Δημιουργία Λογότυπου – Οδηγός για το 2019

Δημιουργία Λογότυπου – Οδηγός 2019

Κάθε επιχειρηματικό όνειρο συνήθως ξεκινάει με ένα όνομα και ένα λογότυπο! Είναι η πρώτη ενέργεια που κάνει κάποιος για να δώσει την πρώτη μορφή σε αυτό που οραματίζεται.

Πολύς κόσμος θεωρεί οτι η δημιουργία λογότυπου είναι μια απλή διαδικασία.

Eίναι ωστόσο πολύ πιο πολύπλοκο από το να σχεδιάσεις απλά ένα τετράγωνο με δυο γράμματα ανάμεσα.

Γι’ αυτό ακριβώς και οι καλοί designers λογοτύπων έχουν αυξημένη ζήτηση μιάς και η δουλειά τους δεν είναι καθόλου απλή.

Το λογότυπο κάνει τη πρώτη και πιο σημαντική εντύπωση για την επιχείρηση.

Είναι αυτό το οποίο ο πελάτης θα συνδέσει υποσυνείδητα με το brand σας και θα επηρεάσει την αγοραστική του συμπεριφορά καθώς και τη γενική του άποψη για το προϊόν.

Ζούμε σε μια εποχή γεμάτη με λογότυπα διάφορων brands.

Ακόμα και μικρά παιδιά που δεν έχουν μάθει να διαβάζουν, μπορούν να  ξεχωρίσουν διαφορετικά λογότυπα και να αντιληφθούν τί πουλάει η κάθε επιχείρηση.

Για αυτούς λοιπόν που θέλουν να δημιουργήσουν ένα αληθινά αντιπροσωπευτικό λογότυπο για το brand τους, ή  να αλλάξουν το ήδη υπάρχον, τότε έχουμε κάποιες συμβουλές.

 

1. Να είναι μοναδικό και έξυπνο.

Ένα λογότυπο το οποίο ξεχωρίζει από άλλα ανταγωνιστικά brands πρέπει να έχει οπτική διαφοροποίηση.

Αυτό είναι κάτι με το οποίο δυσκολεύονται πολύ οι περισσότερες εταιρίες.

Λένε πως το να αντιγράψεις κάτι πετυχημένο είναι μια μορφή κολακείας. Αυτό σίγουρα δεν ισχύει στη περίπτωση δημιουργίας λογοτύπου.

Το να δημιουργήσεις κάτι εντελώς διαφορετικό από οτιδήποτε άλλο είναι πάρα πολύ δύσκολο, αλλά πρέπει να είναι ο στόχος σου.

Η μοναδικότητα του λογοτύπου δεν οφείλεται μόνο στο ότι προσπάθησες να αποφύγεις την αντιγραφή.

Οφείλεται κυρίως στη δημιουργικότητα και την σκέψη πέρα από τα καθιερωμένα.

Είναι πολύ σύνηθες για τους graphic designers να πέφτουν στη παγίδα και να ακολουθούν συγκεκριμένα  σχήματα, χρώματα και trendy τύπους γραμματοσειράς για να εντυπωσιάσουν τους πελάτες τους.

Και είναι αυτό ακριβώς που πρέπει να αποφεύγουμε. Τέτοιου είδους δημιουργίες είναι πιθανό να φαίνονται πλέον ξεπερασμένες κάποιους μήνες ή χρόνο.

Μετά από αυτό, οι επιχειρήσεις προτιμούν να ξανασχεδιάζουν το λογότυπό τους ώστε να είναι πιο διαχρονικό.

Όσο περίεργο και αν ακούγεται, μια ή δυο μικρές αλλαγές μπορεί να είναι αυτές που χρειάζονται για την δημιουργία του τέλειου διαχρονικού λογότυπου.

Αυτό θα είναι και το λογότυπο που θα μείνει αναλλοίωτο στο χρόνο και θα αποτυπωθεί στο μυαλό του κόσμου.

 

2. Πόσο εύκολα κατανοητό είναι το brand από το λογότυπο;

Ναι, το λογότυπο είναι μια εικόνα, αλλά είναι επίσης μια εισαγωγή στο brand.

Το λογότυπο πρέπει να έχει στόχο συγκεκριμένο κοινό. Όταν λοιπόν το σχεδιάζετε, πρέπει να έχετε αυτό κατά νου.

