Google Ads – Πόσο κοστίζουν;

Google Ads – Πόσο κοστίζουν αλήθεια;

Ίσως η πιο συχνή ερώτηση σχετικά με τη διαφήμιση στην Google (Google Ads) μόλις κάποιος κατανοήσει τον σκοπό τους και τη σημασία τους, είναι το πόσο κοστίζουν.

Ειδικά για εσένα που ακούς για πρώτη φορά την έννοια PPC (pay per click), είναι σημαντικό να καταλάβεις πως δεν υπάρχει μια σαφής απάντηση.

Η πιο συνηθισμένη απάντηση στην ερώτηση το πόσο κοστίζει, είναι ‘’εξαρτάται’’.

Το κόστος των Google ads προηγουμένως γνωστών ως AdWords εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.

Σε αυτό το άρθρο θα σε βοηθήσω να καταλάβεις ποιοι είναι αυτοί οι παράγοντες. Καθώς και το πώς σχετίζονται με το ποσό που θες να ξοδέψεις αλλά και τον τύπο επιχείρησής σου.

Θα σε βοηθήσω να κατανοήσεις ποιο είναι το πιο ρεαλιστικό σχέδιο στο να ξοδέψεις ένα budget για τις διαφημιστικές σου καμπάνιες και τελικά να αποφασίσεις αν όντως τελικά θα χρησιμοποιήσεις Google Ads, ή θα επιλέξεις έναν διαφορετικό τρόπο προώθησης.

Ας δούμε τί θα καλύψουμε με λεπτομέρεια σε αυτόν τον οδηγό.

  1. Τα Google Ads είναι βασισμένα σε ένα σύστημα δημοπρασίας. Το σύστημα αυτό επιβραβεύει τις επιχειρήσεις που έχουν υψηλής ποιότητας διαφημιστικές καμπάνιες με χαμηλότερο κόστος και καλύτερη διαφημιστική τοποθέτηση.
  2. Μπορείς να έχεις απόλυτο έλεγχο στο πώς ξοδεύεις το budget σου. Αυτό το πετυχαίνεις με συγκεκριμένες τακτικές όπως προγραμματισμό διαφημίσεων, γεωγραφική στόχευση κτλ.
  3. Ο μέσος όρος κόστους ανά κλικ για τα Google Ads σε παγκόσμιο επίπεδο είναι μεταξύ 1$ και 2$ στο δίκτυο αναζήτησης (search campaigns). Ο μέσος όρος κόστους όμως για να εμφανιστείς παραδείγματος χάρη σε ένα banner κάπου μη στοχευμένα τότε είναι κάτω από 1$. (display campaigns)
  4. Τα πιο ακριβά keywords στα Google Ads κοστίζουν περίπου 50$ ή παραπάνω για ένα κλικ! Αυτά είναι τις πιο πολλές φορές υψηλής ανταγωνιστικότητας keywords σε κατηγορίες που έχουν ψηλό lifetime value του πελάτη. Αυτό σημαίνει πως ο συγκεκριμένος πελάτης μπορεί να μας φέρει υψηλό αριθμό εσόδων σε ένα συγκεκριμένο βάθος χρόνου. Τέτοιες κατηγορίες έχουν να κάνουν με νομικά ή ασφαλιστικά θέματα (δές παρακάτω το σχετικό infographic)
  5. Ορισμένες εταιρίες ‘’γίγαντες’’ μπορούν να ξοδέψουν ακόμα και πάνω από 50 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο για διαφημίσεις αναζήτησης.
  6. Ο μέσος όρος μικρομεσαίων επιχειρήσεων που χρησιμοποιεί Google Ads ξοδεύει περίπου $9,000 με $10,000 κάθε μήνα σε διαφημίσεις αναζήτησης. Αυτό είναι περίπου $100,000 με $120,000 το χρόνο.

Kαι πρίν λιποθυμήσεις με τα νούμερα, θυμήσου ότι τα πάντα είναι θέμα ROI (Return on investment). Απόδοσης δηλαδή της επένδυσής μας.

