Το νέο instagram λέγεται TikTok.
Το έχεις ακούσει ή το έχεις κατεβάσει ήδη στο κινητό σου; Είσαι μάλλον στους early adopters νέων τεχνολογιων ή είσαι κάτω από 20…
Εμείς σίγουρα είμαστε πολύ πάνω από 20, αλλά επειδή λατρεύουμε τα νέα trends στο κομμάτι της τεχνολογίας, δεν μπορούσαμε να μην το μελετήσουμε και να σας το παρουσιάσουμε.
Άλλωστε οι ευκαιρίες πάντα βρίσκονται στην αρχή των νέων trends και όχι στην κορύφωσή τους.
Tι είναι λοιπόν το ΤikTok;
Το συγκεκριμένο application, λανσαρίστηκε από την Κινέζικη εταιρία ByteDance το 2016 και χαρακτηρίστηκε σαν ένα mix του Vine, Twitter και του Instagram επιτρέποντας στους χρήστες του να δημιουργήσουν μικρής διάρκειας videos, με μουσική υπόκρουση, και τα οποία μπορούν να επεξεργαστούν εφαρμόζοντας διαφορετικά φίλτρα κτλ.
Αρχικά, το app, ήταν γνωστό ως Musical.ly και εμφανίστηκε στο προσκήνιο μετά το κενό που άφησε το Vine, μετά την οριστική αποχώρησή του το 2017.
Έκτοτε, αργά αλλά σταθερά ξεκίνησε να κερδίζει χρήστες (κυρίως νεαρά σε ηλικία άτομα, αλλά και επιχειρήσεις καθώς η δημιουργία σύντομων βίντεο αποτελεί κύριο μέσο προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών – ειδικά αν απευθύνεσαι σε millenials, Gen Z.).
Πώς όμως μπορείς να εκμεταλλευτείς το TikTok για την επιχείρησή σου;
Πάνω από το 41% των χρηστών είναι μεταξύ 16 και 24 χρονών.
Ας δούμε και κάποια στατιστικά στοιχεία.
- 500 εκατομμύρια χρήστες ήδη σε πάνω από 155 χώρες
- Πάνω από 1 δις βίντεο έχουν θεαθεί το τελευταίο 12μηνο στο TikTok από τους χρήστες του.
- Έχει ξεπεράσει σε ρυθμό downloads ακόμα και το instagram, facebook, youtube το τελευταίο τρίμηνο
- Πάνω από 50 λεπτά χρήσης τη μέρα κατά μέσο όρο για κάθε χρήστη
Εντυπωσιακό έτσι; Όπως καταλαβαίνεις πρόκειται για ιδανικό μέσο για εκείνους που στοχεύουν στη γενιά Z ή αλλιώς Generation Z (άτομα γεννημένα μεταξύ του 1995 και του 2015._
Το TikTok, είναι ακόμα θα λέγαμε «παρθένο έδαφος» όσον αφορά τις κινήσεις που έχουν γίνει έως τώρα σε επίπεδο Marketing.
Μόλις πρόσφατα μάλιστα το app ξεκίνησε να εξερευνάει τα νερά πάνω στη χορηγούμενη-πληρωμένη διαφήμιση.
Ευκαιρία λοιπόν για τους νέους influencers να «παλέψουν» για τη κατάκτηση των πρώτων θέσεων σε επίπεδο απήχησης, με κριτήριο έναν και μόνο παράγοντα.
Τη δημιουργικότητα!
Η ραγδαία αυτή αύξηση της δημοτικότητας του TikTok, αποτελεί ξεκάθαρη ευκαιρία για όλες τις επιχειρήσεις που θέλουν να διαφημιστούν και να διαφοροποιηθούν από τον ανταγωνισμό τους.
Τι δηλαδή πρέπει να κάνω και TikTok τώρα; Δεν μου έφτανε το instagram & το facebook; Αν θές να είσαι μπροστά από τις εξελίξεις, η απάντηση είναι ΝΑΙ.
Πώς δουλεύει;
Όπως ακριβώς και με κάθε άλλο social media platform, έτσι και στο TikTok, θα περάσεις στη «μαύρη λίστα» αν δεν ακολουθήσεις τους άγραφους νόμους που τα συνοδεύουν.