Γράψε σε ένα χαρτί τί σκέψεις έρχονται στο μυαλό σου σχετικά με το brand σου. Μπορείς ακόμα να δημιουργήσεις ένα πίνακα συναισθημάτων και εικόνων που σου θυμίζουν την ιδεολογία του brand σου.

Μπορείς να συμβουλευτείς διαφορετικά websites για να εμπνευστείς  όπως το Niice. Εδώ θα πάρεις ιδέες που θα έχουν μόνο αισθητική σημασία και όχι κάποιο βαθύτερο νόημα.

Το να πάρεις ιδέα από άλλους designers είναι χρήσιμο αλλά πρόσεξε μη πέσεις στη παγίδα του να επηρεαστείς από κάποια λογότυπα  το οποία θα πίστευες πως θα ταίριαζαν πολύ στο δικό σου brand.

Κάθε μια δημιουργία πρέπει να πηγάζει κατευθείαν από τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά της επιχείρησής σου.

Αρχικά σκέψου εάν το brand σου έχει κάποια συγκεκριμένη χρησιμότητα ή στοχεύει στο να προκαλέσει κάποιο συναίσθημα.

Eπίσης πραγματεύεται κάτι σύγχρονο ή όχι; Σε τί θέλει να στοχεύσει; Εάν θέλεις βοήθεια μπορείς να ολοκληρώσεις αυτό το κουίζ και να πάρεις μια κατεύθυνση.

Πέρα από όλες τις ιδέες που μπορείς να έχεις, πρέπει να επικεντρωθείς στο τί σημαίνει το λογότυπό σου. Κάθε ένα λογότυπο έχει κάποιου είδους ιστορία, με κάποιο νόημα και ιδιαίτερη σημασία.

Για παράδειγμα το λογότυπο της Apple. Το φρούτο έχει ένα κομμάτι που λείπει. Μια δαγκωνιά ή ‘’byte’’.

Η Wikipedia είναι μια υδρόγειος σφαίρα με κομμάτια πάζλ με διάφορα ιερογλυφικά και γράμματα από διαφορετικές γλώσσες.

Και τα δύο λογότυπα είναι απλά αλλά έχουν και τα δύο το χαρακτηριστικό της μοναδικότητας που παραπέμπει στην ιδεολογία του brand.

Αφού το λογότυπο είναι η μια εικονική αποτύπωση του brand, θα πρέπει να είναι η πιο ακριβής έκφραση των μοναδικών χαρακτηριστικών του.

 

3. Το χρώμα είναι το κλειδί.

Όταν σκέφτεσαι τη προσωπικότητα του brand σου θα πρέπει να σκεφτείς όλα τα χαρακτηριστικά της εικόνας που θα αποτυπώσει αυτά τα χαρακτηριστικά.

 

Έντονα χρώματα θα αποσπάσουν σίγουρα τη προσοχή αλλά μπορεί και να φανούν υπερβολικά και επιθετικά στο μάτι.

Τα πιο απαλά χρώματα μπορεί να αποπνέουν ίσως περισσότερη φινέτσα, αλλά και να περάσουν απαρατήρητα.

Κάθε χρώμα έχει συγκεκριμένο ρόλο και μπορεί να έρθει σε αντιπαράθεση με το μήνυμα που θέλεις να περάσεις.

Μη πέσεις στη παγίδα του να θολώσεις το μήνυμα που θες να επικοινωνήσεις λόγω απλά μιας επιλογής λάθος χρώματος.

Κάθε χρώμα περνάει διαφορετικό μήνυμα και δημιουργεί διαφορετικά συναισθήματα.

Με βάση τη ψυχολογία πίσω από κάθε χρώμα μπορούμε να δούμε τα παρακάτω:

  • Κόκκινo : έντονο, sexy, ενεργητικό
  • Πορτοκαλί: δημιουργικό, φιλικό, νεανικό
  • Κίτρινο: ηλιόλουστο, αισιόδοξο
  • Πράσινο : ανάπτυξη, οργανικό, δείχνει κατεύθυνση
  • Μπλε : επαγγελματισμός, ιατρικά, ηρεμία, εμπιστοσύνη
  • Μωβ : πνευματικότητα, σοφία
  • Μαύρο: εμπιστοσύνη και δυναμισμός
  • Λευκό : απλότητα, καθαρότητα, αγνότητα
  • Ροζ : παιχνιδιάρικο, χαρούμενο
  • Καφέ : ιστορικό, σταθερό

Μιλήσαμε για το τί συναισθήματα δημιουργούν τα διαφορετικά χρώματα στο ανθρώπινο νου.