Άν κάποιος επενδύει 100.000 δολλάρια σε search campaigns και πάρει πίσω 105.000 δολλάρια, προφανώς έχει κερδίσει. Λίγο, αλλά κέρδισε.

Οπότε δεν ξόδευσε 100.000 δολλάρια, κέρδισε 5.000 δολλάρια.

 

Ας δούμε όμως με μεγαλύτερη λεπτομέρεια πώς δουλεύουν οι διαφημίσεις στη Google.

Προτού ξεκινήσουμε με τους αριθμούς και τα κόστη είναι σημαντικό να γνωρίζεις πως ακριβώς δουλεύει η πλατφόρμα των Google Ads.

Ένας από τους μεγαλύτερους μύθους σχετικά με τα Google Ads είναι πως αυτός που θα ξοδέψει τα περισσότερα λεφτά θα είναι και εκείνος που θα έχει τη μεγαλύτερη απήχηση.

Παρόλο που το να ξοδέψεις ένα σημαντικό ποσό σε μια διαφημιστική καμπάνια δεν είναι απαραίτητα κακό, αυτό δε σημαίνει πως είναι ο μοναδικός παράγοντας για την επιτυχία. 

Όπως αναφέραμε και πριν, τα Google Ads λειτουργούν σαν μια δημοπρασία

 

Τί σημαίνει αυτό;

Η δημοπρασία ξεκινάει τη στιγμή που κάποιος πληκτρολογεί κάτι στη μηχανή αναζήτησης. Μετά από αυτό, η Google ‘’αποφασίζει’’ το εάν η αναζήτηση αυτή εμπεριέχει λέξεις κλειδιά που οι διαφημιστές κάνουν bid εκείνη τη στιγμή.

Εάν οι διαφημιστές έχουν επιλέξει (έχουν δηλαδή κάνει bid) να διαφημιστούν σε κάποιο συγκεκριμένο keyword στην αναζήτηση του χρήστη, τότε η δημοπρασία ξεκινά.

O σκοπός της δημοπρασίας είναι να καθορίσει τις βαθμίδες εμφάνισης των αποτελεσμάτων (Ad ranking).

Αυτή η ΄δημοπρασία΄ είναι και αυτή που καθορίζει το εάν θα συμπεριλάβει και θα τοποθετήσει διαφημίσεις στα αποτελέσματα με βάση τη φόρμουλα του Ad Rank.

Αυτή η φόρμουλα είναι αποτέλεσμα δυο παραγόντων, του μέγιστου bid και της ποιότητας της διαφήμισης (quality score) .

Αφού λοιπόν η ποιότητα του score και το Ad Rank υπολογιστούν, η Google χρησιμοποιεί αυτά τα δεδομένα για να καθορίσει πόσο θα πληρώσεις κάθε φορά που κάποιος θα κάνει κλικ στην διαφήμισή σου.

Αυτή η φόρμουλα μοιάζει ως εξής:

Παρατήρησες πως ενώ ο πρώτος στη κατάταξη των αποτελεσμάτων έχει ξοδέψει το χαμηλότερο ποσό, παρόλαυτα εμφανίζεται πρώτος;

Αυτό συμβαίνει γιατί η ποιότητα της διαφήμισής του είναι άριστη.

H Google δηλαδή επιλέγει να «χάσει χρήματα» προκειμένου να προσφέρει στο κοινό που ψάχνει εκείνη τη στιγμή, την καλύτερη δυνατή απάντηση.

Αυτό έχει να κάνει τόσο με την ποιότητα της διαφήμισης σου (το ad extension) όσο και την ποιότητα/ καταλληλότητα της landing page σου (το σημείο δηλαδή που οδηγείς το κοινό).

Αφού λοιπόν καλύψαμε τα βασικά ας δούμε και τους αριθμούς πίσω από όλα αυτά.

Πώς ξοδεύεται το budget μου για τη διαφήμισή μου στη Google;

Ένα πολύ τυπικό παράδειγμα μιας κατάστασης που μπορεί να βρεθεί κάποιος που ξεκινάει να ασχολείται με τα Google Ads, είναι να ξοδέψει το budget του πολύ πιο γρήγορα από όσο είχε προβλέψει.