Τί εννοούμε με αυτό;
Αν έχεις σκοπό να εξερευνήσεις τα νερά, πρέπει να αφιερώσεις χρόνο και να μάθεις πώς λειτουργεί το app, δημιούργησε προφίλ, ακολούθησε «διάσημους χρήστες», “κατανάλωσε το περιεχόμενό του” και δημιούργησε πρακτικό περιεχόμενο μέχρι να καταλάβεις τί αρέσει στους χρήστες στη πράξη και ποια είναι η κουλτούρα της εφαρμογής.
Όπως και σε όλα τα άλλα applications, έτσι και στο TikTok, πρέπει να είσαι αυθεντικός, δημιουργικός και το περιεχόμενό σου να είναι αποτέλεσμα σκέψης και έρευνας για το ποιο είναι το κοινό σου και ποιοί είναι οι στόχοι που θες να επιτύχεις.
Είναι απλό. Για να πετύχει μια επιχείρηση στο συγκεκριμένο app, πρέπει απλά να δημιουργήσεις αρκετούς και σωστούς λόγους για τους οποίους θα σε ακολουθήσει κάποιος. Και φυσικά να το κάνεις με συνέπεια!
Τύποι διαφήμισης
Το TikTok υποστηρίζει 4 τύπους διαφήμισης :
-
Δημιουργία περιεχομένου μέσα στο feed
-
Βrand Takeovers
-
Hashtag προκλήσεις και
-
Χρήση branded φίλτρων.
Κάθε ένα έχει τα δικά του χαρακτηριστικά ανάλογα τη διαφημιστική καμπάνια, και στοχεύει σε συγκεκριμένα αποτελέσματα.
Η διαφήμιση μέσω περιεχομένου στο feed, λειτουργεί όπως και οι διαφημίσεις στο Snapchat και Instagram story ads.
Αναπαράγονται σε full screen mode, και πρέπει να διαρκούν 9 με 15 δευτερόλεπτα όπως και κάθε άλλο βίντεο στο TikTok.
Μπορείς ακόμα να μετρήσεις το αν η καμπάνια σου ήταν επιτυχημένη μέσω των tracking clicks, impressions click-through-rate (CTR), video views και engagement.
Τα Brand Takeovers επιτρέπουν σε ένα brand να «καταλάβει» για μια ημέρα τo app, και σου επιτρέπει να δημιουργήσεις εικόνες, gifs, και βιντεάκια.
Επίσης μπορείς να εισάγεις συνδέσμους που θα oδηγούν σε landing pages ή θα καταλήγουν σε hashtag challenges μέσα στο app.
Για να πάρεις μια ιδέα της επιτυχίας του brand σου μπορείς να συμβουλευτείς τα impressions και το click through rate CTR.
Tο πιο διαδεδομένο μέσο διαφήμισης, είναι τα hashtag takeovers, που ουσιαστικά δημιουργείς ένα hashtag και θέτεις ένα έπαθλο για αυτούς που θα συμμετάσχουν.
Για παράδειγμα, η Dreamwork Pictures, μέσω του hashtag challenge που δημιούργησε για να προωθήσει ένα νέο show στο Netflix προσκάλεσε τους χρήστες του TikTok να δημιουργήσουν video με τους ίδιους να χορεύουν με το ρυθμό της μουσικής της συγκεκριμένης σειράς και να το δημοσιεύσουν με το hashtag #SpiritRidingFree.
H συγκεκριμένη καμπάνια έφτασε τα 34.4 εκατομμύρια χρήστες με 2.6 εκατομμύρια engagements.
Αυτό σημαίνει πως οι 2.6 εκατομμύρια από τους 34.4 που είδαν τη καμπάνια, δημιούργησαν και δημοσίευσαν το βιντεάκι τους. Μπορείς να δεις τη δημιουργικότητα των χρηστών εδώ.
Τέλος όπως αναφέραμε, μπορείς να δημιουργήσεις branded φίλτρα όπως και στο snapchat και Instagram και να τα προσθέσεις στα video σου.
