10 Marketing tips που δεν σου έχουν ξαναπεί

 

Πνίγεσαι στη δουλειά, έχες ξεμείνει απο ιδέες, ξέρεις οτι κάτι πρέπει να κάνεις αλλά δεν ξέρεις τι απο όλα αυτά που συμβαίνουν εκεί έξω, για να προσελκύσεις πελάτες και να βοηθήσεις την επιχείρησή σου.

Την ίδια ώρα διαβάζεις και ακούς για μαγικές λύσεις,  μυστικές φόρμουλες, online προγράμματα,  που θα αυξήσουν τις πωλήσεις σου ραγδαία.

Αν νιώθεις κάπως έτσι, αυτό το βίντεο είναι για σένα.

Υπάρχουν μυστικές συνταγές σε αυτό που λέμε Μάρκετινγκ? Στην προσπάθεια μας δηλαδή να επικοινωνήσουμε στο κοινό που μας ενδιαφέρει, τι κάνουμε κάνουμε και γιατί το αφορά?

Η απάντηση είναι ΟΧΙ.  ΞΕΚΑΘΑΡΑ. Δεν υπάρχουν μυστικές συνταγές και όποιος σου το λέει αυτό απλά λέει ψέματα.

Αυτό που υπάρχει όπως έχουμε πει ξανά είναι το πλάνο, η συνέπεια, και πάνω απο όλα η διάρκεια.

Σε αυτό το βίντεο όμως, δεν θα σου πω ποιο πλάνο Marketing να ακολουθήσεις. Θα σου πω 10 βασικές αρχές που έμαθα ο ίδιος παθαίνοντας.

  1. Ο κόσμος δεν σκέφτεται όπως εσυ

Αυτό που εσύ σκέφτεσαι για την επιχείρησή σου, για τα οφέλη του προϊόντος ή της υπηρεσίας σου, συνήθως είναι πολύ διαφορετικά απο την εικόνα που έχει ο κόσμος για αυτά.

Ξέρεις γιατί?

Αφενός εσύ ταυτίζεσαι όσο κανείς άλλος με αυτό που κάνεις, είναι η πραγματικότητα σου και η ζωή σου. Ο κόσμος όμως θα ξοδεύσει ελάχιστα δευτερόλεπτα για να δώσει σημασία σε οτιδήποτε θες να του πείς μέσω social media, μέσω του website σου, μέσω ενος video. Και ιδιαίτερα, αν δεν σε γνωρίζει καν. Αν βλέπει κάτι απο σένα για πρώτη φορά.

Πολύς κόσμος περιγράφει κάτι χωρίς να σκέφτεται με τον τρόπο που σκέφτεται το κοινό. Για εσένα κάτι που αναλύεις ή βλέπεις κάθε μέρα είναι κοινή λογική, δεν είναι όμως για όλους τους άλλους.

Έτσι αν προσπαθήσουμε να περιγράψουμε κάτι σύνθετα, χωρίς σαφήνεια, με πολλές λεπτομέρειες, χωρίς να περιγράφουμε τι αφορά το κοινό αυτό που έχουμε να πούμε, θα τους χάσουμε.

Χρησιμοποίησε απλά μονοσήμαντα μηνύματα σκεπτόμενος οτι θες να περάσεις αυτό που θές σε 3-4 δευτερόλεπτα. Π.χ αν ήθελα να σου πω γιατί να βλέπεις τα βίντεο που φτιάχνω θα σου έλεγα,  Θέλεις δωρεάν συμβουλές επιχειρηματικής εξέλιξης.

  1. Το marketing είναι ταξίδι όχι εκδρομή

Τι σημαίνει αυτό? Πολύς κόσμος περιμένει άμεσα αποτελέσματα, γρήγορα να πουλήσει το νέο του προϊόν. Να αυξήσει το traffic του, να έχει 10.000 followers στο Instagram σε 2 μήνες και όλοι αυτοί να αγοράζουν σαν τρελλοί τα προϊόντα του.
Να προσλάβει έναν marketeer για 2 μήνες και να δει να συμβαίνουν θαύματα.

Το marketing δεν είναι πώληση. Είναι δημιουργία αξίας και μια διαδρομή που σκοπεύει κυρίως να χτίσει ένα brand name. Να δημιουργήσει θετικά συναισθήματα στο κοινό που μας ενδιαφέρει και να το οδηγήσει στην ταύτιση με ότι κάνουμε.

Δεν θες να καλύψεις απλά την ανάγκη του καταναλωτή σου. Θες να αγαπήσει το brand σου. Γιατί αυτό μένει.

Αυτό είναι κάτι που απαιτεί πολύ χρόνο, επένδυση και φυσικά πλάνο.

  1. Ο περισσότερος κόσμος δεν διαβάζει αυτά που γράφεις. Υπολόγισέ το

Ακόμα και αν γράψεις ένα άρθρο αριστούργημα, ένα φανταστικό κείμενο στο website σου, πολύ χρήσιμη πληροφορία σε ένα βίντεο, είναι δεδομένο ότι ο κόσμος θα το σκανάρει απλά, το μάτι του θα πέσει σε εικόνες, σε χρώατα σε ωραίες γραμματοσειρές και σε κείμενα που δεν είναι φορτωμένα. Αξιολόγησέ το, δώσε έμφαση στους τίτλους, που είναι το πρώτο πράγμα που κάποιος διαβάζει και γράψε ανάλογα προκειμένου τα μηνύματα που είναι σημαντικά για σένα να μην χαθούν.