Αυτό μπορεί να σε φέρει σε πολύ άσχημη θέση και επιπλέον να σε απογοητεύσει σε σημείο να θες να τα παρατήσεις.

Πολλές φορές διαφημιστές έχουν απογοητευτεί ανακαλύπτοντας πως το υποτιθέμενo budget που είχαν πλανάρει για ένα μήνα, καταναλώθηκε σε λίγες μέρες.

Αυτό που συμβαίνει δεν είναι λάθος της Google αλλά μικρά πράγματα που ίσως να μην έχεις κατανοήσει ακόμα.

Ας δούμε τα βασικά στοιχεία διαχείρισης budget στα Google ads.

Μπορείς να σκεφτείς το budget που θες να διαθέσεις για τη διαφημιστική σου καμπάνια όπως ακριβώς κάθε άλλο budget για κάποιο άλλο σκοπό.

Ξεκινάς λοιπόν από το βασικό ποσό το οποίο θα αντιπροσωπεύει το κύριο μέρος της διαφημιστικής σου καμπάνιας και αφήνεις πάντα περιθώριο σε περίπτωση που συμβεί κάτι αναπάντεχο ή προκειμένου να κάνεις optimize κάποια ad extensions βάσει προτάσεων της Google.

Ένας τρόπος να ξεκινήσεις τον υπολογισμό του budget σου είναι βάση πρό-καμπάνιας.

Κάθε καμπάνια έχει τις δικές της ρυθμίσεις στο Google Ads.

Αυτό σε βοηθάει να έχεις τον έλεγχο συγκεκριμένων παραμέτρων κάθε καμπάνιας ανεξάρτητα από άλλες στο λογαριασμό σου.

Κάθε καμπάνια πρέπει να έχει το δικό της ημερήσιο budget.

Eάν τρέχεις πολλές καμπάνιες ταυτόχρονα τότε πρέπει να σκεφτείς ποιες έχουν προτεραιότητα.

Για παράδειγμα, μια καμπάνια που αφορά τα best selling προϊόντα σου, μπορεί να είναι πιο σημαντική για την επιχείρησή σου από κάποια καμπάνια που στοχεύει στο να προσελκύσει πελάτες στην κορυφή του marketing funnel (σε επίπεδο δηλαδή awareness)

Σε αυτή τη περίπτωση μπορεί να χρειάζεται να υπολογίσεις ένα μεγαλύτερο budget στη καμπάνια για τη διαφήμιση των προϊόντων σου.

Σε κάθε περίπτωση όμως, εάν έχεις ένα μηνιαίο budget τότε πρέπει να το‘’σπάσεις’’ σε ημερήσιο budget για κάθε καμπάνια και να αφιερώσεις διαφορετικό ποσό για κάθε μια.

 

ΠΩΣ ΞΟΔΕΥΕΤΑΙ ΤΟ ΗΜΕΡΗΣΙΟ BUDGET

Ας πούμε πως έχεις μια διαφήμιση με CPC $0,25 και θα ήθελες να έχεις 300 κλικ την ημέρα (άρα και 300 επισκέψεις στο website σου).

Χρησιμοποιώντας αυτά τα νούμερα μπορείς να υπολογίσεις το ημερήσιο σου budget.

0,25 X 300 = $75

Σε αυτό το παράδειγμα, τα 25 cents είναι το μέγιστο ποσό που θα χρεωθείς εάν τα 25cents είναι το μέγιστο σου CPC (αυτό που σε παίρνει δηλαδή να δίνεις ανά κλίκ)

Ωστόσο το ακριβές ποσό που θα μπορούσες να χρεωθείς μπορεί να αλλάξει με βάση τις διαφορετικές παραμέτρους κάθε καμπάνιας.

Αυτό απλά που πρέπει να θυμάσαι είναι πως δεν θα χρεωθείς πάνω από 25cents για ένα κλικ, αλλά μπορεί να πληρώσεις λιγότερο.

Ακούγεται απλό σωστά;

Εκεί που κάνουν οι περισσότεροι λάθος είναι στο προγραμματισμό των διαφημίσεων (Ad schedule).