Είναι όμως εξίσου σημαντικό να ξεκινήσεις φτιάχνοντας ένα λογότυπο που θα φαίνεται το ίδιο εντυπωσιακό σε μαύρο και λευκό background.

Πολύ απλά διότι θα υπάρξουν περιπτώσεις που θα χρειαστεί να τυπώσεις το λογότυπο χωρίς καθόλου χρώματα.

Όταν για παράδειγμα δημοσιευτεί το λογότυπό σου σε κάποιο διαφημιστικό εφημερίδας, προφανώς και θα είναι αποτυπωμένο χωρίς χρώματα.

Eπίσης θα υπάρξουν φωτοτυπίες του λογοτύπου σου χωρίς χρώμα ή ακόμα και σε μία ασπρόμαυρη επιστολή που θα τυπώσει κάποιος.

Για να βρεις ένα λογότυπο  που θα μείνει στη μνήμη του κοινού σε μαύρο και λευκό πρέπει  πρώτα να σχεδιαστεί χωρίς χρώματα.

Εάν λοιπόν δεν σου φαίνεται εντυπωσιακό τότε πρέπει να γίνουν κάποιες αλλαγές μέχρι να μείνεις ευχαριστημένος και να αρχίζεις να προσθέτεις χρώματα.

Αυτός είναι ο σίγουρος τρόπος που το  logo σου θα είναι εντυπωσιακό με ή χωρίς χρώμα.

 

4. Τί υποδηλώνει το όνομα.

Το λογότυπο αποτελείται από 2 στοιχεία:

Από ένα συνδυασμό γραμμάτων ή γράμμα και ένα σύμβολο ή όχι.

Προτού μια εταιρία καταλήξει στο να χρησιμοποιήσει μόνο ένα σύμβολο, πρέπει να έχει προηγηθεί μακροσκελής διαφήμιση για να γράψει στο μυαλό του κοινού που σε ενδιαφέρει.

Κάποιες εταιρίες έχουν μόνο λογότυπο με γράμματα όπως η Coca Cola, η IBM  ή η Ray-Ban.

Εάν η εταιρία σου έχει μοναδικό όνομα, τότε μπορείς να επιλέξεις απλά να κρατήσεις το όνομα για λογότυπο.

Εάν όμως έχεις πιο κοινό όνομα, τότε πρέπει να σκεφτείς ένα σύμβολο που θα παραπέμπει στο brand σου.

Υπάρχουν πολλές ιστοσελίδες που μπορούν να σου δώσουν ιδέες για το τί τύπο γραμματοσειράς θα χρησιμοποιήσεις και που θα ταιριάζει με το στυλ του brand σου και είδος της επιχείρησής σου.

Δείτε τις παρακάτω:

FontSquirrel και HypeForType.

Μερικά λογότυπα μπορούν να αναγνωριστούν πολύ εύκολα λόγω της χρήσης συγκεκριμένης γραμματοσειράς όπως η Coca Cola.

Όσοι προσπάθησαν να αντιγράψουν την ίδια πλαγιαστή γραμματοσειρά, φάνηκαν απλά σα να αντιγράφουν το πασίγνωστο brand και πως δεν κατάφεραν να δημιουργήσουν κάτι πρωτότυπο και ξεχωριστό.

Εάν βρεθείς σε αδιέξοδο, τότε επίλεξε τη γραμματοσειρά Helvetica που πολλές πασίγνωστες εταιρίες χρησιμοποιούν για το λογότυπό τους επιτυχημένα.

Δές μερικά παραδείγματα:

Μια πολύ σημαντική ιδιότητα ενός λογότυπου είναι η ευελιξία του μεγέθους του.

Πολύ απλά εννοούμε το εάν αυξομειώνοντας το μέγεθός του αλλοιώνεται ο χαρακτήρας του.

Τα λογότυπα πρέπει να είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να είναι ευδιάκριτα είτε είναι σε μεγάλη αφίσα στο δρόμο είτε αποτυπωμένα σε μια γωνιά μιας επαγγελματικής κάρτας.

Όταν το λογότυπο τυπώνεται σε μικρότερες επιφάνειες όπως κάρτες, ένα στυλό ή μια κούπα πρέπει να παραμένει καθαρό και ευδιάκριτο.

