Κατασκευή Ιστοσελίδας για γιατρούς – Ο Απόλυτος Οδηγός 2019

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ WEBSITE ΓΙΑ ΓΙΑΤΡΟΥΣ – Τα 9 tips και εργαλεία για το 2019

Πιο πολλοί από όσους φαντάζεσαι ψάχνουν πλέον online λύση σε κάποιο πρόβλημα υγείας που απασχολεί τους ίδιους ή αγαπημένα πρόσωπα ή προσπαθούν να ενημερωθούν σχετικά με κάποιο συγκεκριμένο θέμα υγείας.

Πάνω από 80% του κόσμου το 2019  θα ψάξει απάντηση διαδικτυακά σε ερωτήσεις που σχετίζονται με την υγεία και πάνω από 20%  θα προσπαθήσει να βρει συγκεκριμένους γιατρούς, νοσοκομεία και ιατρεία.

Για αυτούς και μόνο τους λόγους είναι πιο αναγκαίο από ποτέ για έναν επαγγελματία υγείας να αναπτύξει μια δυνατή παρουσία στο διαδίκτυο με την κατασκευή ιστοσελίδας για γιατρούς.

Σε συνδυασμό με έναν τρόπο να προσελκύσεις περισσότερους ασθενείς ίσως ακόμα πιο σημαντικό είναι να δείξεις πως έχεις επαγγελματική διαδικτυακή παρουσία και πως  είσαι ενημερωμένος για τις ανάγκες των ασθενών σου.

Ο ιατρικός κλάδος είναι βασισμένος πάνω στο χτίσιμο θετικών σχέσεων με τους ασθενείς αλλά χωρίς την εμπιστοσύνη, την κατανόηση, την ανοιχτή επικοινωνία και την αναγνώριση των διαφορετικών αναγκών του καθένα αυτές οι σχέσεις θα καταρρεύσουν.

Σε μια εποχή που όλο και περισσότεροι άνθρωποι ψάχνουν ιατρικές πληροφορίες online όλοι οι γιατροί πρέπει να είναι παρόντες και εύκολα ανιχνεύσιμοι ώστε να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητά τους.

Τα παρακάτω tips αποτελούν τις τελευταίες τάσεις κατασκευής ιατρικών ιστοσελίδων και ρίχνουν φως σε μεμονωμένα στοιχεία  που πρέπει να περιέχουν προς όφελος των γιατρών.

1. ONLINE ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Οι άνθρωποι δεν προτιμούν να μιλάνε πλέον στο τηλέφωνο. Είναι λοιπόν απαραίτητο να δώσεις την επιλογή στον ασθενή να προγραμματίσει το ραντεβού του online.

Είναι αποδεδειγμένο πως τα ιατρεία εκείνα (βάσει Ευρωπαικών στατιστικών) τα οποία δίνουν αυτή την επιλογή, πάνω από τα μισά ραντεβού κλείνονται online καθώς όχι μόνο αφήνει την ελευθερία στον ασθενή να επιλέξει την ώρα που τον/την βολεύει, αλλά έχει επίσης παρατηρηθεί πως θα υπάρξουν και λιγότερες μη επισκέψεις ή ακυρώσεις.

Οι ασθενείς ψάχνουν σταδιακά πολύ περισσότερο αυτή την επιλογή καθώς όλο και περισσότερο, προτιμάνε να κάνουν τα πάντα διαδικτυακά.

Το να προσφέρεις λοιπόν αυτή την επιλογή δείχνει αυτομάτως πως καταλαβαίνεις τις ανάγκες τους και είσαι εκσυγχρονισμένος με τις τωρινές ψηφιακές πρακτικές και ακόμα πιο σημαντικό, ότι σέβεσαι το χρόνο τους.

Αυτή η λεπτομέρεια μπορεί να κάνει τη διαφορά όσον αφορά μια πρώτη πολύ θετική άποψη για σένα.

Φυσικά βεβαιώσου οτι η λειτουργία των online ραντεβού δουλεύει όπως πρέπει.

2. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

Ίσως από τα πιο σημαντικά εργαλεία για το χτίσιμο μιας ιατρικής ιστοσελίδας είναι το περιεχόμενο. Οι ασθενείς θέλουν να γνωρίζουν ότι ο γιατρός δεν είναι μόνο ο πλέον κορυφαίος στην ειδικότητά του αλλά και ότι έχει την διάθεση και θέληση να μοιραστεί την πολύτιμη γνώση του πάνω στις τελευταίες και πιο εξελιγμένες πρακτικές στον ιατρικό κλάδο. Το On-site περιεχόμενο λειτουργεί σαν μια πλατφόρμα επικοινωνίας όλης αυτής της γνώσης με τους ασθενείς.