Δημιουργία φιλικού και ενδιαφέροντος περιεχομένου
Το έχουμε ξαναπεί πολλές φορές και θα το λέμε συνεχώς. Το καλά μελετημένο και πρωτότυπο περιεχόμενο είναι ο μόνος δρόμος για οποιαδήποτε επιχείρηση και δεν αποτελεί έκπληξη πως και σε αυτό το app, ισχύει ακριβώς το ίδιο.
Θα μπορούσε να ρωτήσει κάποιος.
Ποια είναι λοιπόν η διαφορά από το Instagram;
Το TikTok από ότι φαίνεται είναι ενάντια στο περιεχομένο το οποίο είναι πολύ υψηλής ποιότητας ή υπερβολικά μονταρισμένο.
Έτσι επιτρέπει στους χρήστες της να δημιουργήσουν περιεχόμενο μέσα στην εφαρμογή, το οποίο είναι απλό και καθημερινό και τους δίνει τη δυνατότητα να εκφραστούν ελεύθερα.
Είναι θα λέγαμε η ‘’street style’’ εκδοχή του Instagram που αποφεύγει υπερβολικές εμπορικές παραγωγές. (Κάτι το οποίο παίζει πολύ πλέον σε instagram & facebook).
To άλλο βασικό στοιχείο που έχει χτιστεί πάνω στην επιτυχία του musica.ly είναι η δυνατότητα να επιλέξεις μέσα απο εκατομμύρια τραγούδια και να τα επιλέξεις για να ”πατήσεις πάνω τους” και να δημιουργήσεις τα δικά σου μίνι video clips!
Αυτό είναι και το στοιχείο που ουσιαστικά έκανε όλη τη διαφορά για το συγκεκριμένο app.
Διάβασε στον οδηγό μας εδώ τα 6 βήματα διαφήμισης στο Instagram καθώς και επίσης να παρακολουθήσεις και το βίντεό μας στο οποίο εξηγούμε επιπλέον τρόπους προώθησης της επιχείρησής σου μέσω του Instagram.
Έχοντας όλα αυτά στο νου σου, επικεντρώσου στο fun χαρακτήρα της επιχείρησής σου αποφεύγοντας τις επισημότητες και εκφράσου ελεύθερα, έχοντας το engagement σαν πρώτο στόχο.
‘’Το TikTok είναι μια κοινότητα δημιουργικότητας, και μερικές φορές έκφρασης των πιο τρελών ιδεών που μπορεί να έχει κάποιος!’’
Γιατί να συμμετέχεις και εσύ
Το TikTok είναι κάτι εντελώς νέο, ειδικά στον επιχειρηματικό κόσμο, και ως εκ τούτου οι ευκαιρίες δεν έχουν εξαντληθεί όπως ίσως στο Facebook, το Instagram και το Twitter.
Επίσης, είναι προς το παρόν ή πιο φθηνή επιλογή διαφήμισης επειδή ακριβώς δεν υπάρχει έντονος ακόμα ανταγωνισμός σε εταιρίες, bids και influencers.
Επίσης θα λέγαμε πως σου επιτρέπει να εξερευνήσεις όλες τις διαφορετικές πτυχές της επιχείρησής σου, ωθώντας σε να δοκιμάσεις το να δημιουργήσεις περιεχόμενο διαφορετικό από αυτό πριν, με διασκεδαστικό και ενδιαφέρον χαρακτήρα.
Τέλος, όπως είπαμε και στην αρχή, όλη αυτή η προσπάθεια θα σε βοηθήσει να κάνεις το κρίσιμο πρώτο βήμα στο μάρκετινγκ που αφορά την νεότερη Gen Z.
Μπορεί να είναι η πιο δύσκολη γενιά στον επιχειρηματικό κόσμο, αλλά από την άλλη, γίνεται όλο και πιο σημαντική καθώς κερδίζει ισχυρότατη θέση στην οικονομία.
Το να μπεις στο μυαλό αυτής της γενιάς δεν είναι αδύνατο, αρκεί, να παίξεις με τους κανόνες της και να διασκεδάσεις όπως και ένα παιδί.
Για οποιαδήποτε ερώτηση, μή διστάσεις να επικοινωνήσεις μαζί μας. Θα χαρούμε να σε βοηθήσουμε!