προσεκτικά και όλες οι σελίδες να μπορούν να επιτρέπουν στη Google να οργανώσει το περιεχόμενο όλου του website.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι το πόσο mobile friendly είναι το website σου.

Δύο είναι οι λόγοι που το SEO ευνοείται από ένα website to  οποίο είναι φιλικό προς τον χρήστη κινητού τηλεφώνου.

  1. Τον Απρίλη του 2015, η Google ανακοίνωσε ξεκάθαρα πως προμοτάρει τις ιστοσελίδες εκείνες οι οποίες είναι mobile friendly.
  2. Η Google έχει θέσει σαν προτεραιότητα όσον αφορά τη κατάταξη στα αποτελέσματα το εάν το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας είναι το ίδιο χρησιμοποιώντας κινητό τηλέφωνο ακόμα και εάν η ιστοσελίδα αυτή προορίζεται για desktop χρήστες.

Ένα άλλο σημείο που πρέπει να δώσει βάση κανείς είναι η ταχύτητα του website.

Η Google έχει ξεκαθαρίσει πως η ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας αποτελεί από τους κυρίαρχους λόγους που μπορεί να βοηθήσει στο να βρεθεί στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων.

Όσο πιο γρήγορα παρέχεις το περιεχόμενό σου στους χρήστες σου, τόσο πιο πιθανό είναι να παραμείνουν στο website  σου και τόσο πιο πιθανό είναι να επιστρέψουν. ( Αυτό φέρνει και καλό engagement που με τη σειρά του θα βελτιώσει το Google ranking.)

Μερικά από τα εργαλεία που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να σε βοηθήσει με τo on page optimization είναι: Google webmaster tools, BuzzStream Meta Tag Extractor, Google developers pagespeed insights, GTmetrix, Pingdom etc.

  1. Tέλος θα πούμε μερικά πράγματα για το OffPage SEO.

Το off page SEO είναι, μεταξύ άλλων, το link building, το social media marketing, το Guest blogging, τα linked και unlinked brand mentions από ιστοσελίδες κ.α.

Ή με άλλα λόγια, όλα όσα δημιουργούν traffic και αναφορές στον ιστότοπό σας.

Είπαμε πως το SEO είναι η συνεχής προσπάθεια να μπορείς να κατατάσσεσαι αν όχι στη πρώτη, στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Ο στόχος για κάθε επιχείρηση είναι να έχει πωλήσεις. ΤΟΣΟ ΑΠΛΑ.

Εάν η στρατηγική που ακολουθούν δεν τους φέρνουν ‘’κλίκ’’ τότε απλά δεν έχει νόημα να συνεχίσουν με τον ίδιο τρόπο.

Το SEO  έχει αποδείξει ξανά και ξανά πως δεν είναι μόνο ένας τρόπος να προσελκύεις οργανική κίνηση στο website σου αλλά και να μετατρέψεις τους απλούς επισκέπτες σε καταναλωτές και πελάτες της επιχείρησής σου.

Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του SEO που εξηγεί και το γιατί είναι τόσο απαραίτητο και σημαντικό, είναι ότι είναι απόλυτα δημοκρατικό.

Αν κάνεις τις κατάλληλες κινήσεις, και η ιστοσελίδα σου αξίζει, έχεις τη δυνατότητα να μπορείς να στέκεσαι δίπλα στα μεγάλα brands σε παγκόσμιο επίπεδο.

Oι κολοσσοί αυτοί έχουν τη δυνατότητα να βάζουν το χέρι βαθιά στη τσέπη και να ξοδεύουν απίστευτα ποσά σε καμπάνιες που προορίζονται για τη τηλεόραση και το ραδιόφωνο.

Καθώς οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν έχουν προφανώς αυτό το κεφάλαιο μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα πλεονεκτήματα που μπορεί να φέρει το SEO.

Συνοψίζοντας

Για να συνοψίσουμε… το SEO δεν είναι πυρηνική φυσική, είναι απλά μια στρατηγική που μπορείς να εφαρμόσεις αν είσαι προσεκτικός/η και υπομονετικός/ή.

Μερικές από τις πρακτικές που πρέπει να ακολουθείς είναι οι εξής:

  1. Η λέξη κλειδί πρέπει να περιέχεται στο url τιτλο
  2. Πρόσθεσε σχετικά keywords στα υποκεφάλαια
  3. Χρησιμοποίησε λέξεις κλειδιά στην αρχή της δημοσίευσής σου
  4. Η δημοσίευση πρέπει να είναι πάνω από 1500 λέξεις
  5. Πρόσθεσε εξωτερικούς και εσωτερικούς συνδέσμους στο κείμενο
  6. Συμπεριέλαβε ξεκάθαρο περιεχόμενο
  7. Φρόντισε η ταχύτητα να είναι η βέλτιστη
  8. Πρέπει να είναι mobile-friendly

Eίναι αποδεδειγμένο πως το SEO είναι μια τακτική η οποία μπορεί να βοηθήσει θεαματικά μικρές επιχειρήσεις και startups και πρέπει να ενταχθεί οπωσδήποτε στην εκάστοτε στρατηγική η οποία θα  βοηθήσει να ανταγωνιστείς και με μεγαλύτερους παίκτες.

Αλλά συνήθως οι 2 παράγοντες που λείπουν απο τις περισσότερες SEO προσπάθειες είναι η υπομονή και η συνέπεια.

Κανείς δεν θα εμφανιστεί στην πρώτη σελίδα σε ένα βράδυ ή μια εβδομάδα και ούτε και εσύ. Μείνε στο πλάνο σου και δούλεψε πάνω σε αυτό. Η Google θα σε ανταμείψει..