  1. Πειραματίσου στα πάντα. Τίποτα δεν είναι δεδομένο

Αμφισβήτησε τα πάντα, μην κάνεις ότι όλοι, δοκίμασε πράγματα για πρώτη φορά. Μην έχεις ιδέες απλά, εφάρμοσε τες και αξιολόγησε τα αποτελέσματα. Κανείς δεν έχει ποτέ τη μυστική συνταγή σε κάτι, ούτε όλες τις απαντήσεις από την αρχή. Κάθε επιχείρηση είναι διαφορετική, κάθε συγκυρία άλλη και τα πράγματα στον σύγχρονο ψηφιακό ειδικά κόσμο αλλάζουν καθημερινά. Κάτι που ίσως δούλευε πριν 2 μήνες, μπορεί πλέον να μην έχει αποτέλεσμα.

  1. Ποτέ μην βασίζεσαι σε μία μόνο ενέργεεια

Xαρακτηριστικό παράδειγμα οι εταιρίες που επένδυσαν χιλιάδες ή και εκατομμύρια ευρώ για να χτίσουν ένα τεράστιο following και το Facebook κάποια στιγμή αποφάσισε να ρίξει την οργανική απήχηση στο 5-7%. Δηλαδή ενώ πλήρωσαν τόσα λεφτά για να χτίσουν ένα τεράστιο κοινό που τους ακολουθεί θεωρητικά, πλέον για να επικοινωνούν ότι θέλουν, πρέπει να πληρώσουν διαφήμιση. Είναι ρίσκο να βασίζεις όλη την επικοινωνία ή τις πωλήσεις της επιχείρησής σου σε ένα μόνο κανάλι. Ένας αλγόριθμος αρκεί για να σε φέρει σε δύσκολη θέση.

  1. Μην παραμυθιάζεις τον κόσμο. Πές αλήθεια.

Μην προσπαθείς να πουλήσεις κάτι που ούτε εσύ ο ίδιος δεν πιστεύεις. Αργά η γρήγορα θα φανεί.
Το περιβάλλον είναι πολύ ανταγωνιστικό και είναι πάντα εξαιρετικά πιο εύκολο να πουλήσεις ένα πολύ καλό προϊόν απο ένα προϊόν που υπόσχεται πολλά αλλά προσφέρει λίγα.

  1. Ξέχνα τα shortcuts

Όταν ακούς υποσχέσεις για γρήγορα αποτελέσματα, μυστικές φόρμουλες Μάρκετινγκ που θα σου αλλάξουν το ρου της ιστορίας της επιχείρησής σου, απλά τρέξε μακριά. Τίποτα από όλα αυτά δεν έχει διάρκεια. Αγορά ψεύτικων followers, αύξηση του traffic με μια μυστική φόρμουλα, κτλ.
Σκέψου μακροπρόθεσμα. Όχι εφήμερα. Και πάντα ο δύσκολος δρόμος είναι αυτός που θα σε πάει μακριά.

  1. Χτίσε μια κοινότητα στα social media & οχι απλά following

Ο περισσότερος κόσμος έχει μάθει να κρίνει κοιτώντας το νούμερο των followers και το θεωρεί συνώνυμο της επιτυχίας για έναν λογαριασμό στο Instagram. Το μόνο που έχει σημασία ωστόσο, είναι η δημιουργία μια ενεργής κοινότητας, ενός αριθμού ανθρώπων με ομοειδή προφίλ και ενδιαφέροντα,  που ενδιαφέρονται απόλυτα για αυτό που έχουμε να πούμε ή που κάνουμε.

Η αλληλεπίδραση με αυτό το κοινό, η δημιουργία αξίας προς αυτούς και το χτίσιμο επικοινωνίας με τον καθένα ξεχωριστά, είναι το μόνο που έχει σημασία και φέρνει μακροπρόθεσμα αποτέλεσμα χτίζοντας για εμάς εμπιστοσύνη.

 

  1. Αν παίζεις πάντα safe δεν θα πας μακριά

Τι κάνει η κατηγορία μας? Ας κάνουμε και εμείς το ίδιο. Τι διαφημίσεις παίζει ο ανταγωνισμός? Τι ενέργειες? Ας κάνουμε και εμείς αυτό. Αν δεν τολμήσεις να διαφοροποιηθείς, να αμφισβητήσεις κάποια δεδομένα, αν δεν ρισκάρεις νιώθοντας λίγο άβολα με κάποιες νέες ενέργειες ή κινησεις, τα αποτελέσμα θα είναι στην καλύτερη περίπτωση τα ίδια.

Τόλμησε αλλά πάντα με πλάνο.

 

  1. Βρές τους influencers που πρέπει, όχι αυτούς με τους περισσότερους followers

To influencer Marketing δουλεύει, και γιαυτό το 2019 θα ξεπεράσει το 1 δις ευρώ στο Instagram. Αυτό δεν σημαίνει όμως οτι χρειάζεται να πας σε αυτούς που διαφημίζουν 10 προϊόντα την ημέρα και να δώσεις ένα σκασμό χρήματα για ένα Instagram story. Βρές ποιοί είναι οι άνθρωποι που έχουν πραγματικά επιρροή στο κοινό που σε ενδιαφέρει, και έχουν ένα προφίλ που ταιριάζει σε σένα. Προσπάθησε να χτίσεις μια μακροχόνια συνεργασία μαζί τους και όχι να κερδίσεις ένα post μόνο. Καμία μάχη δεν κερδήθηκε ποτέ με μία φωτοβολίδα!