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΩΝ

Πρέπει να συγκεκριμενοποιήσεις το πότε οι διαφημίσεις σου θα εμφανίζονται σε πελάτες.

Παρόλο που οι διαφημίσεις σου θα περάσουν ούτως ή άλλως από τη διαδικασία της ‘’δημοπρασίας’’ που αναφέραμε, μπορείς να θέσεις εσύ το πότε θα εμφανίζονται.

Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για τοπικές επιχειρήσεις που θέλουν να κατευθύνουν τους πελάτες σε μια φυσική τοποθεσία μέσω από τις διαφημίσεις τους.

Αν για παράδειγμα έχεις ένα ιατρείο που λειτουργεί συγκεκριμένες ώρες και μέρες, δε θα θες ίσως οι διαφημίσεις σου να εμφανίζονται εκτός από αυτές τις ώρες λειτουργίας.

Ή μπορεί να στοχεύεις χώρες σε διαφορετικό timezone από αυτό της Ελλάδος.

Εναλλακτικά, μπορείς να διαλέξεις η διαφήμισή σου να τρέχει όλη μέρα, αλλά να εναποθέσεις μεγαλύτερο ποσό από το ημερήσιο budget σου τις ώρες που μπορεί να έχεις αυξημένη ορατότητα.

 

ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΟΧΕΥΣΗ

Με τον ίδιο τρόπο που μπορείς να ορίσεις μεγαλύτερο κομμάτι του budget σου συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, μπορείς και για συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές.

Αυτή η στόχευση σε βοηθάει να θέσεις προτεραιότητα στην εμφάνιση των διαφημίσεων που εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης με βάση συγκεκριμένες περιοχές.

Αυτές οι περιοχές μπορεί να είναι μεγάλες όσο μια χώρα ή συγκεκριμένες όπως ένας δήμος μιας πόλης.

Η γεωγραφική στόχευση (Geotargeting) είναι ένα χρήσιμο εργαλείο εκμετάλλευσης της αυξανόμενης τάσης χρήσης κινητών τηλεφώνων και on-the-go αγορών των καταναλωτών.

 

ΣΤΟΧΕΥΣΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΤΥΠΟ ΣΥΣΚΕΥΗΣ

Οι ημέρες που ο κόσμος έψαχνε να βρει κάτι μόνο με τη χρήση υπολογιστή έχουν περάσει στο παρελθόν.

Σήμερα οι καταναλωτές αναζητούν πράγματα από διαφορετικές συσκευές, που σημαίνει πως πρέπει να δώσεις προσοχή στην προέλευση της πλειοψηφίας των leads σου.

Για αυτό έχει μεγάλη σημασία η στόχευση με βάση τη χρήση συσκευής.

Ας πούμε πως θες να εμφανίζεσαι σε αποτελέσματα αναζητήσεων και από υπολογιστή αλλά και από κινητό τηλέφωνο.

Μπορείς να καθορίσεις ποια μερίδα του budget σου θα καταναλωθεί για τη προβολή μέσω desktop και ποια για τη προβολή μέσω mobile.

Μπορείς επίσης να διαθέσεις περισσότερα χρήματα για τη κίνηση που έρχεται από συγκεκριμένους τύπους κινητών συσκευών ανάλογα με το τί διαφημίζεις (π.χ αν διαφημίζεις θήκες κινητών τηλεφώνων Samsung ή γενικά android, μπορείς να περιορίσεις τις καμπάνιες σου αντίστοιχα).

 

Τιμοκατάλογος Google Ads: Πόσο κοστίζει ένα κλικ στα Google Ads;

Αφού λοιπόν κατανόησες τι είναι το CPC (κόστος ανά κλίκ) και πως λειτουργεί η επιχορηγούμενη αναζήτηση, η επόμενη ερώτηση θα είναι: Πόσο κοστίζει ένα κλικ;

Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, δεν υπάρχει σαφής απάντηση.

Θα μπορούσες να σκεφτείς το Pay per click (PPC) σχεδόν σαν μια παραδοσιακή εκτυπωμένη διαφήμιση.

Θα περίμενες να ξοδέψεις περισσότερα για ένα πρωτοσέλιδο σε μεγάλης εμβέλειας περιοδικό από ότι σε μια τοπική εφημερίδα.

Ωστόσο στο digital marketing δεν έχει μεγάλη σημασία το ποια θα είναι η εμφάνιση της διαφήμισης όσο ο ανταγωνισμός για τις λέξεις κλειδιά που κάνεις bid, αλλά και την αξία της κατηγορίας γενικότερα. Είναι διαφορετικό να ανταγωνίζεσαι για την πώληση ενός σπιτιού και διαφορετικό για την πώληση μίας θήκης κινητού.

Κάποια keywords είναι σαφώς πιο ακριβά από κάποια άλλα με βάση το πόσο ανταγωνιστική είναι η αγορά στο συγκεκριμένο κλάδο.

Ωστόσο σε τεράστιας ανταγωνιστικότητας αγορές τα κλικ μπορεί να είναι πολύ ακριβότερα.

Ας δούμε μερικά από τα πιο ακριβά keywords στα Google Ads.

Tα πιο ακριβά keywords στα Google Ads.

Αξίζει να παρατηρήσουμε πως για παράδειγμα το πρώτο πιο ακριβό αποτέλεσμα για ασφάλειες (insurance), καθώς το δεύτερο πιο ακριβό (Loans), τρίτο κ.ο.κ., δεν αφορούν απλά keywords αλλά keyword κατηγορίες.

Σε μερικές περιπτώσεις, το CPC κάποιων πιο συγκεκριμένων keywords μέσα σε κάποια κατηγορία μπορεί να είναι υψηλότερο από τους μέσους όρους που αναφέρονται στην παραπάνω εικόνα.

Πρόσφατα όμως η κατάταξη αυτή άλλαξε λιγάκι καθώς στις 5 πρώτες θέσεις βρέθηκαν τα εξής keywords:

Φυσικά αυτά είναι απλά μερικά από τα εκατοντάδες χιλιάδες διαφορετικά keywords που επιχειρήσεις παγκοσμίως κάνουν bid και τα κόστη μπορεί να διαφέρουν εξαιτίας διαφορετικών παραγόντων.

Για παράδειγμα μπορεί μια μεγάλη πολυεθνική εταιρία, που θα αποφασίσει να μεταφέρει budget από διαφήμιση σε άλλα μέσα, προς την Google, μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλη αλλαγή των bids κυριολεκτικά σε ένα βράδυ.

Εάν ανήκεις στην κατηγορία εκείνη με τα πιο ακριβά κόστη ανά κλίκ, δε σημαίνει απαραίτητα πως είσαι και υποχρεωμένος να πληρώσεις αντίστοιχα ποσά για κάθε διαφημιστικό κλικ.

Μη ξεχνάς πως πρέπει να λάβεις υπόψιν σου και το ROI (Return of Investment) όπως είπαμε και νωρίτερα.

Οι κολοσσοί που ξοδεύουν τεράστια ποσά σε καμπάνιες τέτοιου είδους είναι επειδή το μέσο lifetime value ενός πελάτη είναι υψηλό.

 

LongTail Keywords

Μερικές φορές ο κόσμος στέκεται στις λέξεις εκείνες που αποτελούν τα πιο ξεκάθαρα παραδείγματα ακριβών PPC.

Η πραγματικότητα όμως είναι πως αυτές οι κατηγορίες keywords αποτελούν μόνο ένα μικρό κομμάτι του συνολικού όγκου των αναζητήσεων.

Τα long-tail keywords είναι εκείνα τα οποία αποτελούν αυτό το μεγαλύτερο κομμάτι.

Ας δούμε ένα άλλο παράδειγμα long tail keyword αναζήτησης.

Κάποιος ψάχνει το πώς θα διώξει τις κατσαρίδες από  το σπίτι του. Μπορεί απλά να αναζητήσει ‘’κατσαριδοκτόνα’’.

Μπορεί όμως και να κάνει κάποιου άλλου είδους αναζήτηση, πιο πολύπλοκη όπως για παράδειγμα : ‘’Πως να απαλλαγώ από τις κατσαρίδες με φυσικό τρόπο;’’

Αυτού του είδους πιο συγκεκριμένη αναζήτηση είναι και η ευκαιρία που δίνεται σε διαφημιστές να εμφανιστούν στα αποτελέσματα των αναζητήσεων σε ερωτήματα άλλα, από το απλά ‘’κατσαριδοκτόνα’’.

 

Πόσο ξοδεύουν κατά μέσο όρο οι επιχειρήσεις στο PPC (pay per click);

Συνήθως όταν κάποιος ρωτάει πόσο κοστίζει το cost-per-click για μια διαφήμιση αναζήτησης, η επόμενη ακριβώς ερώτηση είναι πόσο ξοδεύει συνήθως μια επιχείρηση για αυτό.

Για άλλη μια φορά πρόκειται για μια ερώτηση με μη ξεκάθαρη απάντηση.

Ωστόσο δεν σημαίνει πως δε μπορούμε να πούμε κάποια πράγματα πάνω σε αυτό.

Πρέπει αρχικά να κοιτάξουμε τα στοιχεία που έχουμε ήδη διαθέσιμα από την εικόνα με τα πιο ακριβά CPC.

Θα δούμε πως οι πιο ανταγωνιστικοί όροι βρίσκονται στο τομέα των ασφαλιστικών, σε παροχές οικονομικής φύσεως, και επιχειρήσεις νομικού περιεχομένου.

H παρακάτω εικόνα αν και αρκετά παλιά (ο τζίρος της Google είναι πλέον παραπάνω απο $140 δις ετησίως, δείχνει το μέγεθος της επένδυσης απο εταιρίες Finance & λιανεμπορίου σε παγκόσμιο επίπεδο.

Για παράδειγμα μόνο η Amazon ξοδεύει περισσότερα απο $150 εκατομμύρια το χρόνο!

Ξεκάθαρα μπορούμε να πούμε πως οι συγκεκριμένες εταιρίες έχουν πολύ καλό ROI, παρόλα τα υπέρογκα ποσά που ξοδεύουν.

Αυτά τα παραδείγματα είναι ενδιαφέροντα αλλά δεν είναι εξαιρετικά χρήσιμα όσον αφορά το μέσο επιχειρηματία που ακόμα δεν είναι σίγουρος για το τί θα ξοδέψει για τα Google Ads.

 

Πόσα λοιπόν ξοδεύουν μικρομεσαίες επιχειρήσεις στα Google Ads;

Τα ποσά που ξοδεύουν μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα στα Google Ads ποικίλουν.

Μερικές ξοδεύουν μέχρι και  €1000 το μήνα, ενώ άλλες ξεπερνούν τις €30,000 το μήνα όπως για παράδειγμα κάποια PPC management agencies.

Ο μέσος όρος όμως μιας μικρομεσαίας επιχείρησης σε παγκόσμιο επίπεδο είναι γύρω στα 10.000$ το μήνα ενώ στην Ελλάδα γύρω στις 3.000-5.000 ευρώ σε PPC διαφήμιση.

Συνοψίζοντας, υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορούν να έχουν αντίκτυπο στο κόστος μιας καμπάνιας PPC.

Αυτό που έχει όμως τη μεγαλύτερη σημασία είναι πως μπορείς να κάνεις τα AdWords να δουλέψουν προς όφελός σου!

Πάντα, όπως και με οτιδήποτε άλλο στο Marketing πρέπει να δοκιμάσεις, να πειραμαστιστείς, να ρισκάρεις, και σταδιακά να αυξήσεις το Budget σου προς την κατεύθυνση που δείχνει να έχει την καλύτερη για σένα απόδοση.

Αν χρειάζεσαι οποιαδήποτε βοήθεια ή ανάλυση για τις ανάγκες της δική σου επιχείρησης είμαστε στη διάθεσή σου.

Επίσης αν θές να διεκδικήσεις τις αρχικές θέσεις της Google και με άλλα μέσα, μπορείς να δείς το σχετικό μας βίντεο εδώ.

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *