Είτε σου αρέσει είτε οχι, ο κόσμος κρίνει ένα βιβλίο απο το εξώφυλλό του.
Στον επαγγελματικό κόσμο, πολλές φορές οι υποψήφιοι πελάτες μας κρίνουν την επιχείρησή μας απο το website μας, την εικόνα και την ποιότητα του.
Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που ο κόσμος προκαταβάλεται απο ένα πολυ καλό website ή το αντίθετο.
Έτσι είναι σημαντικο να δώσουμε έμφαση είτε στη δημιουργία ενός μοντέρνου, καλαίσθητου και ποιοτικά άρτιου website ή να προβούμε σε βελτιώσεις εφόσον έχουμε ήδη ένα που δεν καλύπτει αυτές τις προυποθέσεις!
Ποιές είναι όμως αυτές οι προυποθέσεις και τι πρέπει ιδανικά ένα αποτελεσματικό website να περιλαμβάνει?
-
Keep it simple – Απλότητα
Υπάρχει τόσος θόρυβος στο διαδίκτυο αυτές τις μέρες και σίγουρα δε χρειάζεται ένα φλύαρο website που θα μπερδεύει τους επισκέπτες του. Αυτό που πρέπει πάντα να σκέφτεσαι είναι οτι ο κάθε επισκέπτης του website που δεν μας γνωρίζει, θα περάσει λίγα μόνο δευτερόλεπτα ίσως μόνο απο την αρχική μας σελίδα, την λεγόμενη landing page, προκειμενου να διαπιστώσει αν αυτό είναι κάτι που τον αφορά σε πρώτη ανάγνωση και κατα δεύτερο αν πείθεται με αυτά που διαβάζει και που βλέπει σχετικά με τις υποσχέσεις που δίνουμε.
Αποφύγετε τα πολλά εφέ, τα δυσνότητα κείμενα, τα πολύ εξεζητημένα designs που ο χρήστης δυσκολεύεται να κατανοήσεις γρήγορα.
-
Χρησιμοποιείστε αποτελεσματικές εικόνες και βίντεο
Μια εικόνα χίλιες λέξεις ισχύει και στην περίπτωση του διαδικτύου. Ο κόσμος καταναλώνει multimedia, επηρεάζεται απο εικόνες, ερμηνεύει καλύτερα νοήματα έτσι παρά διαβάζοντας κείμενο. Φαντάσου να επισκεφθείς ένα website που είναι μόνο κείμενο. Πόση ώρα θα σου πάρει να το κλείσεις?
Ακόμα περισσότερο ένα αποτελεσματικό, επαγγελματικό βίντεο που θα εξηγεί στο χρήστη μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα τί είναι αυτό που βλέπει, και γιατί τον αφορά. Ακόμα και αυτός που βαριέται να διαβάσει είναι πολύ πιθανό να δεί το βίντεο. Η προσθήκη ενός βίντεο μπορεί να βελτιώσει άμεσα ένα website.
Χρησιμοποίησε καλές εικόνες υψηλής ανάλυσης και λιγότερο κοινότυπες απο αυτές που χρησιμοποιούν κατα κόρον websites της κατηγορίας σου. Διαφοροποιήσου.
Websites όπως το Shutterstock, to unsplash, to istockphoto θ σε βοηθήσουν να βρείς αυτό ποιυ θέλεις
-
Δημιούργησε προσεγμένο περιεχόμενο
Δώσε στους επισκέπτες του website σου απαντήσεις και λύσεις στα προβήματα που εχουν.
Βρήκες τις κατάλληλες εικόνες και/ ή βίντεο, χρειάζεσαι όμως πάντα τα κατάλληλα μηνύματα για να επικοινωνήσεις αποδοτικά αυτό που θέλεις.
Ξεκάθαροι τίτλοι, που δεν αφήνουν απορίες, δίνουν έμφαση στα στοιχεία που σε διαφοροποιούν και προκαλούν τη περιέργεια να μάθει κάποιος περισσότερα.
Πόσο περιεχόμενο είναι αρκετό? Εξαρτάται. Απο τη φύση της επιχείρησης. Ξεκίνα με τα βασικά στοιχεία της επιχείρησης σου. Τί είναι αυτό που κάνεις? Ποιόν αφορά? Τι πρόβλημα λύνεις? Γιατί το λύνεις καλύτερα απο τους άλλους?
Τέλος βοήθησε τον χρήστη να περιηγηθεί΄με ευκολία στο website σου με ξεκάθαρα μενού και links που δεν του προκαλούν εκνευρισμό και απορίες.
-
Mην αγνοήσεις το Call To Action
Με λίγα λόγια ζήτα απο τον επισκέπτη να κάνει κάποια ενέργεια μπαίνοντας στο website σου. Τι θα ήθελες? Να τον πείσεις να σου τηλεφωνήσει? Να κατέβάσει ένα e-book? Να συμπληρώσει κάποια φόρμα? Να δει τα προιόντα σου ή κάποιο βίντεο, Να αφήσει το email του? Προπάθησε όμως να του ζητήσει ένα μόνο πράγμα και οχι πολλές επιλογές.
Mην υποθέτεις οτι οτιδήπτοε είναι αυτονόητο για εσένα είναι και για τον επισκέπτη σου και οτι γνωρίζουν τι περιμένεις απο εκείνον. Δώστου ξεκάθαρες οδηγίες.
Με τον τρόπο αυτό θα αποφυγεις ένα μεγάλο bounce rate επισκεπτών. Ανθρώπων δηλαδή που έδειξαν ενδιαφέρον απο κάποια διαφήμιση ή δημοσίευση, αλλα μπαίνοτνας στο website μας, δεν βρήκαν αυτό που πίστευαν ή μπερδεύτηκαν.
-
To κομμάτι About us
Σημερα ο καθένας μπορεί να έχει ένα website, να γράψει οτι θέλει για τον εαυτό του ή την επιχείρησή του χωρίς κανένα φίλτρο ή απόδειξη όσων αναφέρει.
Ξεχώρισε παρουσιάζοντας με ειλικρίνεια και αξιοπιστία στοιχεία για εσένα και την επιχείρηση σου. Τι σε κάνει ξεχωριστό? Ίσως είναι οι γνώσιες σου, ίσως κάποια τεχνολογία, ίσως τα μοναδικά σου προιοοντα ή απλά το ξεχωριστο σου πάθος για αυτό που κάνεις.
Χρησιμοποίησε και φωτογραφίες δικές σου ή του χώρου που εργάζεσαι για να δώσεις μια πιο προσωπική και φιλική διάσταση σε ένα πολλές φορές απρόσωπο website.
O καθένας μας πριν αγοράσει κάτι ή εμπιστευτεί ένα website που βρίσκει για πρώτη φορά, χρειάζεται να μια επιβεβαίωση οτι πρόκεται για ένα αξιοπιστο business