Οι άνθρωποι ψάχνουν online πηγές  πληροφορίας πάνω σε ιατρικά θέματα συνεχώς. Και είναι τόσο πολλές και διαφορετικές που συχνά οι ασθενείς αντί να λύσουν κάποιες απορίες, μπερδεύονται πιο πολύ. Παρέχοντάς τους λοιπόν αυτή τη πληροφορία  ώς ο πλέον ειδικός επί του θέματος, τους οδηγείς στο να σε αναζητήσουν ξανά και ξανά όταν θα θελήσουν να βρουν απαντήσεις  για κάποιο πρόβλημα υγείας. Αυτή η επαναληπτική αναζήτηση είναι καθοριστική στο χτίσιμο της σχέσης εμπιστοσύνης ακόμα και όταν ο ιατρός δεν είναι διαθέσιμος στο ιατρείο.

Πέρα από το προσωπικό όφελος , το σωστό περιεχόμενο είναι καθοριστικής σημασίας για την  βελτιστοποίηση του SEO (Search engine optimization) της ιστοσελίδας σας.

Αυτό σημαίνει πως όταν κάποιος αναζητήσει συγκεκριμένα keywords- λέξεις κλειδιά, το περιεχόμενο της ιατρικής σου σελίδας θα βοηθήσει στο να εμφανιστείς ψηλά στη λίστα με τα αποτελέσματα που σε αφορούν.

Η Google τοποθετεί μακράν πρώτες τις ιστοσελίδες που προσφέρουν περιεχόμενο και λύσεις σε προβλήματα που αναζητάει ο κόσμος και αυτό ακριβώς είναι και το ζητούμενο σε αυτή τη περίπτωση.

3. ΞEΚΑΘΑΡΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ

Έρευνες έχουν δείξει πως κατά μέσο όρο, ένας χρήστης μιας ιστοσελίδας θα αποχωρήσει μετά από 10 με 20 δευτερόλεπτα. Η ίδια έρευνα έδειξε πως  ιστοσελίδες με ξεκάθαρο μήνυμα και value proposition θα κρατήσουν τον επισκέπτη και σε ένα ιατρικό website για πολύ περισσότερο.

Οι γιατροί πρέπει να θυμούνται πάντα να συμπεριλαμβάνουν καθαρά μηνύματα τα οποία διαχωρίζουν την εξειδίκευσή τους και να εξηγούν το πώς μπορούν να προσφέρουν βοήθεια στους ασθενείς τους.

Η ιατρική επιστήμη μπορεί να μπερδέψει ακόμα και να φοβίσει τους ασθενείς και για το λόγο αυτό ο ιατρός πρέπει να παρουσιάσει την ειδικότητά του με φιλικό τρόπο, εύκολα κατανοητό για τον απλό κόσμο.

Οι ασθενείς θα πρέπει να μπορούν να κατανοήσουν το προσωπικό brand του ιατρού μέσα σε δευτερόλεπτα της επίσκεψής τους στο website. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την μεταφορά μηνυμάτων με εικαστικό χαρακτήρα και με ξεκάθαρο call-to-action.

H κατασκευή ιστοσελίδας για γιατρούς μπορεί να αποτελέσει την κορυφή της πυραμίδας στην προσπάθεια σου να χτίσεις το όνομα σου και να διαφοροποιηθείς απο τον ανταγωνισμό σου.

4. ΜOBILE-FRIENDLINESS

Όταν η πλειοψηφία των αναζητήσεων που γίνονται online γίνεται από κινητό, τότε είναι απολύτως αναμενόμενο ένα website  να πρέπει να έχει την ίδια συμπεριφορά σε ένα  laptop και σε ένα smartphone. Είτε πρόκειται για την αγορά προϊόντων από το super market είτε για την αναζήτηση ενοικίασης της επόμενης κατοικίας, μια ιστοσελίδα πρέπει να έχει την βέλτιστη συμπεριφορά σε κάθε συσκευή. Έτσι και το website ιατρών πρέπει να έχει τον ίδιο χαρακτήρα εύκολης πλοήγησης από μια συσκευή smartphone.  Αυτό όχι μόνο θα αυξήσει την ικανοποίηση του ασθενούς αλλά θα υποστηρίξει και το SEO της ιστοσελίδας.