5. Ευελιξία λογότυπου.

Πριν λάβεις τη τελική απόφαση για το τελική μορφή του λογότυπου, αφιέρωσε λίγο χρόνο και τέσταρέ το σε διαφορετικές πλατφόρμες.

Ο λόγος είναι απλός.

Μπορεί να φαίνεται τέλειο στο χαρτί αλλά να μην έχει την ίδια αίσθηση σαν επιγραφή ενός κτιρίου.

Το ίδιο μπορεί να συμβαίνει στο website ή σε πάνω σε ένα στυλό ή τυπωμένο σε ρούχο.

Δοκίμασε διάφορα προγράμματα που σου δίνουν τη δυνατότητα να δεις πως αποτυπώνεται το λογότυπο πάνω σε διαφορετικές επιφάνειες.

Τέλος θα ήθελες να δοκιμάσεις το λογότυπό σου σε διαφορετικούς τόνους.

Μπορεί να διαπιστώσεις πως ίσως να πρέπει να κάνεις κάποιες αυξομειώσεις στο σχέδιο ή το μέγεθος ώστε να έχει την ίδια αποτύπωση με οποιοδήποτε χρώμα background.

6. Διατηρήστε απλό και μοντέρνο χαρακτήρα.

Αυτό που θα πρέπει να αποζητάς είναι το λογότυπό σου να είναι απλό και ενδιαφέρον.

Δεν θα ήθελες κάποιος να αφιερώσει χρόνο για να αναλύσει το λογότυπό σου.

Ένα πολύ έξυπνο παράδειγμα απλού λογοτύπου που χρησιμοποιεί με τον καλύτερο τρόπο τον αρνητικό χώρο μεταξύ των λέξεων καθώς και σωστό χρωματικό συνδυασμό είναι η εταιρία FedEx.

Πέρα από τον απλό της χαρακτήρα υπάρχει έξυπνα τοποθετημένο ένα βέλος που δείχνει δεξιά ανάμεσα στα γράμματα e και x.

Ίσως να μην το είχες παρατηρήσει έως σήμερα, αλλά σου υπόσχομαι πως από εδώ και πέρα κάθε φορά που θα το συναντάς, το βέλος θα είναι το πρώτο πράγμα που θα προσέχεις.

Το βέλος που δείχνει κατεύθυνση έχει την έννοια του ότι η εταιρία είναι γρήγορη, έμπιστη και πως σκέφτεται πρωτοποριακά και καινοτόμα.

Στη ψηφιακή εποχή που ζούμε, ένα λογότυπο εμφανίζεται σε πολλές διαφορετικές συσκευές και σε όλα τα social media.

Πρέπει όμως να έχει και τη κατάλληλη απεικόνιση στο χαρτί.

Πρέπει επίσης να φαίνεται το ίδιο εντυπωσιακό σε διαφορετικά backgrounds διαφορετικών χρωμάτων.

Πρέπει να έχει την ίδια συμπεριφορά και χαρακτήρα σαν application, εικονίδιο, avatar ή print και να έχει ευελιξία όσον αφορά στο μέγεθος.

Ας δούμε την adidas.

Έχει πάντα τον ίδιο χαρακτήρα, τις χαρακτηριστικές 3 παράλληλες γραμμές και οι εικαστικές παραλλαγές διαφέρουν τόσο ώστε να είναι πάντα αναγνωρίσιμες από το κοινό.

 

Μη ξεχνάς πως για να σχεδιάσεις ένα λογότυπο το οποίο να μείνει αναλλοίωτο στο πέρασμα του χρόνου πρέπει να είσαι ανοιχτός σε προσαρμογές κατά τη διάρκεια αυτής της διαδρομής.

Σκέψου διαφορετικά! Όλοι θυμόμαστε πράγματα τα οποία ξεχωρίζουν με τη πρώτη ματιά. Το ίδιο συμβαίνει και με το λογότυπο.

Όσο πιο διαφορετικό από τα υπόλοιπα, τόσο πιο ισχυρά αποτυπώνεται στη μνήμη.

Σκέψου για παράδειγμα το λογότυπο των McDonald’s.

Eίναι τόσο απλό αλλά μένει στο μυαλό τόσο έντονα, λόγω μιας μικρής απλής λεπτομέρειας.

