Τί είναι το ψηφιακό Μάρκετινγκ
Ψηφιακό Μάρκετιγκ είναι ένας γενικός όρος ο οποίος περιλαμβάνει όλες τις online προσπάθειες για την προώθηση ενός προιοντος , μιας υπηρεσίας ή γενικότερα μιας επιχείρησης. Ουσιαστικά περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα εργαλεία που μας προσφέρει το διαδικτυο)
Σε αυτά τα εργαλεία συγκαταλέγονται το google search e-books, ta social media, το blogging, το email, βίντεο και γραφικά και φυσικά το website που ουσιαστικά ειναι η ψηφιακή προέκταση της επιχείρησής μας. Εφοσον φυσικά διαθέτει και φυσική παρουσία.
Το ψηφιακό μάρκετινγκ δεν αντικαθστά το παραδοσιακό Μάρκετινγκ. Την τηλεοπτική προβολή δηλαδή ή αυτήν μέσω έντυπου τύπου και ραδιοφώνου
Αντίθετα αποτελεί ένα εργαλείο εξέλιξης και ενίσχυσης του συνολικού τρόπου που μια εταιρεία εφαρμόζει το πλάνο γενκότερης προώθησής της, αλλά και να στοχεύσει κοινά που το παραδοσιακό μαρκετινγκ δυσκολεύεται.
Για παράδειγμα μια επιχείρηση που απευθύνεται σε ηλικίες 15-22. Δεν μπορεί πλέον να προβάλλεται αποκλειστικά μέσω τηλεόρασης ή περιοδικών, γιατι ακριβώς οι συγκεκριμένες ηλικίες δεν βρίσκονται εκει! Πολύ πιθανό να μην ανοίγουν καν την τηλεόραση.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα που μας δίνει το ψηφιακό Μάρκετινγκ?
– Κόστος προώθησης. Ποτέ δεν ήταν φθηνότερο για μία επιχείρηση να δημιουργήσει μια διαφήμιση και να απηχήσει τα μηνύματα της σε 1000 ή και πολύ περισσότερο άτομα. Μέσω Facebook μπορεις να δημιουργήσεις μία αποτελεσματική διαφήμιση ακόμα και με 2 ευρώ την ημερα.
– Ακριβέστερη στόχευση κοινών. Θέλουμε η όχι οι πληροφορίες των χρηστών στο διαδίκτυο συνεχως περιλαμβάνουν περισσότερες λεπτομέρειες. Έτσι μπορούμε να στοχεύσουμε ανθρώπους βάση δημογραφικών στοιχείων, ενδιαφερόντων και διαδικτυακής συμπεριφοράς. Ποιές σελίδες επισκέπτονται, τι θα τους άρεσε, τι όχι. Αυτό ποτέ δεν ήταν εφικτό με τα παραδοσκαιά μέσα.
– Μέτρηση αποτελεσμάτων κάθε στιγμή για κάθε διαφημιστική ενέργεια. μπορούμε να δούμε πόσος κόσμος αντιδρά, μπορουμε να αλλάξουμε παραμέτρους, γραφικά, επικοινωνία. Αντίθετα σε μηνιαίο περιοδικό που μετά την δημοσίευση μιας καταχώρησης τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει
– Απήχηση σε άλλες χώρες, ή ανθρώπους που διαφορετεικά δεν θα μάθαιναν ποτέ για την επιχείρηση μας. Ένα e-shop που είναι στην Ελλάδα μπορεί να έχει πωλήσεις απο όλο τον κόσμο στοχεύοντας μέσω google ή Facebook άλλες χώρες και κοινά.
Τι να κάνετε για να το αξιοποιήσετε:
1. Αποκτήστε διαδιτυακή παρουσία. Με ένα ενημερωτικό website αν είστε επιχείρηση που δεν μπορεί να πουλήσει online ή ένα e-shop αν μπορείτε. Ακόμα και αν έχετε ήδη φυσικο κατάστημα ενα e-shop θα σε βοηθησει να βρεις καινούριους πελάτες
2. Αξιοιποήστε τα social media και χτίστε σταδιακά και με συνέπεια μια επαγγελματική και χρήσιμη για το κοινό σας παρουσία εκει. Ο χρόνος που ξοδευει ο μέσος Ε΄λληνς στσα social media συνεχώς αυξάνεται και μέσω αυτών ο κόσμος μαθαίνει και ενημερώνεται για νέες επιχειρήσεις, προϊόντα ή υπηρεσίες. όσο πιο δημοφιλής γίνεται μια επιχείρηση στα social media τόσο πιο πιθανό να αυξήσει τις πωλήσεις της.
3. Δημιουργήστε μοναδικό περιεχόμενο με σταθερή συχνότητα. Βίντεο, άρθρα μέσω blog, όμορφες εικόνες και γραφικά, που χτίζουν σταδιακά την επιχείρηση σας και μεγαλώνουν το ψηφιακό της αποτύπωμα στο διαδίκτυο.
4. Δοκιμάστε διαφορετικά είδη διαφήμισης (στο Facebook, μέσω google, μέσω άλλων websites) για να δείτε τι δουλεύει καλύτερα για εσάς. Κανένας δεν διαθέτει την συνταγή της απόλυτης ψηφιακής επιτυχίας και τα πάντα κρίνονται στην δοκιμή και στην βελτίωση.
Αν έχεις ερωτήσεις μπορείς να τις γράψεις στα comments ή να μας τις στείλεις μέσω email τις οποίες και θα απαντήσουμε
Μέχρι την άλλη φορά κάντε το απλά!