Για να εξασφαλίσεις μια από τις πρώτες θέσεις στην λίστα εμφάνισης της Google η ιστοσελίδα οφείλει να είναι φιλική προς τον χρήστη και να παρέχει τις ίδιες ακριβώς δυνατότητες πλοήγησης και ενεργειών από κάθε συσκευή.

5. ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΔΟΜΗ, ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 

Οι ασθενείς θέλουν να αλληλοεπιδρούν με τον γιατρό με τους πιο σύγχρονους διαθέσιμους τρόπους. Το να επισκεφτεί κάποιος έναν γιατρό μπορεί να είναι τρομακτικό καθώς εμπιστεύεται την υγεία του, το πιο ύψιστο αγαθό, σε έναν και μόνο άνθρωπο. Όταν λοιπόν κάποιος επισκεφτεί μια ιατρική ιστοσελίδα η οποία είναι δυσλειτουργική και τεχνολογικά ξεπερασμένη αυτό αυτομάτως  είναι μια κακή πρώτη εικόνα ανεξαρτήτως από τις δυνατότητες και την πολυετή εμπειρία του γιατρού.

Φροντίζοντας κάθε σελίδα  και σύνδεσμος να λειτουργεί με το βέλτιστο τρόπο, και προσέχοντας τη γενική εικόνα της ιστοσελίδας να είναι μοντέρνα και up to date τότε πετυχαίνουμε τη πολυπόθητη καλή εντύπωση του ασθενούς, ο οποίος θα αναγνωρίσει πως ο γιατρός του είναι ενημερωμένος για τις σύγχρονες τακτικές και φροντίζει να εξυπηρετεί τις ανάγκες του χρησιμοποιώντας τις τωρινές τεχνολογικές πρακτικές.

6. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ (FAQs)

Mία ενότητα με ερωτήσεις και απαντήσεις είναι πιο σημαντική από όσο νομίζεις. Όσο περισσότερες πληροφορίες παρέχεις στους ασθενείς σου πριν το ραντεβού στο ιατρείο σου τόσο πιο εύκολη θα είναι και η επίσκεψή τους καθώς θα γνωρίζουν εκ των προτέρων τι θα αναμένουν για τη πρώτη φορά. Ανάλογα με το κλάδο που εξειδικεύεσαι μπορείς να κατηγοριοποιήσεις τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις σε ενότητες όπως για παράδειγμα πληροφορίες για κάποια ασθένεια, διαδικασία πληρωμών, πολιτικές τις επίσκεψης στο ιατρείο καθώς και πληροφορίες για το τί μπορεί να περιμένει κανείς κατά τη διάρκεια κάποιας εξέτασης ή ιατρικής επέμβασης.

7. BLOG

Oπως έχουμε ξαναπεί το blog είναι ένα απο τα βασικά εργαλεία στην προσπάθεια μας να δημιουργήσουμε ένα ισχυρό ψηφιακό αποτύπωμα στο διαδίκτυο.

Ένα blog είναι απαραίτητο καθώς σου επιτρέπει να μοιραστείς το μοναδικό , ιδιαίτερο περιερχόμενο που δημιουργείς και που θα ήθελες να επικοινωνήσεις στους ασθενείς σου σε σχέση με τις πιο εξελιγμένες ιατρικές πρακτικές και ιατρικά νέα στο κλάδο. Είναι το ιδανικότερο περιβάλλον να παρέχεις πληροφορίες με μεγάλη λεπτομέρεια χωρίς να φαίνεται πως πουλάς κάτι.

Το blogging σου παρέχει τη δυνατότητα να τονίσεις τη σημαντικότητα του επαγγέλματος του ιατρού και την εξειδίκευσή σου και σε βοηθάει να μείνεις συνδεδεμένος με τόσο τους ασθενείς αλλά και ανθρώπους του ιατρικού κλάδου. Το καλό περιεχόμενο το οποίο θα δημοσιεύεται με χρονική συνέπεια θα σε βοηθήσει σαφώς και στα αποτελέσματα της αναζήτησης στη Google και είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για να αποδεικνύει κάποιος το authority και τη γνώση που έχει γύρω από το επάγγελμά του ακόμα και σε εκείνους που δε το γνωρίζουν.

Τι καλύτερος τρόπος να μας γνωρίζει κάποιος, όταν ψάχνει ακριβώς απάντηση σε κάποιο θέμα, στο οποίο εμείς μπορούμε να δώσουμε μια εκτενή απάντηση με ένα άρθρο.

8. ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑΣ ΣΤΟ ΧΑΡΤΗ ΚΑΙ ΟΔΗΓΙΕΣ

 Είναι σημαντικό προκειμένου οποιoσδήποτε να σε ψάξει στο Google Maps να έχεις καταχωρήσει το ιατρείο σου μέσω της Google My Business.

Οι περισσότεροι ασθενείς ψάχνουν ιατρεία που να είναι κοντά τους (π.χ. οδοντιατρεία στο Μαρούσι). Αυτό σημαίνει πως δεν κάνουν απλά αναζήτηση για οδοντιατρεία, αλλά για εκείνα στη συγκεκριμένη περιοχή.

Με αυτό επίσης τον τρόπο χτίζεις εμπιστοσύνη με τους ασθενείς, καθώς θα γνωρίζουν που ακριβώς είσαι και πώς μπορούν να σε βρουν.

Τέλος έχοντας καταχωρήσει τη τοποθεσία του ιατρείου σου βελτιώνεις και το που βρίσκεται η ιστοσελίδα σου σε αναζητήσεις της Google.  Εδώ θα βρεις οδηγίες για το πώς να προσθέσεις την ακριβή τοποθεσία σου  στους χάρτες της Google.

9. ΤΡΟΠΟΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ONLINE

 Εάν πρόκειται για συγκεκριμένες ιατρικές παροχές και υπηρεσίες με συγκεκριμένο κόστος μπορείς να δώσεις την επιλογή στον ασθενή ή ενδιαφερόμενο να πληρώσει το κόστος online αφού αυτό θα τους λύσει τα χέρια, θα κάνει πιο γρήγορη τη διαδικασία και επιπλέον θα μειωθούν και τα έξοδα γραμματειακής διαχείρισης. Έχει τέλος παρατηρηθεί πως συμπεριλαμβάνοντας τις online πληρωμές έχει θετικό αντίκτυπο στα έσοδα κάθε επιχείρησης. Φυσικά αυτό έγκειται πάντα στην ύπαρξη ή μη περιορισμών από νομοθεσίες ή κανονισμούς των ιατρικών συλλόγων

EΠΙΠΛΕΟΝ ΕΡΓΑΛΕΙΑ

1. CRM SOFTWARE

 

Η ορολογία CRM (customer relationship management) αναφέρεται στις στρατηγικές που χρησιμοποιούνται για τη διαχείριση και ανάλυση των αλληλεπιδράσεων με τους ασθενείς ώστε να βελτιωθούν οι σχέσεις μεταξύ της επιχείρησης με τους πελάτες. Ένα λογισμικό CRM  κάνει track που και πώς οι ασθενείς βρίσκουν μια ιστοσελίδα, πώς αλληλοεπιδρούν με αυτή, και από που προέρχονται οι περισσότερες επαφές. Αυτό το εργαλείο να συλλέξεις  πληροφορίες που αφορούν τους ασθενείς σου και να σε βοηθήσει να αναπτύξεις μια αποδοτικότερη  marketing προσέγγιση.

Πολλοί γιατροί κάνουν το λάθος σκεπτόμενοι πως η στρατηγική τους δεν πρέπει να έχει το χαρακτήρα επιχείρησης και πως μπορεί να επαφίεται  μόνο  στη δύναμη του word of mouth. Ωστόσο, οι ασθενείς αντιλαμβάνονται τις παροχές υγείας σαν οποιοδήποτε άλλο προϊόν και υπηρεσία. Αυτό σημαίνει πως θα υπάρξουν επαφές από  τα social media, to web traffic, το email marketing και άλλες διαδικτυακές πηγές. Λαμβάνοντας αυτά υπόψιν, σαν γιατρός θα πρέπει να υιοθετήσεις αυτές τις πρακτικές και  υπάρχοντα ειδικά λογισμικά που θα σε βοηθήσουν να αντιληφθείς από πού προέρχονται οι ασθενείς σου και τρόπους για να αποκτήσεις περισσότερους.

Για να βρείτε τα καλύτερα CRP λογισμικά που υπάρχουν σήμερα και είναι εξειδικευμένα στην διαχείριση επαφών για γιατρούς, μπορείτε να δείτε το συγκεκριμένο άρθρο με πολλά διαφορετικά reviews.