Η κυρτότητα του γράμματος ‘’m’’  είναι κάτι το οποίο δεν έχουμε ξανασυναντήσει πουθενά.

Προσπάθησε να υιοθετήσεις στοιχεία εντελώς διαφορετικά από τα καθιερωμένα, με όμορφο και απέριττο τρόπο και να είσαι σίγουρος πως θα καταλήξεις με ένα διαχρονικό λογότυπο.

 

7. Απλότητα λογότυπου

Όσο πιο απλό το design, όσο πιο καθαρό και απέριττο είναι τόσο πιο κοντά θα είσαι στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

 

Κράτησε τα χρώματα, τις γραμμές, τα σύμβολα και τις γραμματοσειρές όσο πιο απλές γίνεται για να περάσουν το μήνυμα.

Οτιδήποτε σου φανεί περιττό γύρω από το logo θα πρέπει να απορριφθεί.

Δεν θέλεις το κοινό να βλέπει το λογότυπο σου και να δημιουργεί σύγχυση ή ‘’θόρυβο’’.

Εάν ένα φαινομενικά ‘’παλιομοδίτικο’’  λογότυπο σου φαίνεται ιδανικό τότε δεν υπάρχει λόγος να το αλλάξεις.

Μερικές φορές ‘’less is more’’.

Ο μινιμαλιστικός σχεδιασμός ενός λογότυπου είναι σίγουρη συνταγή για την επιτυχία.

 

8. Μη περιμένεις άμεση επιτυχία.

Ίσως να μη το γνωρίζεις αλλά πασίγνωστα brands όπως η Nike, Puma κ.α. δεν έγιναν γνωστές και εικονικές σε μία νύχτα.

Κανένα λογότυπο δεν μπορεί αμέσως να αποκτήσει την αίσθηση της διαχρονικότητας σε μικρό χρονικό διάστημα.

Το στάτους ενός εικονικού λογότυπου μπορεί να επιτευχθεί μόνο εάν το brand εκπληρώσει τις υποσχέσεις του προς το κοινό του.

Tί όμως οδήγησε αυτά τα logos στο να αποκτήσουν το status τής εικονικής διαχρονικότητας;

Εάν κοιτάξει κανείς το πώς ξεκίνησαν τότε θα καταλάβει  και τις αρχές που διέπουν το brand εξαρχής.

Η Carolyn Davinson που σχεδίασε το λογότυπο της Nike είχε εντολή το να σχεδιάσει κάτι που θα υποδηλώνει κίνηση και θα φαίνεται και όμορφο πάνω σε παπούτσι. Η Puma απλά έκανε εικόνα το όνομά της δίνοντας κίνηση στο πούμα.

Είναι πολύ σημαντικό να έχει κάποιος υπομονή και να μη προτρέξει να κάνει αλλαγές μόνο και μόνο επειδή δεν είχε την ανταπόκριση που περίμενε αμέσως.

Κλείνοντας θα δίναμε τις παρακάτω συμβουλές:

1. Μη το αλλάξεις εάν απλά το βαρέθηκες ή επειδή το έκαναν οι ανταγωνιστές σου.

2. Το λογότυπο της επιχείρησής σου πρέπει να είναι σχεδόν ένα έργο τέχνης που θα πρέπει να μένει στη μνήμη του κοινού σου.

3. Πρέπει να περνάει το βαθύτερο νόημα ή μήνυμα της εταιρίας σου πέρα από το απλά να γυρίζει κεφάλια οπτικά.

4. Ξεκίνα γράφοντας τη στρατηγική του brand σου σε ένα χαρτί και ξεκαθάρισε ποιο είναι το μήνυμα.Έτσι μόνο θα καταλάβεις εάν το λογότυπο είναι ολοκληρωμένο και από αισθητικής πλευράς αλλά και από τη πλευρά του μηνύματος που περνάς.

5. Θα πρέπει να είναι ευέλικτο σε μέγεθος, να αποτυπώνεται καθαρά σε οποιαδήποτε φυσική επιφάνεια ή online πλατφόρμα και να ξεχωρίζει ανάμεσα στη πληθώρα αντίστοιχων logo ανταγωνιστών.

Ελπίζουμε οι συμβουλές αυτές να σας έδωσαν ιδέες και τη σωστή κατεύθυνση για τη δημιουργία του δικού σου, μοναδικού λογότυπου.

Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε ερώτηση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *