Instagram Trends το 2020; Τι χρειάζεται να αξιοποιήσετε περισσότερο; Οι απαντήσεις στο παρακάτω άρθρο
Με το 50% των χρηστών του Instagram να ακολουθούν τουλάχιστον μία επιχειρηματική σελίδα και πάνω από 1 δισεκατομμύριο μηνιαίους ενεργούς χρήστες, θα ήταν περιττό να πούμε ότι το Instagram αποτελεί ήδη ένα πανίσχυρο εργαλείο μάρκετινγκ.
Το 2020, μια ολοκαίρνουρια δεκαετία, απέχει μέρες μόνο μερικές ημέρες μακριά. Είστε έτοιμοι να γνωρίσετε τα 10 νέα Instagram Trends που θα δούμε το 2020;
Εκατομμύρια εταιρίες και μικρές επιχειρήσεις διατηρούν επιχειρηματικό προφίλ και χρησιμοποιούν το Instagram ως πρωταρχικό ή δευτερογενές εργαλείο παραγωγής εσόδων.
Τι είπες; H επιχείρησή σου δεν είναι στην κατηγορία αυτών που χρειάζονται προφίλ στο instagram; Σε παρακαλώ…. Το 2020 απλά δεν υπάρχει εταιρία που δεν λεχει λόγο παρουσίας στο instagram. ΤΟΣΟ ΑΠΛΑ.
Ο ανταγωνισμός εκεί έξω είναι μεγάλος. Η δημιουργικότητα και οι απαιτήσεις του κοινού εξελίσσονται συνεχώς, οπότε ήταν λογικό να σκεφτεί κανείς πως αν θες να αυξήσεις το εισόδημά σου μέσω Instagram, δεν αρκεί απλά να έχεις λογαριασμό εκεί.
Είναι απαραίτητη εφαρμογή μιας αποτελεσματικής στρατηγικής μάρκετινγκ και δημιουργίας περιεχομένου.
Αυτό δε σημαίνει τίποτα άλλο από το ότι πρέπει να παραμένεις ενημερωμένος σχετικά με τις τελευταίες τάσεις του Instagram.
Το spamming που κάποτε έκανε κάποτε μεγάλος αριθμός κόσμου, αραδιάζοντας τυχαία hashtags σε ένα post δεν αποτελεί πλέον τακτική marketing.
1. Αύξηση του interaction μέσω των Instagram Stories
Όταν τα stories πρωτοεμφανίστηκαν τον Αύγουστο του 2016, μοναδικός σκοπός ήταν να κρατήσουν τους followers σου ενημερωμένους με μικρά νέα από την επιχείρησή σου αλλά έκτοτε έχει εξελιχθεί σε μια πολύ πιο διαδραστική πλατφόρμα.
Μόνο το ότι το 2019 παρακολουθήθηκαν 500 εκατομμύρια stories είναι από μόνο του το πιο τρανταχτό αποδεικτικό στοιχείο.
Η δημοσίευση ενός poll/ ψηφοφορίας όπως και αυτό που βλέπεις από πάνω είναι ένας από τους πολλούς τρόπους με τους οποίους μπορείς να κάνεις το κοινό σου να ενεργοποιηθεί και να αλληλεπιδράσει με τις δημοσιεύσεις σου.
Άλλοι τρόποι είναι οι ερωτήσεις σε μορφή αυτοκόλλητου, χρονόμετρα αντίστροφης μέτρησης, και τέλος η χρήση εξωτερικών συνδέσμων.
Μερικές συμβουλές που θα δίναμε για να κάνεις τα stories πιο ενδιαφέροντα για το κοινό σου:
-
Kάνε ανακοινώσεις και λάβε feedback
Έχεις μόλις δημοσιεύσει τη κυκλοφορία κάποιου καινούριου προϊόντος ή υπηρεσίας σου; Ανακοίνωσέ το μέσω ενός story και λάβε feedback μέσω από ερωτήσεις αυτοκόλλητα από πελάτες οι οποίοι έχουν ήδη κάτι να πουν πάνω σ αυτό. Δοκίμασε να δείς τι προκαλεί μεγαλύτερη διαδραστικότητα στους followers σου; Τι είναι αυτό στο οποίο τους αρέσει περισσότερο να συμμετέχουν;
-
Κάνε χρήση των Stories Highlights
Μάλλον θα γνωρίζεις ήδη πως κάθε story έχει ζωή μόλις 24 ώρες και έπειτα εξαφανίζεται από τον λογαριασμό σου.
Ένας τρόπος λοιπόν να κρατήσεις κάποιο highly engaged story για πάντα στο λογαριασμό σου είναι το να το σώσεις σαν story highlight.
Το story highlight μπορεί να λειτουργήσει και σαν μια ‘’about me’’ σελίδα που θα μπορεί κάποιος να πληροφορηθεί αμέσως για την επιχείρησή σου με τον πιο fun τρόπο.
Και φυσικά για κάθε κατηγορία highlights (π.χ προϊόντα, mention κόσμου για εσάς κτλ) μπορείς να σώσεις πολλαπλά stories που έχουν πλέον μπεί στο archive σου.
Kοίτα για παράδειγμα τι όμορφα που το Rock Sugar baby έχει ταξινομήσει τα δικά του story highlights;
2. Διευρυμένο “Explore Tab”
Το explore tab το οποίο εμφανίζει περιεχόμενο σχετικό με τα ενδιαφέροντά σου και με βάση του τι έχεις κάνει like, comment, interact, έχει πλέον επιλογές με διαφορετικές κατηγορίες που μπορείς να ψάξεις περιεχόμενο το οποίο σε αφορά και σε ενδιαφέρει (βάσει της εν γένει σου ‘ινσταγκραμικής” συμπεριφοράς).
Το κομμάτι αυτό συνήθιζε να είναι αποκλειστικά οργανικό περιεχόμενο αλλά το σχέδιο είναι να αποτελέσει ένα κομμάτι που θα έχει στη πλειοψηφία του διαφημιστικό υλικό.
Θα δούμε μερικούς τρόπους λοιπόν που θα μπορέσεις να βρεθείς στη σελίδα αυτή οργανικά, χωρίς να χρειαστεί να πληρώσεις.
-
Κάνε το κοινό σου να ενδιαφερθεί για αυτό που έχεις να προσφέρεις.
Προκειμένου να βρεθείς σε αυτή τη σελίδα, θα πρέπει να υπάρχει αρκετός κόσμος που θα παρακολουθεί παρόμοιο περιεχόμενο με αυτό της επιχείρησής σου.
Δημιούργησε λοιπόν τον ιδανικό ακόλουθο για σένα, δίνοντας προσοχή στο τι είδους επιχειρήσεις ακολουθεί και τι περιεχόμενο του αρέσει ώστε να μπορέσεις να ακολουθήσεις παρόμοια πρακτική.
-
Χρησιμοποίησε tags τοποθεσιών και Hashtags
Ακόμα και αν δεν είσαι ανάμεσα στα πρώτα-πρώτα posts για ένα συγκεκριμένο hashtag στο Instagram, μπορείς να βελτιώσεις τη κατάταξή σου, προσθέτοντας tags τοποθεσίας.
Όταν λοιπόν κόσμος κοντά σου αναζητήσει αποτελέσματα με βάση αυτά τα hashtags , τότε είναι σίγουρο πως έχεις περισσότερες πιθανότητες να εμφανιστείς.
Πως μπορείς να δημιουργήσεις το ωραιότερο, χρησιμότερο, εντυπωσιακότερο post για ένα hashtag ή για μια τοποθεσία που σε ενδιαφέρει;
3. Απευθείας αγορές για επιχειρηματικούς λογαριασμούς.
-
Κατηγορία “shop” για απευθείας αγορές
Το Instagram κάνει όλο και πιο εύκολο για το κοινό να αγοράσουν τα αγαπημένα τους προϊόντα από τα αγαπημένα τους brands προσθέτοντας απλά ένα σύνδεσμο που θα οδηγεί το κοινό κατευθείαν στο website για να κάνουν τις αγορές τους.
Αν λοιπόν κάποιος κάνει κλικ στο “shop” πάνω αριστερά, θα κατευθυνθεί στο e-shop που είναι ενσωματωμένο μέσα στο Instagram και μόνο αφού καταλήξει στο checkout τον οδηγεί στο κυρίως website για να ολοκληρώσει την αγορά.
-
Κατηγορία για να σώζεις και να συγκεντρώνεις προϊόντα που σε ενδιαφέρουν
Αν ο χρήστης δεν επιθυμεί να αγοράσει κατευθείαν ένα προϊόν, τότε θα έχει την επιλογή να το σώσει σε μια κατηγορία-συλλογή και να το αγοράσει όποτε θέλει, καθώς επίσης και να το συγκρίνει με άλλα παρόμοια προϊόντα από διαφορετικό λογαριασμό.
-
Κανάλι για αγορές στο explore tab
Εδώ θα μπορέσεις να βλέπεις απευθείας συνδέσμους προϊόντων που θα είναι μαρκαρισμένα με ένα μικρό λευκό εικονίδιο στη πάνω δεξιά γωνία της φωτογραφίας.
Όταν λοιπόν κάποιος κάνει κλικ σε αυτή την εικόνα, θα ανακατευθύνεται στο αντίστοιχο ενσωματωμένο e-shop του εκάστοτε προϊόντος.
4. Δυνατότητα δημοσίευσης “tweets” από το Twitter
Στο άμεσο μέλλον, θα είναι δυνατό να δημοσιεύονται διάσημα/ viral tweets σαν screenshot. Θα έχεις ήδη μάλλον δει την «μόδα» της αναδημοσίευσης tweets σε όλα τα social media, οπότε το Instagram βρήκε τρόπο να κάνει αυτή την μόδα πιο fun.
Δες πώς.
-
Δημοσίευσε τα πιο διάσημα tweets σου.
Παρόλο που ο αλγόριθμος του Twitter είναι σαφώς διαφορετικός από αυτόν του Instagram θα μπορείς να μοιραστείς tweets σου εισάγοντας μια δόση χιούμορ στο λογαριασμό σου.
-
Δημοσίευσε tweets από άλλους
Μπορεί να έχουμε πει πως πάντα πρέπει να δημοσιεύεις δικό σου αυθεντικό περιεχόμενο, αλλά μερικές φορές αξίζει να μοιραστείς πράγματα που πρέπει να μοιραστούν!
Απλά μη ξεχάσεις να ζητήσεις άδεια από τον πνευματικό ιδιοκτήτη τους ή να τους αναφέρεις.
5. Νέος τρόπος χρήσης των hashtags
Tα hashtags ήταν ανέκαθεν ένας από τους κορυφαίους τρόπους να προσελκύσεις κοινό στη σελίδα σου.
Αλλά η τεχνική αυτή, εξελίσσεται αλγοριθμικά συνεχώς και για αυτό ακριβώς, το να φορτώνεις κάθε post με άσχετα hashtags δε θα σε βοηθήσει σίγουρα να βρεθείς στην σελίδα explore του Instagram. Ίσως μάλιστα το instagram σε κάνει penalize για συμπεριφορά στα όρια του spam.
Αντίθετα οι νέοι τρόποι περιλαμβάνουν τα εξής:
-
Μπορείς να ακολουθείς συγκεκριμένα hashtags
Οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να ακολουθούν ένα συγκεκριμένο hashtag και ώς αποτέλεσμα τους αντίστοιχους λογαριασμούς από τους οποίους προέρχονται.
Το να χρησιμοποιείς λοιπόν σχετικά hashtags σε κάθε post σου αυξάνει τη πιθανότητα να αυξήσεις τους followers σου σημαντικά.
-
Τα insights μπορούν να καταγράψουν δεδομένα σχετικά με τα hashtags σου
Στο παρελθόν, αυτό που κάναμε όλοι, ήταν να συνδυάσουμε διαφορετικά hashtags με το ίδιο νόημα, ελπίζοντας πως αυτό θα μας φέρει followers.
Τώρα, έχοντας επαγγελματικό profile μπορείς να δεις όλα τα συγκεντρωμένα δεδομένα (insights για συγκεκριμένο post) και να βλέπεις αναφορές με τον αριθμό των impressions από τα hashtags που χρησιμοποίησες.
Αυτός είναι σίγουρα ένας καλός τρόπος να δεις ποια δουλεύουν και ποιά όχι.
-
Ηashtags σε stories
Μπορείς να προσθέσεις μέχρι και 10 διαφορετικά hashtags σε stories. Με αυτόν τον τρόπο σίγουρα θα μπορέσεις να εμφανιστείς και με αυτά σε περισσότερα accounts στο κομμάτι του explore.