 

2. ONLINE CHAT

 

Πάνω από το 82% των επισκεπτών σε ένα website θεωρούν πως η άμεση  απάντηση σε ένα ερώτημα είναι σημαντικό ή πολύ σημαντικό  όταν έχουν κάποιο ερώτημα σχετικά με μια υπηρεσία ή προϊόν ή πιο συγκεκριμένα σχετικά με κάποιο ζήτημα ιατρικής φύσεως. Φυσικά και κάποιος μπορεί να τηλεφωνήσει κατευθείαν στο ιατρείο ή να στείλει ένα email με τις ερωτήσεις του αλλά κάθε λεπτό καθυστέρησης λήψης μιας απάντησης, η πιθανότητα για έναν ασθενή να τα παρατήσει είναι μεγαλύτερη.

Το  live chat καλύπτει αυτό το κενό παρέχοντας το πιο άμεσο τρόπο ανταπόκρισης πάνω σε ένα ερώτημα.

2 τέτοια εργαλεία, τα οποία μάλιστα είναι δωρεάν και μπορούν να εγκασταθούν άμεσα και εύκολα στην ιστοσελίδα σας είναι το tawk.to & το drift, με τα οποία μπορείτε να απαντάτε σε πραγματικά χρόνο και απο οπουδήποτε (φυσικά και κινητό) τα μηνύματα των επισκεπτών σας (Εσείς ή οι συνεργάτες σας)

3. ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΣΥΛΛΟΓΗΣ EMAIL / LEADS

 

Ένα από τα βασικότερα εργαλεία για οποιαδήποτε επιχείρηση με online παρουσία είναι το χτίσιμο μιας βάσης δεδομένων με emails ανθρώπων οι οποίοι είτε έχουν υπάρξει πελάτες είτε έχουν επισκεφτεί το website σου. Προκειμένου να μπορείς να συλλέγεις νέα emails  έτσι ώστε να αυξάνεις την απήχηση των newsletters σου χρειάζεσαι ένα εργαλείο συλλογής emails όπως το appocalypsis.com.

Το συγκεκριμένο εργαλείο διαθέτει πολλούς τύπους widgets που μπορείς να εγκαταστήσεις στο website σου εύκολα και άμεσα ανάλογα με το τί θα ήθελες να επικοινωνήσεις στους επισκέπτες σου.

Aν θες να μάθεις για την αξία του E-mail Marketing για οποιαδήποτε επιχείρηση ακόμα και το 2019 μπορείς να δείς εδώ.

4. ΕΤΟΙΜΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ TEMPLATES

 

Έχοντας δημιουργηθεί πλέον εκατομμύρια διαφορετικά websites για οποιαδήποτε πιθανή κατηγορία επαγγέλματος, είναι απόλυτα φυσικό να έχουν τεσταριστεί εργαλεία, λειτουργικότητες και γενικότερα οποιοδήποτε πιθανό στοιχείο μπορεί να περιλαμβάνει ένα σύγχρονο website το 2019.

Έτσι μια πολύ πιο οικονομική προσέγγιση έναντι της δημιουργίας μιας ιστοσελίδας για γιατρούς απο την αρχή, που κοστίζει πολύ περισσότερο και απαιτεί πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, είναι η επιλογή ενός σύγχρονου σχεδιαστικά και λειτουργικού template (είτε wordpress είτε οτιδήποτε άλλο) που δεν υστερεί σε τίποτα έναντι της κατασκευής απο μηδενική βάση.

Τα συγκεκριμένα templates είναι απόλυτα δυναμικά και με την ύπαρξη χιλιάδων plug-ins μπορούν να έρθουν στα μέτρα των αναγκών και της αισθητικής σας.

Μερικά μόνο απο τα χιλιάδες templates που μπορείτε να βρείτε online είναι τα παρακάτω

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ

Καθώς οι ασθενείς στρέφονται ολοένα και περισσότερο στο να βρουν γιατρούς, ιατρικές υπηρεσίες και απαντήσεις στα ερωτήματά τους έτσι και οι γιατροί πρέπει να καταβάλουν προσπάθεια στο να δημιουργήσουν ένα website που να περιέχει όλα αυτά που αναφέραμε ώστε να είναι ενεργοί και ανταγωνιστικοί. Η χρήση των κινητών και του διαδικτύου  αυξάνεται  κάθε χρόνο δημιουργώντας την ανάγκη ενός διαφορετικού τρόπου σκέψης και προσέγγισης από τον ιατρικό κλάδο. Παρέχοντας στους ασθενείς online πρόσβαση και εύκολο τρόπο αλληλεπίδρασης με τον γιατρό κερδίζεις αυτόματα την εμπιστοσύνη τους αφού αντιλαμβάνεσαι τις ανάγκες τους και είσαι πρόθυμος να τους βοηθήσεις.