6. Η αυθεντικότητα των influencers είναι πιο σημαντική από ποτέ!
Σίγουρα υπάρχουν πολλοί τρόποι να αυξήσεις τον αριθμό των followers, το awareness και κατ’επέκταση και το εισόδημά σου μέσω instagram.
Αλλά ένας αδιαμφισβήτητος τρόπος (και πλέον επιθυμητός από την κοινότητα του instagram) είναι η αυθεντικότητα και η ειλικρίνεια.
Ο κόσμος ξέρει πολύ καλά το βαθμό της καλογυαλισμένης εικόνας που οι περισσότεροι influencers δείχνουν προς τα έξω και για αυτό εκτιμάει πλέον περιεχόμενο που είναι αληθινό.
Προκειμένου κάποιος να συσχετισθεί με κάποιον “influencer” θα πρέπει να βγάζει προς τα έξω τον αληθινό του ειλικρινή εαυτό και αυτό περιλαμβάνει και στιγμές που μπορεί να φαίνεται κάποιος ευάλωτος και αδύναμος.
Μη σου κάνει λοιπόν εντύπωση αν βλέπεις όλο και περισσότερους να ξεδιπλώνουν πολύ προσωπικές τους στιγμές στα stories ή στα live τους, ή να κάνουν πράγματα που δεν είχαν ξανακάνει στο παρελθόν.
Είναι το λεγόμενο Big brother effect ή φαινόμενο της κλειδαρότρυπας. Ο κόσμος πάντα ιστορικά, θέλει να βλέπει πράγματα που δεν θα έπρεπε! Που αφορούν προσωπικές στιγμές του άλλου. Πολύ περισσότερο από μια στημένη, “χιλιοφιλτραρισμένη” φωτογραφία.
Είτε σου αρέσει είτε όχι όλο αυτό, σαν απλό κοινό ή σαν influencer, αυτό ακριβώς είναι το trend όσον αφορά το περιεχόμενο που το κοινό περιμένει από τους influencers να δημιουργούν.
7. Brands με φίλτρα επαυξημένης πραγματικότητας (AR – Augmented Reality)
Η χρήση του augmented reality θα είναι ίσως το μεγαλύτερο marketing trend του Instagram το 2020 λόγω της ποικιλίας τρόπων εφαρμογής της.
Κατά τη διάρκεια του συνέδριου Facebook F8, δόθηκε μεγάλη έμφαση στο κομμάτι της εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας σαν τεχνολογίες που θα φέρουν την επανάσταση στο κόσμο των social media.
Ήδη υπάρχουν πολυάριθμα φίλτρα, μπρανταρισμένα GIF’s και stickers που «ζωντανεύουν» τις φωτογραφίες μας.
Ένα πολύ διάσημο φίλτρο ήταν αυτό της Rihanna το οποίο είδαμε τον Σεπτέμβριο του 2018 και που σα σκοπό είχε να προσελκύσει κόσμο στο φιλανθρωπικό της σκοπό Diamond Ball.
Πώς θα το αξιοποιήσεις όλο αυτό; Be creative…. 🙂
8. Aκόμα περισσότερη IGTV
To Instagram ανακοίνωσε τον Ιούνιο του 2018 την εμφάνιση της IGTV και έκτοτε η επιτυχία της ιδέας μεγάλωσε τόσο πολύ που τελικά επένδυσε τεράστια ποσά για να καταφέρει να γίνει το επόμενο YouTube.
Πλέον τα previews των video εμφανίζονται κανονικά στο feed και τα brands έχουν πλέον τη δυνατότητα να διαφημιστούν με μεγαλύτερη ευκολία και συχνότητα.
Επίσης το instagram ευνοεί και επικροτεί (αλγοριθμικά) βίντεο από brands και απλό κόσμο που έχουν μεγάλη διάρκεια (τα οποία φυσικά έχουν κάποιο νόημα και δεν ανεβαίνουν για να ανέβουν απλά) από τα κανονικά posts (άρα 1-10 λεπτά).
Γιατί; Μα πολύ απλά γιατί κρατούν το κοινό για περισσότερο χρόνο στην πλατφόρμα από τα απλά posts!
Έτσι καλό θα ήταν να πλανάρεις μέσα στο μηνιαίο σου πλάνο δημοσιεύσεων κάποια meaningful IGTV videos, για να αυξήσουν σταδιακά το engagement του κοινού σου.
9. Eξαφάνιση των Bots (επιτέλους…)
Η χρήση bots ήταν ένας μη αποδεκτός αλλά διάσημος τρόπος/ στρατηγική κάποιων ώστε να συγκεντρώσουν traffic, να αυξήσουν followers, αλλά και να παραπλανήσουν το κοινό του instagram.
Και αυτό γινόταν χωρίς να μπορείς να διαχωρίσεις τα οργανικά likes, σχόλια και followers από τα πληρωμένα.
Ουσιαστικά bots είναι όλες αυτές οι εφαρμογές και αμφιβόλου προέλευσης εργαλεία, που μηχανικά έκαναν ενέργειες που “ξεγελούσαν” τον αλγόριθμο του instagram.
Κάποιοι μάλιστα (ακόμα και άνθρωποι του Marketing) ενθαρρύναν κόσμο να χρησιμοποιήσει bots ώστε να κερδίσουν περισσότερο engagement.
Αυτό όμως ήταν προφανώς και πολύ άδικο για αυτούς που δούλευαν σκληρά ώστε να χτίσουν την κοινότητα τους με κόπο, αλλά και φυσικά ενοχλητικό για το κοινό.
Έτσι το Instagram πήρε επιτέλους στα σοβαρά τη μάχη εναντίων των bots που έφτασαν σε ασύλληπτο βαθμό το 2018.
Κανένας λογαριασμός δε γλίτωσε από την εκκαθάριση που έγινε, με αποτέλεσμα « διάσημοι» λογαριασμοί να βρεθούν με μηδαμινούς αριθμούς σε followers, likes & engagement.
Tο ίδιο γίνεται και για τα fake views των stories που εμφανίστηκαν το 2019. Το Instagram έχει βαλθεί να απαλλαχθεί από οποιαδήποτε ενέργεια που έχει να κάνει με τη δράση των bots.
Oπότε αν επέλεξες ή ήθελες να επιλέξεις αυτόν τον δρόμο, απλά ΞΕΧΝΑ ΤΟΝ.
10. Διαφήμιση μέσω Instagram Stories.
Tο Instagram θα διευκολύνει ακόμα περισσότερο το τρόπο εισαγωγής links που θα οδηγούν στην αγορά προϊόντων μέσω των Stories. (το γνωστό swipe up)
Aρκεί να έχεις ένα verified account ή πάνω από 10Κ followers.
Αν λοιπόν σκεφτούμε πως περίπου 500 εκατομμύρια άνθρωποι παρακολουθούν stories καθημερινά (δηλαδή οι μισή χρήστες του Instagram) αυτό σημαίνει αυτόματα πως η διαφήμιση μέσω των stories θα γίνεται όλο και πιο συχνή.
Kλείνοντας…
Ένα είναι σίγουρο… Οι στρατηγικές που λειτουργούσαν το 2014, σίγουρα δε λειτουργούν το 2019, και πόσο μάλλον το 2020, που είναι μόλις μερικές εβδομάδες μακριά.
Τα πράγματα αλλάζουν συνεχώς και με γοργούς ρυθμούς, οπότε έχε τα μάτια σου ανοιχτά και προσπάθησε να είσαι ενήμερος με κάθε καινούρια πρακτική και trend, ώστε να είσαι πάντα έτοιμος να εφαρμόσεις τις καλύτερες στρατηγικές για την επίτευξη των στόχων σου.
Για οποιαδήποτε απορία ή βοήθεια σε σχέση με το πώς θα διαφημίσεις την επιχείρησή σου μέσω του Instagram, μη διστάσεις να έρθεις σε επαφή μαζί μας.
Mπορείς επίσης να δείς το παρακάτω video, στο οποίο εξηγούμε το πώς μπορείς να αυξήσεις την απήχησή σου στο Instagram.
καθώς και να διαβάσεις το άρθρο μας στο οποίο αναλύουμε τα 6 βήματα διαφήμισης στο Instagram καθώς και το πώς θα εκμεταλλευτείτε τη δύναμη του για την προώθηση της επιχείρησής σας με το καλύτερο δυνατό τρόπο.